• Sjeldan

Någon som ska göra FET under november?

Hej,

Hoppar också in här, hoppas det är ok. :)

Planerar vårt andra FET denna månaden, direkt efter det första. Började med ägglossningsstickor idag. Är orolig att jag ska få utslag så att insättning blir en söndag, vet inte hur det är med öppettider då. Någon som har erfarenhet av RMC Linköping?

• Sjeldan
    A S E skrev 2016-11-08 20:53:58 följande:

Där jag går så görs inga insättningar på helger, så jag är oxå livrädd att jag ska få utslag en måndag eller tisdag!

Mitt embryo frystes ner på dag 6 så jag vet inte om det är dag 6 dom sätter tillbaka då?

Förra FET gjordes på dag sju, där första dagen var den stickorna slog om, på mig. Antar att mina frystes på dag 6! Så märkligt att ingen sagt något om öppettider till mig, den infon borde man ju få när dom säger ok till att starta.
    gammelpysen skrev 2016-11-08 21:07:42 följande:

Jag dricker två till tre koppar om dagen. Tänkte väl dra ner när det är dags för FET. Har som sagt anpassat kroppen i två år till en eventuell graviditet, utan framgång. Det är ju heller inte kaffet som innebär att vi inte kan få barn... till sist märker man att livet går förbi utan att man hinner njuta av det. En kopp kaffe hit och dit känns som en droppe i havet i sammanhanget...

Håller helt med! Levde superstrikt när vi började försöka, men nu har det gått 2,5 år.. inte värt att släppa allt man tycker om när det ändå verkar vara slumpen som säger när man blir gravid.
  • Sjeldan
    A S E skrev 2016-11-09 22:16:31 följande:

Ni kanske har skrivit om det längre upp i tråden (läste inte igenom så jääääättenoga innan jag hoppade in här) men vart går ni allihopa o gör ivf/fet?

Hur många försök har ni gjort? Hur gamla är ni? :)

Hej! Jag går på RMC i Linköping och är 28 år. Har ett tidigt mf och ett avbrutet IVF efter äggplock pga överstimulering i bagaget. Därefter har jag gjort ett FET som inte tog sig. Testar nu för fullt för att göra ett andra FET.

Hur ser det ut för dig?
  • Sjeldan

Idag fick jag utslag!

Fattar ingenting av min cykel efter alla hormoner hit och dit.. men nu blir det troligtvis återläggning på fredag!

• Sjeldan
    Sops skrev 2016-11-12 12:52:54 följande:

Härligt! :)

ASE - på min klinik gör de återföring på dag 6 efter omslag, dvs fredag för din del. Håller tummarna att de gör samma på din klinik!

A S E skrev 2016-11-12 11:19:17 följande:

Positivt äl-test idag, dag 12 bara! Borde väl bli insättning på fredag i så fall, om det är en blasto? Dom frös in den på dag 6.

Förra gången jag gjorde FET var det återföring på dag 6, med blasto som är nedfryst på dag 6.

Kul att vi är synkade! :)
  • Sjeldan

Jag fick också tid för återföring på fredag! :)

Jag och min man jobbar också på samma jobb, blir lite trixigt att båda åker samtidigt ibland.. Jobbar nog halvdag och åker sedan 13 mil till Linköping, långt men lätt värt!

• Sjeldan
    Muffins2017 skrev 2016-11-15 09:30:49 följande:

Många som ska göra FET på fredag!

Var det ngn mer som skulle göra i morhon precis som jag? Hade för mig det..

Lycka till imorgon! Jag håller tummarna för att det går smidigt! :)
  • Sjeldan
    A S E skrev 2016-11-17 15:13:38 följande:

Åååååååhhhhhh imorrn är det dags! Fy fasen vad nervös jag är!! Tänk om dom ringer imorrn fm?! Har gjort FET 2 gånger förut o då har det alltid varit flera stycken som inte klarat upptining, men då har jag alltid haft fler som dom kunnat ta! Och nu har jag bara ett ynkaste:(

Åh jag är också nervös!!

Hoppas att de inte ringer dig imorgon, håller tummarna! Jag är nervös för samma sak trots att jag har många i frysen. Man tror ju att det värsta ska hända. Jag har blivit expert på katastroftankar av allt det här väntandet hela tiden!
  • Sjeldan

Nu är det gjort! :)

Ett perfekt litet embryo som delat sig 100 gånger. Inte för att jag vet vad det betyder egentligen haha.

• Sjeldan

Hur går det för er? Har ni några symptom?

Jag är trött och idag har jag ont i magen. Igår var det lite blod, vilket i mitt fall inte känns upplyftande. Har alltid mellanblödningar en vecka innan mens, enda undantaget var vid min spontana graviditet i våras.

Kan tiden inte gå snabbare??

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?