• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Elvi1987

Jag har nyss gått in i vecka 37. Är så otroligt trött vissa kvällar att jag somnar på soffan. Är det fler som har det så?

Idag upptäckte jag små små blodprickar när jag var på toa. Är det någon som vet vad det kan betyda?

Vidare har jag fått högt blodtryck, 130/90. Det känns lite olustigt tycker jag, men jag hoppas det inte är någon fara.

I övrigt mår jag finfint! :)

• Fru89
    Elvi1987 skrev 2017-05-22 22:52:49 följande:

Jag har nyss gått in i vecka 37. Är så otroligt trött vissa kvällar att jag somnar på soffan. Är det fler som har det så?

Idag upptäckte jag små små blodprickar när jag var på toa. Är det någon som vet vad det kan betyda?

Vidare har jag fått högt blodtryck, 130/90. Det känns lite olustigt tycker jag, men jag hoppas det inte är någon fara.

Gick in i vecka 37 i går. Jag är också galet trött! Sover dåligt på nätterna pga kissar på natten o vrider o vänder på mig utan att hitta en skön sovställning. Har mycket förvärkar i kombination med att bebisen rör på sig typ hela tiden, vilket gör mig alldeles matt. Bebisen är fixerad o ligger långt ner i bäckenet vilket har dragit igång foglossningen igen. Har även fått nån halsbränna liknande när jag lagt mig vilket gör det svårt att sova...

Gud vad jag klagar känns det som! Haha. Jag är verkligen inte van att göra det. Men det är så mycket på en gång liksom.
  • SarahJ
    Elvi1987 skrev 2017-05-22 22:52:49 följande:

Jag är å riktigt trött. Är lite som en docka, hinner bara lägga mig ner så åker ögonen fast en stund. =)

Högt tryck så kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning men så länge du och sjukvården håller koll på ditt mående så är det ingen fara. Jag har ätit medicin mot det i alla graviditeter. Med första var det värst. Trots höjning av medicin så steg mitt tryck så jag blev igångsatt en vecka tidigare. Har högt tryck periodvis när jag inte är gravid.

Om du är orolig så ring förlossningen och hör vad dom tycker om både blodet och trycket.
  • Summerchild

Snart blir det dags för junibebisar. Vad mysigt :)

• Törnrosie

Har gått från att känna mig peppad till att känna mig deppig nu. Varje tecken känns som annalkande förlossning och ändå är det ju inte det. Känner mig naiv som hoppas så mycket. Kommer förmodligen gå över tiden då det är mitt första barn, har bf 8e juni. Tiden går så långsamt och är så trött på att känna mig rörelsehindrad, varm och rastlös. Fyfan så synd jag tycker om mig själv just nu haha, men det är långa timmar nu mot slutet som ni nog alla känner av.... tack och lov för alla bra gravid/ barnpoddar :)

• Nilla6

Jag har aldrig mått så dåligt som jag gör nu, foglossningen är helt åt skogen, det bränner och hugger som tusen nålar nere i snippan vid varje steg jag tar. Kan inte sova för jag är konstant kissnödig men kan inte kissa lr bajsa för jag är såååå svullen därnere med en massa åderbråck:( gråter när jag blir nödig. Förvärkar och sammandragningar konstant, Huvudvärk, halsbränna, sura uppstötningar, värk i hela kroppen, svullna fötter och händer, åderbråck överallt. Är i vecka 34+5 med 3d barnet och jag hoppas att hon tänker komma snart, för jag går under. Sur, gnällig tant, gråter för allt och allmänt deppig är psyket just nu. Men men öppen 1 cm iaf och mjuk tapp så nu jävlar ska det komma igång snart hoppas jag.

• Madde87

Känner mig också deppig och less på allt. Visst jag är även glad och lycklig emellanåt men just nu känns det hemskt och jag har börjat få ångest för förlossningen.

Usch jag vill inte detta längre. Jag vill vara smal och pigg så jag orkar busa och leka med min son. Känns som jag är världens mest hemska och tråkiga mamma :(

Känns skönt att kunna skriva av sig här för dessa känslor delar jag inte med nån annars.

• Summerchild
    Nilla6 skrev 2017-05-24 20:55:29 följande:

Jag har aldrig mått så dåligt som jag gör nu, foglossningen är helt åt skogen, det bränner och hugger som tusen nålar nere i snippan vid varje steg jag tar. Kan inte sova för jag är konstant kissnödig men kan inte kissa lr bajsa för jag är såååå svullen därnere med en massa åderbråck:( gråter när jag blir nödig. Förvärkar och sammandragningar konstant, Huvudvärk, halsbränna, sura uppstötningar, värk i hela kroppen, svullna fötter och händer, åderbråck överallt. Är i vecka 34+5 med 3d barnet och jag hoppas att hon tänker komma snart, för jag går under. Sur, gnällig tant, gråter för allt och allmänt deppig är psyket just nu. Men men öppen 1 cm iaf och mjuk tapp så nu jävlar ska det komma igång snart hoppas jag.

Hinnsvepning hemmagjord? Funderar på det själv eftersom mina barn blir enorma och rädd för att doktorn inte sätter igång mig i tid å det blir ett till 5kg barn pga diabetesen. Bara rota runt lr ? Är det en hemsk tanke?
  • Nilla6
    Summerchild skrev 2017-05-24 23:50:24 följande:

Hinnsvepning hemmagjord? Funderar på det själv eftersom mina barn blir enorma och rädd för att doktorn inte sätter igång mig i tid å det blir ett till 5kg barn pga diabetesen. Bara rota runt lr ? Är det en hemsk tanke?

Jag har försökt hitta in men kommer inte in alls typ då jag är s svullen:( tror även livmodern sitter högre upp så svårt att få upp fingrarna men jag hade inte haft nåt emot att kunna göra det själv. Har blivit igångsatt 2 ggr och kräver det denna gång oxå men kan ju bli sent isf och jag orkar inte mer nu. Ger snart upp, vet inte hur jag ska orka föda lr ens ta hand om ett till barn när jag mår såhär:(
  • Tribus

Skönt att höra flera gnäller. Här har man sovit knappt 3h och självklart inte i ett svep. Kissat massvis. Spydde igårkväll, sa till mannen att jag tror nog det är maginfluensa, haha jo visst. Vaken mellan 2-6 med lite småfjösvärkar. För att vakna 7 med såna smärtor i höften som sen håller i sig hela dagen. Jag är klar nu. Hoppas på undersökning av BM på onsdag så att man kan få höra (förhoppningsvis) att man öppnat sig lite. Kanske kan man få en hinnsvepning. :D