• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-05-30 20:01:20 följande:

Kom att tänka på att jag faktiskt var med i denna tråden i början när jag plussade! Fick ju missfall dock!

Jo men snart får du å lilla olle tidigt kontakt med varandra... ja han lär ju vara på 2700 gr då ? Vad tror du? Jag drog en gissning :)
  • GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2017-05-31 01:49:35 följande:
    Jo men snart får du å lilla olle tidigt kontakt med varandra... ja han lär ju vara på 2700 gr då ? Vad tror du? Jag drog en gissning :)
    Men hej!!
    Det är ju superkul att följa denna tråden också nu när det närmar sig för många här och även mig själv.
    Min blir ju ändå en juni bebis!

Om Olle fortsätter växa som han gjort det senaste kommer han väga nästan exakt 3 kg när han är ute...men det återstår att se..han kan ju bli större (som min man tror eftersom jag blivit så stor om magen och gått upp snabbt nu) men han kan ju väga mindre också. Spännande! Sista läkarbesöket på måndag!!
  • Elvi1987

Hej!

Jag har sen igår eftermiddag till och från haft ganska mycket "mensvärk". Jag har även varit lite sådär i magen...

Jag är i vecka 37+4. Är det någon som känner igen detta? Kan det vara förvärkar?

Ha en fin dag!

• Mallanbrallan83
    Patricia Maria skrev 2017-05-30 18:45:35 följande:

Tror att alla MVC avdelningar har sina egna regler kring hinnsvepning, min barnmorska hade gjort det på mig redan i förra veckan om jag velat (38+3), men det var dock inget hon rekommenderade då bebisen fortfarande låg väldigt högt upp och ger då antagligen ingen vidare effekt (blir kanske då bara en obehaglig upplevelse). Om livmoderhalsen börjat mjukna så brukar det oxå ge bättre effekt. Oftast görs det nog efter BF, för att undvika att bli överburen och då är barnet redo och behöver kanske bara lite hjälp på traven.

Ok, ska höra med henne nästa gång jag går dit, 2 dagar innan BF, vill verkligen inte gå över då min tvåa var 4kg tung och BM tror att denna kan bli lika stor om den kommer i "tid".
  • Summerchild
    Elvi1987 skrev 2017-05-31 06:52:30 följande:

Hej!

Jag har sen igår eftermiddag till och från haft ganska mycket "mensvärk". Jag har även varit lite sådär i magen...

Jag är i vecka 37+4. Är det någon som känner igen detta? Kan det vara förvärkar?

Ha en fin dag!

Kroppen tränar och det närmar sig men behöver inte betyda att du imorgon eller nästa vecka ska föda barn.... vila upp dig. Det kommer du att behöva.
  • Fru89
    Elvi1987 skrev 2017-05-31 06:52:30 följande:

Hej!

Ha en fin dag!

Då skiljer det bara en dag på oss och jag började känna exakt samma igår morse. Samma symptom som vid mina menssmärtor och jag vill automatiskt lägga mig o dra upp benen mot magen.

I går var bebisen extremt livlig i magen o rörde sig konstant(!) mellan 9-15, så mycket att jag blev illamående o alldeles kallsvettig. Idag är det betydligt lugnare där inne, men jag har tydligare menssmärta.

Hur känns din? Min håller i sig mest hela tiden, så det är ju liksom inte som några värkar som jag kan klocka.?!
  • Mammatilllovelia

Hej! Emilia heter jag. Hoppas att det är ok att jag hopppar in i denna tråd! Bättre sent än aldrig :) jag har BF 27 juni och har bara lyckats hitta Juli-grupper. Är det någon som är med i någon Junigrupp på Facebook och vill bjuda in mig? Lika där, hittar endast Juli-grupper.

Spännande med alla bebisar som snart kan komma/har kommit. Kul att följa alla i sista väntan på förlossning.

• Emma118

Hej - vad kul höra hur det går för er! Jag undrar om nån har erfarenhet av igångsättning? Ska bli igångsatt på måndag (om plats finns på förlossningen). Är jättenervös!

Var till barnmorskan idag, vecka 37+5, och blev skickad direkt till förlossningsläkare eftersom mitt SF mått ligger på 41cm (legat över tillväxtkurvan senaste tre besöken) samt jag har protein i urinen och lite högt blodtryck.

Förlossningsläkaren gjorde försök till hinnsvepning idag men sa att tappen är mjuk men sitter för 'långt bak'. Så nu blir det att jag ska kontakta förlossningen på måndag morgon och åka in för igångsättning med Cytotec (antar är Cytotec, hon sa läkemedel som man dricker i upp till 8 doser).

Någon som har erfarenhet av detta? Tips?

• Elvi1987
    Fru89 skrev 2017-05-31 11:19:27 följande:

Då skiljer det bara en dag på oss och jag började känna exakt samma igår morse. Samma symptom som vid mina menssmärtor och jag vill automatiskt lägga mig o dra upp benen mot magen.

I går var bebisen extremt livlig i magen o rörde sig konstant(!) mellan 9-15, så mycket att jag blev illamående o alldeles kallsvettig. Idag är det betydligt lugnare där inne, men jag har tydligare menssmärta.

Hur känns din? Min håller i sig mest hela tiden, så det är ju liksom inte som några värkar som jag kan klocka.?!

Min var också ovanligt livlig igår när allt började. Den kan dock ha berott på att jag även åt godis igår ???? Jag blev även svettig och mätt igår, dock inget illamående.

Igår kände jag mer "vanlig menssmärta". Idag är det lugnare men hugger liksom till som värkar då och då, både när jag sitter och när jag går. Det varar i ganska korta studenter (kanske 10-30 sekunder) men då är det svårt att göra nåt annat än att stanna upp och vänta på att det ska gå över...

Hur har det utvecklats för dig?
  • Madde87
    Emma118 skrev 2017-05-31 14:26:40 följande:

Hej - vad kul höra hur det går för er! Jag undrar om nån har erfarenhet av igångsättning? Ska bli igångsatt på måndag (om plats finns på förlossningen). Är jättenervös!

Var till barnmorskan idag, vecka 37+5, och blev skickad direkt till förlossningsläkare eftersom mitt SF mått ligger på 41cm (legat över tillväxtkurvan senaste tre besöken) samt jag har protein i urinen och lite högt blodtryck.

Förlossningsläkaren gjorde försök till hinnsvepning idag men sa att tappen är mjuk men sitter för 'långt bak'. Så nu blir det att jag ska kontakta förlossningen på måndag morgon och åka in för igångsättning med Cytotec (antar är Cytotec, hon sa läkemedel som man dricker i upp till 8 doser).

Någon som har erfarenhet av detta? Tips?

Jag blev igångsatt efter långvarig vattenavgång. Något särskilt du vill veta? Det brukar kunna bli en lång förlossning sägs det men min gick fort :)