Inlägg från: Saahaaraa88 |Visa alla inlägg
  • Saahaaraa88

BF juni 2017

Hej hej!

Helt ny här på sidan :) spännande!

Är det någon i tråden som är från Göteborgstrakten kanske? :)

Vore kul att följas åt lite nu när det börjar närma sig lite mer.

• Saahaaraa88

Kul med svar! Jaa klart vi följs åt då tjejer. Bf 11/6 här! ???? Vet ni om det finns någon form av fb grupp eller liknande forum ist för bara denna sida? ????

• Saahaaraa88

Hej allesammans!

Är det någon av er som har som jag, en sjuk smärta i ryggslutet/svanken nu mot slutet av graviditeten? Om så är fallet, hur gör ni för att bäst lindra smärtan? För mig är det så jobbigt att sitta förlänge, eller ligga ner. När jag äter middag får jag tillslut ställa mig upp för att de skall bli

Någorlunda "okej" bekvämt.

Tacksam för tips

• Saahaaraa88
    druvan52 skrev 2017-05-03 22:24:58 följande:

Känner samma sak! Vecka 35 och jag har mått väldigt bra! Och fort har det gått! Väldigt tacksam! Nu börjar det kännas tungt. Gått upp 18kg i vikt! Så nu får den lilla komma ut om den vill (visst borde de må bra i v35?)

Är det era första barn nu? druvan52 och Fru89? Skönt att ni fått må så pass bra som

Ni gjort då! Stort lycka till!!
  • Saahaaraa88
    Fru89 skrev 2017-05-04 09:43:06 följande:

Ja det är första. Har inte haft mer än "standard"-besvären som illamående i början, men behövde aldrig spy. Lite foglossning.

Självklart börjar det bli tungt o lite osmidigt att ta sig framåt, men det är så kort tid kvar så det ska jag nog kunna stå ut med :)

Okej men såå skönt att du sluppit spy. Det har ju varit de värsta typ. Kräktes fram till v 16-17 typ..

När har du bf? Hur känns allt inför förlossningen?
  • Saahaaraa88
    Oktober23 skrev 2017-05-04 13:03:34 följande:

Jag är nu i vecka 34 och mår fantastiskt bra faktiskt. Mådde illa i 10 veckor i början men efter det har jag haft lite halsbränna o så. Har lite sammandragningar men annars mår jag faktiskt bra! Vill gärna gå hem inom 2 veckor från jobbet, jobbar i förskolan.

Någon mer som funderar på att gå hem snart?

Så skönt att du fick/kunde gå hem då! Måste varit ganska krävande att jobba med massa barn, att bära runt på osv. Jag gick också hem i v.32 (jobbar som servitris) så var mkt spring och bärande.

När har du bf? Är de ditt första barn?
  • Saahaaraa88
    Fru89 skrev 2017-05-04 22:31:27 följande:

BF 17 juni. Jag har väl egentligen inga större tankar eller känslor kring förlossningen. Kör med inställningen att jag tar det som det kommer. Är så svårt att förbereda sig tycker jag när man inte vet hur det kommer bli.

Okej! Det kommer alldeles säkert gå jättebra.

Lycka till när de är dags.
  • Saahaaraa88
    Oktober23 skrev 2017-05-05 13:20:48 följande:

Heh. Jag har inte gått hem än, jag hoppas på att göra det svart. Ja, detta är mitt första barn. Ditt då?

Jaha oj ok, jag tror jag missuppfatta då helt enkelt, eller blandade ihop de hela lite. Haha sorry! Hoppas du får gå hem inom kort då! Nej det är mitt 2:a men lika spännande och overkligt ändå.
  • Saahaaraa88
    druvan52 skrev 2017-05-16 11:57:46 följande:

Jag är i vecka 35+6 idag och har sedan inatt en del mensvärk, ganska konstant. Inatt på vänster sida, nu på höger sida. Bebisen är fixerad och det är första barnet. Fler som har "mensvärk"? Borde man kolla med sin bm?

Jaa "mensvärken" är ju ständigt där känns det som, särskilt på kvällar och nätter.. ja, du borde nog nämna det för bm om du upplever det obehagligt eller extremt smärtsamt. Men ert tips är att duscha/bada riktigt varmt när du får ont. (Kanske iofs inte kul mitt i natten) men jag tycker det hjälper mig iaf! ????
  • Saahaaraa88
    Filli89 skrev 2017-06-08 11:33:49 följande:

Någon som testat positivt på gbs? fick reda på precis att odlingen var positiv. Det konstiga är att de inte ens sa något om resultatet utan jag frågade själv idag två veckor senare.

Haha noll koll här men vad är gbs? :)
  • Saahaaraa88
    Filli89 skrev 2017-06-09 00:47:53 följande:

Står för grupp b streptokoker. Urinvägsinfektion, som kan vara farlig för barnet va ja förstått om man inte får antibiotika i samband med förlossning. så lite info o familjeliv skrämmer livet ur en med massa barn som drabbats.

Jaha okej.. oj de har jag aldrig hört talas om.. shit va dåligt "påläst" jag måste vara haha!! Men precis sol

Du skriver, mycket strunt och de värsta historierna man får läsa om här inne på familjeliv... ska nog ta en del med en nypa salt, men inte alltid lätt förstås. Hoppas allt går bra för dig och du får må bra tills det är dags. När har du BF? :)
Svar på tråden BF juni 2017