• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Fru89
    Saahaaraa88 skrev 2017-05-04 00:19:45 följande:

Är det era första barn nu? druvan52 och Fru89? Skönt att ni fått må så pass bra som

Ni gjort då! Stort lycka till!!

Ja det är första. Har inte haft mer än "standard"-besvären som illamående i början, men behövde aldrig spy. Lite foglossning.

Självklart börjar det bli tungt o lite osmidigt att ta sig framåt, men det är så kort tid kvar så det ska jag nog kunna stå ut med :)
  • Oktober23

Jag är nu i vecka 34 och mår fantastiskt bra faktiskt. Mådde illa i 10 veckor i början men efter det har jag haft lite halsbränna o så. Har lite sammandragningar men annars mår jag faktiskt bra! Vill gärna gå hem inom 2 veckor från jobbet, jobbar i förskolan.
    Någon mer som funderar på att gå hem snart?

• Fru89
    Oktober23 skrev 2017-05-04 13:03:34 följande:

Jag är nu i vecka 34 och mår fantastiskt bra faktiskt. Mådde illa i 10 veckor i början men efter det har jag haft lite halsbränna o så. Har lite sammandragningar men annars mår jag faktiskt bra! Vill gärna gå hem inom 2 veckor från jobbet, jobbar i förskolan.

Skönt att du också får må bra :)

Jag har varit hemma i tre veckor (fysiskt jobb) tror det var ett av mina bästa beslut att göra så. Trodde jag skulle börja klättra på väggarna, men nu med facit i hand hade jag nog mått sämre av att gå o tvinga mig genom dagarna på jobbet med rygg o bäckensmärtor.
  • Saahaaraa88
    Fru89 skrev 2017-05-04 09:43:06 följande:

Ja det är första. Har inte haft mer än "standard"-besvären som illamående i början, men behövde aldrig spy. Lite foglossning.

Självklart börjar det bli tungt o lite osmidigt att ta sig framåt, men det är så kort tid kvar så det ska jag nog kunna stå ut med :)

Okej men såå skönt att du sluppit spy. Det har ju varit de värsta typ. Kräktes fram till v 16-17 typ..

När har du bf? Hur känns allt inför förlossningen?
  • Saahaaraa88
    Oktober23 skrev 2017-05-04 13:03:34 följande:

Så skönt att du fick/kunde gå hem då! Måste varit ganska krävande att jobba med massa barn, att bära runt på osv. Jag gick också hem i v.32 (jobbar som servitris) så var mkt spring och bärande.

När har du bf? Är de ditt första barn?
  • Fru89
    Saahaaraa88 skrev 2017-05-04 22:08:13 följande:

Okej men såå skönt att du sluppit spy. Det har ju varit de värsta typ. Kräktes fram till v 16-17 typ..

När har du bf? Hur känns allt inför förlossningen?

BF 17 juni. Jag har väl egentligen inga större tankar eller känslor kring förlossningen. Kör med inställningen att jag tar det som det kommer. Är så svårt att förbereda sig tycker jag när man inte vet hur det kommer bli.
  • Saahaaraa88
    Fru89 skrev 2017-05-04 22:31:27 följande:

BF 17 juni. Jag har väl egentligen inga större tankar eller känslor kring förlossningen. Kör med inställningen att jag tar det som det kommer. Är så svårt att förbereda sig tycker jag när man inte vet hur det kommer bli.

Okej! Det kommer alldeles säkert gå jättebra.

Lycka till när de är dags.
  • Oktober23
    Saahaaraa88 skrev 2017-05-04 22:11:10 följande:
    Så skönt att du fick/kunde gå hem då! Måste varit ganska krävande att jobba med massa barn, att bära runt på osv. Jag gick också hem i v.32 (jobbar som servitris) så var mkt spring och bärande.

När har du bf? Är de ditt första barn?
    Heh. Jag har inte gått hem än, jag hoppas på att göra det svart. Ja, detta är mitt första barn. Ditt då?
  • Saahaaraa88
    Oktober23 skrev 2017-05-05 13:20:48 följande:

Heh. Jag har inte gått hem än, jag hoppas på att göra det svart. Ja, detta är mitt första barn. Ditt då?

Jaha oj ok, jag tror jag missuppfatta då helt enkelt, eller blandade ihop de hela lite. Haha sorry! Hoppas du får gå hem inom kort då! Nej det är mitt 2:a men lika spännande och overkligt ändå.
  • Fru89

Vi håller på att fylla upp skötbord o "apotek" här hemma till bebisen. Vad har ni för tips och idéer på salvor, krämer, medicin, hygienartiklar osv? Vad "måste" finnas hemma?