• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Hej!

Har en son på två år som kom till via IVF 2014 och vi har nu försökt att få ett syskon själva sedan årskiftet utan framgång. Vi har ett embryo i frysen sedan förra gången och bestämt oss för att försöka med det i nästa cykel. Var på kliniken igår och lämnade blodprov och inväntar nu mensen..

Någon annan som är i likande situation?

Jag är 40 år så har lite tiden emot mig men då förra IVF:en, dock färskförsök, tog sig första gången så hoppas jag att de ska ske även denna gång!

• Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?
  • johjen
    A S E skrev 2016-11-29 11:48:02 följande:

Fick blödning igår på rd10 och negativt gravtest. Idag kom mensen igång så nu laddar vi för nytt äggplock i början på nästa år istället. Lycka till ni andra som fortfarande hänger kvar o grattis till er som plussat

Å vad trist! Kram till dig!! Hoppas på en plus för dig i början av 2017!
  • johjen

Tack alla snälla för era kommentarer om oro.. Jag har faktiskt köpt ett nytt gravtest med veckoindikator för att se att det slår om. Från när räknar man, från äl eller? Hur är det man räknar veckor nu igen? Har laddat ner en app som säger att jag är i vecka 4, 3+5 vilket skulle vara vecka 5 på torsdag?

• johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-29 09:46:19 följande:

Jag kör också med digitalt. Testar ett par dagar efter att den "borde" slå om för att undvika att den visar fel och jag blir orolig.

Ska förhoppningsvis testa 3+ på söndag. (5+2) sen är det ingen mening att testa mer vilket känns läskigt. Testen är ändå en sorts tröst.. har bokat vul om några veckor. Är fullkomligt livräd för att det inte ska se bra ut..

Vågar inte gå med i ngn gravid grupp eller skaffa ngn gravid app..

Gravid grupp vågar jag inte heller men gravidapp skaffade jag då jag underade vilken vecka jag var i..
  • Muffins2017

Ja man räknar från ägglossning. Så 3+ på veckoindikatorn innebär 5+ Graviditetsmässigt.

• johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-29 17:20:35 följande:

Ja man räknar från ägglossning. Så 3+ på veckoindikatorn innebär 5+ Graviditetsmässigt.

Tack för infon!
  • johjen

Shit nu testade jag igen med veckoindikatorn och det stod gravid 1-2 när det borde stå gravid 3-4.. Fick stundtals illamående igår men kam bero på att jag hade en väldigt stressigt dag. Veckoindikatorn borde slått om som igår men vi får väl hoppas att det inte gett utslag än. Som sagt, hade mer symptom med sonen i början och därför jag nojar nu. Försöker tänka, det blir som det blir, jag kan ändå inte påverka något men mycket står på spel...

• Bimbim79
    johjen skrev 2016-11-30 05:10:45 följande:

Shit nu testade jag igen med veckoindikatorn och det stod gravid 1-2 när det borde stå gravid 3-4.. Fick stundtals illamående igår men kam bero på att jag hade en väldigt stressigt dag. Veckoindikatorn borde slått om som igår men vi får väl hoppas att det inte gett utslag än. Som sagt, hade mer symptom med sonen i början och därför jag nojar nu. Försöker tänka, det blir som det blir, jag kan ändå inte påverka något men mycket står på spel...

Jag gjorde bara 2 test med vanliga stickor, sånna man får med sig. Visst va jag nyfiken på ett digitalt men bestämde mig för att lita på stickorna å räkna själv istället. Sjukt jobbigt att behöva vänta till UL innan man vet exakt men det känns säkrare än digitala tester mm. Hoppas att läkaren vet mer än ett hemma test. Mår illa och är vansinnigt trött men i övrigt har molvärken nästan gett med sig, eller om jag vant mig kanske? Vet inte om jag vill va med i nån gravid tråd direkt, jag gillar ju vårt gäng här, vi gör ju samma resa?! Som jag nämt tidigare varierade mina symtom i mina andra graviditeter beroende på barnets kön. Jag har ju även olika pappor till mina vilket jag känner kan kanske påverka lite med.
  • Muffins2017
    johjen skrev 2016-11-30 05:10:45 följande:

Du menar att det ska stå 2-3? Vilken vecka är du i nu?
  • Sjeldan

Jag kunde inte hålla mig längre... Testade imorse och fick "Gravid 2-3 veckor"! Bästa morgonen!

• Hemflyttad
    Sjeldan skrev 2016-11-30 08:38:45 följande:

Jag kunde inte hålla mig längre... Testade imorse och fick "Gravid 2-3 veckor"! Bästa morgonen!

Åh grattis! Tänkte väl det! Glad
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?