• Lee***

BF juni 2017

Är i vecka 10+3 och detta blir vårt första barn. Blev gravid med hjälp av ivf. Igår gjorde jag mitt andra ul hos bm inför nipt, har även gjort ett vul hos kliniken.

Annars mår jag bra, extremt trött , ytterst lite ömma bröst ibland o växt värk som kommer o går. Så man är lite orolig ibland då jag inte har så mycket symtom o att jag fick MA i våras

• Lee***

Aco gravid, tagit under hela graviditeten. Innehåller bl.a. 500 folsyra tablett

• Lee***

Jag kommer inte att ta det, gick in i vecka 17 idag.Jag brukar klara mig rätt så bra från influensa , är mer förskyld o febrig

• Lee***
    babyijuni skrev 2016-12-22 16:05:27 följande:

Tack som frågar ? efter en ordentlig gynundersökning både instrument o ultraljud samt vanligt ul såg de inga konstigheter???????? Bebis rörde sig fint med fina hjärtslag. Livmoderhalstappen var stängd och i normal storlek. Ingen förklaring till blödning men läkare sa: "nu kan jag låta hård,men släpp de!!! Allt är bra ignorera din småblödningar.så känner mig lugn nu faktiskt ???? Lunds kk är fantastisk!!

Härligt att höra att den lille mår bra:)
  • Lee***

Hade rul o allt såg bra ut,19+0. Har inte haft några direkta graviditetssymtom förutom tröttheten. Jag känner inte av fostret så mycket heller kan gå dagar tydligen hade jag livmoder som för att det kommer ta ett par veckor till. Längtar tills jag får känna sparkar

• Lee***

Angående rul. Jag var i vecka 19+0. Varför man gör det då o runt de dagarna är att man skall kunna se alla organ bra o hjärtat. Om man kommer för tidigt kan det vara svårt o det skulle bara göra en mer orolig om man då får ett återbesök. Det är vad jag har förstått det som.

• Lee***

En fråga till er, hur är det med era gaser o har ni tips ? Har rätt mycket gaser:(

• Lee***
    Strudel skrev 2017-01-16 18:27:25 följande:

Hm det har faktiskt blivit mycket bättre för mig med gas och uppsvälldhet efter vecka 16 ungefär... kanske kan du testa om det är specifika saker din mage reagerar starkt på? Man kan ju bli känsligare för viss mat under graviditeten. Har även hört att vissa kosttillskott kan ställa till det, om du tar vitaminer eller ngt kan du ju också testa byta märke.

Jag har däremot fått sämre hy igen :( Det hade blivit mycket bättre mellan typ vecka 12 och 17 men den här veckan har det blivit dåligt igen.

Tack. Får nog skriva ner vad jag äter, vissa dagar är bra. Vissa dagar däremot är jobbigt, speciellt på jobbet, tur att jag har kontorsjobb så att jag kan gå ifrån.

Hyn är väl också ngt som kommer o går. Sedan har det mycket hur man sover, iaf för mig
  • Lee***

Är i vecka 21+0 känner inte heller varje dag. Dock har det blivit lite rättare fr.o.m. Förra veckan. Inga sparkar ännu iaf inte vad jag kan lokalisera. Har livmodern i framvägg

• Lee***
    Filli89 skrev 2017-01-28 20:56:08 följande:

Var på rul igår och vi såg en frisk flicka, dock har jag haft värkar sedan torsdag kväll så åkte in och d såg inget konstigt förutom värkarna, åkte in igen idag eftersom d blev mer intensivs och läkaren såg att tappen börjat öppna sig tyvärr, är inlagd nu, strikt sängläge. Fått antibiotika eftersom d såg att sänkan var en aning hög så kanske en infektion som orsakar detta. Träffar läkaren imorn så Gud vet hur detta kommer gå v19.

Beklagar verkligen, hoppas det blir bra när du blir sängläge...
Svar på tråden BF juni 2017