• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Lee***

Har varit hos bm, o här ger dem inte hinnsveppning innan vecka 40+0 , så det blir nästa måndag då är jag i vecka 40+0. Men hoppas att bebisen vill komma tidigare

• Mallanbrallan83

Hej.

Kan man få hinnsvepning bara sådär?

Sulle nog inte våga låta min man vara där nere och rota alltför mycket på tappen. Här är vi i V.37+5 och väntar förmodligen en stor bebis. Min Bm sa ingenting om det idag, hinnsvepning. Däremot fick jag se skrutten på Ultraljud, SÅ häftigt och vilken stor bebis som ligger där inne nu!

• Filli89
    Mallanbrallan83 skrev 2017-05-30 16:08:53 följande:

Hej.

Kan man få hinnsvepning bara sådär?

Sulle nog inte våga låta min man vara där nere och rota alltför mycket på tappen. Här är vi i V.37+5 och väntar förmodligen en stor bebis. Min Bm sa ingenting om det idag, hinnsvepning. Däremot fick jag se skrutten på Ultraljud, SÅ häftigt och vilken stor bebis som ligger där inne nu!

Hahaha man kan ju göra det om man vågar men jag drev nog mest:):):)
  • Tribus

Igår gick lite Slempropp med blod i, idag fortsatte det komma vid fyra tillfällen, imorse med blodstrimmor. Har lossnat tidigare flera ggr (vid 28 och i 34) men inte så här mkt, men gissa om den lurat mig. Känns inte som en säkert tecken, men man hoppas ju innerligt att det bara är en vecka kvar.

• GrönaDruvan

Hej alla!
    Jag följer er litegrann här även om jag hänger i bf juli tråden egentligen!
    Dock ska jag få igångsättning den 19 juni, så är lite kul att läsa om er nu, att vissa ska få snart, om hinnsvepningar osv.
    Kul att vi alla är så nära nu!!

• Patricia Maria

Tror att alla MVC avdelningar har sina egna regler kring hinnsvepning, min barnmorska hade gjort det på mig redan i förra veckan om jag velat (38+3), men det var dock inget hon rekommenderade då bebisen fortfarande låg väldigt högt upp och ger då antagligen ingen vidare effekt (blir kanske då bara en obehaglig upplevelse). Om livmoderhalsen börjat mjukna så brukar det oxå ge bättre effekt. Oftast görs det nog efter BF, för att undvika att bli överburen och då är barnet redo och behöver kanske bara lite hjälp på traven.

• GrönaDruvan

Kom att tänka på att jag faktiskt var med i denna tråden i början när jag plussade! Fick ju missfall dock!

• Summerchild
    Filli89 skrev 2017-05-30 18:02:59 följande:

Hahaha man kan ju göra det om man vågar men jag drev nog mest:):):)

Jag har gjort det på mig själv med 3an och var ung å dum då som inte fattade vad hinnsvepning var utan det var nån instinkt att vilja känna mitt barns huvud och hinnan var svår att nypa hål på som var som tjockt lite strävt skinn... men när jag nådde halva huvudet och smekte så var det ashäftigt... sen fick jag samma dag massa molande värkar och tänkte jösses vad gjorde jag men samma dag så skulle jag sättas igång å var redan på avdelningen inlagd. Doktorn sa att jag var på gång när som helst....haha jo om han visste vad jag gjort
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-05-30 18:39:50 följande:

Hej alla!

Jag följer er litegrann här även om jag hänger i bf juli tråden egentligen!

Dock ska jag få igångsättning den 19 juni, så är lite kul att läsa om er nu, att vissa ska få snart, om hinnsvepningar osv.

Kul att vi alla är så nära nu!!

Vi är lite överallt druvan.... måste stötta och uppmuntra ...vissa är hel less på sina graviditeter nu :)