• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • druvan52
    anotherplace skrev 2017-05-29 10:41:59 följande:

Druvan jag har inte känt något alls innan de starta med mina andra två, :) de kom 8 respektive 2 dagar innan bf så bara för man inte känner något innan tyder det inte på att man får över, jag tror ju jag kommer gå över för att jag har alla dessa besvär och förkänningar haha :) då det är helt nytt :)

Okej haha, vi får hoppas att vi båda slipper gå över då:)
  • Mallanbrallan83
    druvan52 skrev 2017-05-29 10:58:18 följande:

Okej haha, vi får hoppas att vi båda slipper gå över då:)

Detsamma för mig, kände absolut inget och 1an kom 8dagar innan och 2an 1dag innan helt utan varning:) jag hoppas att den här vill komma typ NU. V.37+4 nu. Men man kanske måste uppleva allt och får gå över tiden den här gången?!
  • Patricia Maria

Hej, jag har BF 4 juni så är idag 39+0. Känner inga starka sammandragning, möjligen lite vag mensvärk emellanåt. Så idag känns det som att jag kommer dra över. Ska dock till barnmorskan nu på onsdag och göra en hinnsvepning, så får väll se hur det funkar.
    Är det nån som har nån erfarenhet av det eller vet om det brukar funka?!?

• eifospersson

Hej. Jag har BF 5 juni, det är tredje barnet. 1a igångsatt för havandeskapsförgiftning och 2a kom två dagar tidigt.

Har gjort två hinnsvepningar hittills, en förra veckan och en idag. Det ända som händer på mig är att det kommer mycket slem och får molande värk och hugg neråt när jag står och går. Men hoppas det gör mer verkan på dig! : )

Jag får imorgon reda på igångsättningsdatum då jag inte får gå över tiden på grund av att jag inte får föda för stor bebis efter en canceroperation där nere.

Vill helst inte bli igångsatt, så det får gärna komma igång nu! Skapligt otålig!

• Nilla6
    Tribus skrev 2017-05-29 09:30:08 följande:

Ska du på bedömning snart då? För nu börjar ju tiden knappa in.

Själv gick jag in i 37+0 och igår hade jag förvärkar i ett par timmar. Så där irriterande som bara är konstanta i smärtan. Men varje värk är ju lite jobb.

Börjar bli nyfiken på om och när junibebisarna börjar komma. Fler som börjar känna att förlossningen närmar sig?

Går hemma nu och vad långa dagarna känns. Speciellt när man är så långsam själv med ett sånt tryck neråt.

Remissen är skickad så väntar på tid bara. Orkar inte ha sån värk hela tiden. Det trycker och molar i ryggen sen kan jag inte kissa lr bajsa utan att skrika och gråta. Idag är det 1 månad kvar till bf men hoppas på max 2 veckor. Att ha en 18 månaders hemma är inte så kul heller när man mår som man gör för man orkar ju inte med mycket tyvärr.
  • Tribus

Nilla6 nej förstår att det är påfrestande speciellt med en sån liten hemma också. Själv är mina 7 och 4 så kan leka en del själva. Dock känner man sig så otillräcklig som inte orkar vara med och göra allt man vill.

Jag fick hinnsvepning med min andra satte igång två timmar senare. Hade sån hemsk foglossning då.

Var hos bm idag, hon kliade bebis lite på huvudet. Tappen mjuk, öppen 1 cm. Kändes som en riktig besvikelse. Men hon trodde inte jag kommer gå över tiden.

Men som sagt... så är det ju den luriga trean. Kul att det är fler med nr tre. Får vi se om det stämmer. :)

• Patricia Maria

Kul att höra era erfarenheter av hinnsvepning, då återstår det bara att se om lillan där inne är redo för att komma ut på onsdag. Tribus när var det du gjorde hinnsvepningen med din 2:an? Hur långt före/efter BF?

• Summerchild
    eifospersson skrev 2017-05-29 15:08:01 följande:

Hej. Jag har BF 5 juni, det är tredje barnet. 1a igångsatt för havandeskapsförgiftning och 2a kom två dagar tidigt.

Har gjort två hinnsvepningar hittills, en förra veckan och en idag. Det ända som händer på mig är att det kommer mycket slem och får molande värk och hugg neråt när jag står och går. Men hoppas det gör mer verkan på dig! : )

Jag får imorgon reda på igångsättningsdatum då jag inte får gå över tiden på grund av att jag inte får föda för stor bebis efter en canceroperation där nere.

Vill helst inte bli igångsatt, så det får gärna komma igång nu! Skapligt otålig!

Varför är hinnsvepning inte så effektivt alltid?... för att man är öppen för lite? Ta hål på hinnor det är väl sk igångsättning? Å dropp hade dom på mig för själva värkarbetet
  • eifospersson

Summerchild: Vet inte riktigt varför det är mer o mindre effektivt på vissa. Det beror kanske på hur redo bebisen är på att komma ut, i slutändan är det nog bebisen som bestämmer ändå : )

Meningen med hinnsvepning är inte att ta hål på hinnorna, utan när barnmorskan lossar kanterna av tappen ifrån fosterhinnorna så frigörs ett hormon som kan sätta igång förlossningen.

• Tribus
    Patricia Maria skrev 2017-05-29 21:45:44 följande:

Kul att höra era erfarenheter av hinnsvepning, då återstår det bara att se om lillan där inne är redo för att komma ut på onsdag. Tribus när var det du gjorde hinnsvepningen med din 2:an? Hur långt före/efter BF?

Jag fick en hinnsvepning 38+5 på dagen, någon timme eller två efter började regelbundna värkar och 00.56 tittade hon ut.