• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • SarahJ

Jag är i v 38 (37+2) och igår var jag på sista läkarkontrollen och ul. Han har lagt sig med huvudet neråt och beräknas väga 3101 gram nu. Tappen är 2-2,5cm lång ännu men mjuk och jag var öppen ca 0,5 cm.

Jag är sjukt trött och vill sova mest hela tiden. Inte lätt med en 3 åring och en 1 åring hemma och en man som jobbar på sjön varannan vecka. Har ett tryck neråt när jag ställer mig upp. Får sammandragningar när jag går. Vissa ggr måste jag stanna upp. Har inte märkt om slemproppen har gått men det har jag inte gjort med de andra heller.

Tycker att det börjar räcka nu och att han skulle få komma nu. =)

• druvan52

Jag är i vecka 35+6 idag och har sedan inatt en del mensvärk, ganska konstant. Inatt på vänster sida, nu på höger sida. Bebisen är fixerad och det är första barnet. Fler som har "mensvärk"? Borde man kolla med sin bm?

• Tribus

Det är så roligt att läsa hur alla mår och har det. Kanske inte med alla krämpor, de är såklart mindre roliga.
    Så nu vill jag också vara med och uppdatera.

Tredje barnet, vecka 35+2. Studerar och har endast en vecka kvar sedan blir det till att njuta sista tiden med barnen och läsa böcker. Slemproppen har lossnat i två eller tre omgångar rejält men den ombildas och för mig är det än så länge inget tecken på fl.
    Bebis ligger rätt (och har legat så väääldigt länge) och är nu endast ruckbar. Så det känns som ett steg framåt.
    Denna graviditet har vart väldigt bra, knappt någon foglossning alls. Med andra barnet var det rent utsagt horribelt.
    Sammandragningar har jag haft sen vecka 15 men de har ändrat sig en aning den senaste tiden. Även ett väldigt tryck neråt med detta hemska ilande.
    Börjar bli så otroligt spännande nu och längtan är stooor!

• Saahaaraa88
    druvan52 skrev 2017-05-16 11:57:46 följande:

Jag är i vecka 35+6 idag och har sedan inatt en del mensvärk, ganska konstant. Inatt på vänster sida, nu på höger sida. Bebisen är fixerad och det är första barnet. Fler som har "mensvärk"? Borde man kolla med sin bm?

Jaa "mensvärken" är ju ständigt där känns det som, särskilt på kvällar och nätter.. ja, du borde nog nämna det för bm om du upplever det obehagligt eller extremt smärtsamt. Men ert tips är att duscha/bada riktigt varmt när du får ont. (Kanske iofs inte kul mitt i natten) men jag tycker det hjälper mig iaf! ????
  • Filli89

Några fler än mig som har otroligt svårt att andas till och från? Speciellt när man ska sova. Så himla obehagligt att ja vet inte vart ja ska ta vägen. Har kudde mellan benen men fan måste typ sitta upp för att sova. V35.

• Patricia Maria

God morgon!

Filli89 Jag kan uppleva samma sak när jag vaknar på natten så har jag svårt att andas. Kändes jätte läskigt här om natten, blev tvungen att gå upp och sätta mig ett tag innan jag kunde gå och lägga mig igen. Har det inte varje natt men emellanåt när jag vaknar på natten. Tror att det beror på att bebisen är rätt stor nu och det blir värre av att hon ligger högt upp och inte fixerat sig ännu. Har läst att andningen kan kännas just lättare när bäbisen fixerat sig. Hur är det för dig hur ligger bebisen, är den fixerad och vilken vecka är du i?

• Filli89
    Patricia Maria skrev 2017-05-18 07:01:35 följande:

God morgon!

Filli89 Jag kan uppleva samma sak när jag vaknar på natten så har jag svårt att andas. Kändes jätte läskigt här om natten, blev tvungen att gå upp och sätta mig ett tag innan jag kunde gå och lägga mig igen. Har det inte varje natt men emellanåt när jag vaknar på natten. Tror att det beror på att bebisen är rätt stor nu och det blir värre av att hon ligger högt upp och inte fixerat sig ännu. Har läst att andningen kan kännas just lättare när bäbisen fixerat sig. Hur är det för dig hur ligger bebisen, är den fixerad och vilken vecka är du i?

Ja vissa nätter mer än andra, så obehagligt hjärtat pulserar fort o finns nästan ingen luft att hämta när man ligger ner. Var hos bm igår hon sa att bebisen ligger med huvudet ner men hade inte fixerat sig helt utan "ryckbar" någon term som används tydligen hehe. Busfian som ville ut för länge sen borde ju fixerat sig nu kan man ju tycka haha, Är i v35 dudå?
  • Hifrend93
    Patricia Maria skrev 2017-05-13 21:32:12 följande:

Hej, kul att hitta denna gruppen! ???? Jag har själv BF 4 juni så är i v. 37 (38 på måndag). Väntar femte barnet och känner knappt några förvärkar alls. Samt att barnmorska sa att hon ligger högt upp, dvs inte alls verkar vilja fixera sig ännu. Så hoppas inte detta nu betyder att jag går över tiden! ???? Vore spännande att höra om ni har några tidigare erfarenheter kring förvärvar/fixering och när sen förlossningen startade (innan eller efter BF)?

Har BF 7 juni så är i v38 (37+1) och min barnmorska sa samma sak till mig att bebis inte har fixerat sig men att det inte behövde hända förens förlossningen drar igång så både hoppas och antar att det inte finns någon koppling till försenad födsel, svettas redan nu ihjäl mig... kan inte tänka mig vara gravid mycket längre till xD hur klarar man av att vara hög gravid under sommaren! 
  • Patricia Maria
    Filli89 skrev 2017-05-18 09:47:41 följande:
    Ja vissa nätter mer än andra, så obehagligt hjärtat pulserar fort o finns nästan ingen luft att hämta när man ligger ner. Var hos bm igår hon sa att bebisen ligger med huvudet ner men hade inte fixerat sig helt utan "ryckbar" någon term som används tydligen hehe. Busfian som ville ut för länge sen borde ju fixerat sig nu kan man ju tycka haha, Är i v35 dudå?
    Jag är i vecka 38 (37+4), så förhoppningsvis borde hon fixera sig snart! Men väntar femte barnet nu så det kan ju faktiskt dröja in i det sista! Så får väll stå ut med det nu den sista tiden antar jag. Jag tycker generellt sätt att just den sista tiden innan förlossningen är den perioden jag oroar mig mest för att nåt ska hända eller gå snett. Så det ska bli så skönt när det är över och man har sin lilla skatt i sin famn.
  • Tribus

Någon mer som har börjat få så det ilar dagarna igenom? Ilar ner i benen och krampar nästan.

Är det någon som fött ännu i tråden?