• Lee***

BF juni 2017

Känner ni alla av sparkar. Jag är i vecka 21+5 o känner inga sparkar ännu däremot tror jag att jag känner ngt men svårt att lokalisera vad.

Förra söndagen när jag skulle torka mig fick jag en prick blod på pappret , lika dant på måndag men inget efter det, men man blir ju lite orolig däremot så är inte min bm orolig. Skall inte tillbaka förrän den 23 feb, men funderar på att boka in ett besök.,

• Lee***

Bor också i Gbg. Bf den 4 juni.

Beror lite på jobbet, kanske jobbar jag hela maj men inte fulltid eller så går jag runt den 10 maj men beroende på hur jag mår.

Jag har livmodern i framväggen så jag känner inte av fostret så mycket, vecka 23+2.

Det var några flera här inne som hade livmodern i framvägg, hur mycket känner ni?

• Lee***
    Filli89 skrev 2017-02-18 14:41:17 följande:

Alltså tjejer denna graviditet har inte varit rolig från v18 till 21 har jag stått i limbo, de visste inte om min tapp skulle hålla, fick operera in ett akut cerklage som inte höll, tack Gud så upptäckte vi det, så vi åkte in igen så var d villiga o göra om operationen. Nu har vi varit på kontroll o den sitter bra o tappen har växt o stängt sig igen från o vara 1.5 cm när den ska vara 4,7 hade dessutom börjat öppen mig o fosterhinnan hade börjat bukta ut, var på kontroll i torsdags och andra läkaren som gjorde om cerklaget fixade d bättre så tappen har växt nästan fullt ut tillbaka och fosterhinnan har gått tillbaka. Det har känts som jag varit i en mardröm, varje dag var d nytt besked."hon kanske klarar sig, kanske inte, det ser inte bra ut, kan gå hursomhelst" var d vi fick höra. Var i sjukhuset cirka tre veckor sammanlagt. Nu äntligen har ja börjat andas ut lite, går in i v23 på onsdag, och just då i v18 trodde ja aldrig de. Nu tar vi dag för dag och mkt vila, ju längre hon stannar desto bättre.

Hoppas verkligen att lillen vill stanna kvar iaf tills ni har passerat 30 veckor strecket.

Vilken jobbig tid, kan nog inte ens föreställa mig hur ni har haft det o har det...
  • Lee***

Hur sover ni? Jag försöker att sova på vänstra sidan, men vaknar upp att jag ligger på rygg eller på halva magen. Funderar på graviditetskudde.

Någon som har tips på en bra graviditetskudde?

• Lee***

Jag har beställt idag en graviditetskudde "chicco gravidkudde total body boppy silverlöv"

Min bm sa att det inte var farligt för barnet om jag låg på rygg men att det däremot kan kännas obehagligt för mig, frågade aldrig om att ligga på magen då jag inte brukar göra det. Men i natt vaknade jag att jag låg en bit på magen.

Kan skriva vad jag tyckte om kudden när jag använt den ett par dagar.

• Lee***

Blir nog till och börja med 5 dagar i veckan i 9-10 månader sedan tar min sambo över. Om vi klarar oss bra ekonomisk så kanske jag går ner till 4 dagar i veckan... det är svårt. Vill inte dra ner på vår levnadsstandard , sedan hoppas jag att man kanske kan ta lite tjänstledigt under lov.

• Lee***
    Filli89 skrev 2017-03-29 19:00:18 följande:

Det går bra fina, haha trodde aldrig det i och med att alla läkare sa att vår flicka inte skulle klara sig så är vi överlyckliga över att vara i v28 imorgon.

Vad härligt. Då har hon stora chanser att klara sig utan komplikationer:)

Men du har varit sjukskriven? O tagit det mycket lugnt?
  • Lee***
    Filli89 skrev 2017-03-29 22:18:27 följande:

Jaa hoppas på att få gå lite längre dock, så less på sjukhus efter tre veckor av liggande där, har jah verkligen inte lust med neo.

Jaa jag blev sjukskriven redan v19 när allt började, så ligger mest hemma o inte gör någonting. Lite halvt tråkigt faktist då jag velat förbereda så mkt, nu har allt fallit på maken stackarn,jobba heltid och ta hand om hemmet,men men sånt e livet. Tänkte jag kan börja fixa o dona lite kanske efter v34 lr nått om jag kommer så långt. Hur går det för dig?

Vi får verkligen hoppas att hon vill stanna många veckor till.

Jag mår bra , men lite orolig då och då. Mycket har med att göra med vår resa.

Har moderkakan i framvägg så tog lång tid innan jag kände bebisen tydligt. Men nu känner jag bebisen flera ggr per dag. Har varit inne på förlossningen 1 gång för att lyssna på hjärtat, igår åkte vi också in pga att jag har haft väldigt vattniga flytningar då och då, men allt såg bra ut o bebisen mådde bra. Så nu hoppas jag att jag klarar mig på besöken hos bm.

9,5 veckor kvar till bf, vad jag längtar. Men då kommer nog andra oroligheter att komma. Därför kommer vi köpa ett andningslarm, så man själv får sova:)
  • Lee***

Är i vecka 33+0 och mår bra förutom att jag sover lite kast på nätterna, vaknar massor. Kommer jobba till 10 dagar innan bf. Men har börjat ta ut lite semesterdagar samt börja en timme senare ibland. Fr.o.m. Maj kommer jag dra ner timmar ännu mer. Så man orkar ngt mer än bara sova och arbeta.

• Lee***

Själv är jag nu i 38+4 o det börjar bli rätt tungt med sammandragningar o lite förvärkar. Har även svårt att hitta ngn bra ställning samt att jag går på toa 1 gång o timmen. Hade min sista dag på jobbet i onsdag så nu har jag iaf ingen tid att passa. Men annars mår jag bra o orkar hitta på saker på dagarna.

Idag åkte vi in till förlossningen pga minskade fosterrörelser men allt såg bra o läkaren gjorde även ett tillväxtultraljud o allt såg bra ut där. Men nu minsan kom bebisen igång efter mer än ett dygn. Känns underbart! Nu vill man bara att förlossningen skall sätta igång.

• Lee***
    Nilla6 skrev 2017-05-26 23:02:52 följande:

Okej kul, lr hur 37+ skulle va skönt då denna bebis oxå låg på plus sidan, dock inte lika som brorsan på +21%, hon låg dock +7% i vecka 29 så hon kan ju ha växt mer. Har haft stigande bt med lite läckande protein men sen har det vart normalt igen men med dom andra så började det runt denna tiden med sånt så får se om det kanske inte blir hf denna gång. Men igångsättning ska jag ha.

Hur stor bebis fick du när du låg på + 21%? Jag fick igår +16% i vecka 38+3
  • Lee***

Jag har bf den 4 juni o hoppas att bebisen skall snart komma, vill helst inte gå över tiden. Känner en del sammandragningar när jag går o förvärkar, men går över efter en stund. Men detta kan man tydligen känna flera veckor innan...

• Lee***

Har varit hos bm, o här ger dem inte hinnsveppning innan vecka 40+0 , så det blir nästa måndag då är jag i vecka 40+0. Men hoppas att bebisen vill komma tidigare

• Lee***
    Filli89 skrev 2017-06-21 16:04:42 följande:

19/6 kom vår flicka..

Vattnet gick smått fredag. Ringde förlossningen som ifrågasatte om det var vattnet så jag blev osäker men senare åkte jag in för kontroll ändå. Väl inne på förlossningen gjorde d spectulum kontroll och sa att de endast såg flytningar. Aha tänkte jag, åkte hem o de rann ännu mer på bindan och när jag gick upp från sängen kom det en pöl på golvet, ringde igen o bm gjorde mig osäker ännu en gång så avvaktade. Men tillslut började det Rinna rejält och bindan blev hur tung som helst så jag åkte dit utan att ens ring för nu hade jag gått 48 timmar med vad jag trodde var vattenavgång utan värkar. Väl på förlossningen bekräftade bm att ja haft rätt hela tiden och jag sattes igång med första cytotec 21:45. Hände inte så mycket var ute på promenad osv, nästa gavs 2:15 och efter en två timmar började värken från hell, trodde jag skulle dö.. när jag var öppen 3 fick jag lustgasen o ja vägrade släppa den, vid 6 cm kom jag på "vf har jag inte tagit eda??" Så narkosläkare kom och satte in det. Efter det var det kalas sov igenom resterande värkar. Väktes av bm som sa att jag var öppen 10 och kanterna var borta. Men nu hade jag för svag krystningsvärkar så satte in dropp för o öka. Hände inte så mkt så de höjdes i dos ett par gånger. Eda hjälpte mot krystnings värkarna de första 40 minuterna, sen vare inget som kunde ta bort den där smärtan. Som att någon satte eld på underlivet hehe (sorry till er förstföderskor) men wow vad det vad värt det. Kunde inte förstå när hon kom ut att hon var min efter allt vi gått igenom under graviditeten. 13:50 19/20-2017 3790 G tio dagar innan bf kom hon till oss. Vi båda mår bra och jag är helt förälskad.

Stort grattis till lill tjejen. Äntligen har vi våra bebisar , det trodde vi inte för ett år sedan när både du och jag fick MA/missfall.
Svar på tråden BF juni 2017