• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • elyse
    Oktober23 skrev 2017-05-13 10:14:48 följande:

Hej hej gänget!

Hur går det för alla? Någon som har fött än? Hehe..

Jag själv är i vecka 35 och hoppas att jag inte går över vecka 40 iaf. Har mycket halsbränna och är helt stel/öm nere vid bäckenet. Annars mår jag bra.

Vet en som födde för nån vecka sen. Annars börjar det ju närma sig för de som har BF i början av juni... Att gå över tiden skulle vara en mardröm. Fick värkar på BF med första barnet. Är OK det med. :)
  • Fru89

[quote=77671488][quote-nick]Oktober23 skrev 2017-05-13 10:14:48 följande:[/quote-nick]Hej hej gänget!

Jag själv är i vecka 35 och hoppas att jag inte går över vecka 40 iaf. Har mycket halsbränna och är helt stel/öm nere vid bäckenet. Annars mår jag bra.[/cuote]

Går in i vecka 36 i morgon. Förvärkar på kvällarna, mer eller mindre onda. Trycker o ilar i bäckenet åt alla håll o kanter. Kan inte längre gå på stan eller ta promenader utan att händer o fötter svullnar lite... Living the dream! Haha ;P tur att det "bara" är 3-6 veckor kvar. Nu börjar vi längta ordentligt mycket efter vårt lilla gryn!

• Fru89

[quote=77671488][quote-nick]Oktober23 skrev 2017-05-13 10:14:48 följande:[/quote-nick]Hej hej gänget!

Jag själv är i vecka 35 och hoppas att jag inte går över vecka 40 iaf. Har mycket halsbränna och är helt stel/öm nere vid bäckenet. Annars mår jag bra.[/cuote]

Går in i vecka 36 i morgon. Förvärkar på kvällarna, mer eller mindre onda. Trycker o ilar i bäckenet åt alla håll o kanter. Kan inte längre gå på stan eller ta promenader utan att händer o fötter svullnar lite... Living the dream! Haha ;P tur att det "bara" är 3-6 veckor kvar. Nu börjar vi längta ordentligt mycket efter vårt lilla gryn!

• Patricia Maria

Hej, kul att hitta denna gruppen! ???? Jag har själv BF 4 juni så är i v. 37 (38 på måndag). Väntar femte barnet och känner knappt några förvärkar alls. Samt att barnmorska sa att hon ligger högt upp, dvs inte alls verkar vilja fixera sig ännu. Så hoppas inte detta nu betyder att jag går över tiden! ???? Vore spännande att höra om ni har några tidigare erfarenheter kring förvärvar/fixering och när sen förlossningen startade (innan eller efter BF)?

• anotherplace

Vet inte själv hur de var vid andra barnet, om han fixerade sig eller inte, men läst många trådar och vanligt är väl att omföderska kan de fixera sig vid förlossningen, min bm har inte ens börjar kolla ännu, vet att bebis ligger långt ned med huvudet i v 32+ iaf då vi va på tul och de hade svårt att mäta för huvudet va så långt ned, men vet ej om bebis är fixerad för det, ska på tisdag till bm, vet dock också efter lösning att bara för de ligger långt ned betyder det inte att de kommer tidigare, jag tycker ju denna bebis kan komma v 37+0 är så trött på att vara gravid, blivit så känslig å trött nu i slutet, jobbigt att roa de andra små barnen när allt man vill är typ att sova, kommer säkert gå över för första gången haha

• Törnrosie

Vad roligt, hittat min grupp! Har bf 8juni. Haft mycket aktivitet i magen senaste dagarna och sträckläser alla trådar om förlossningstecken. Denna väntan alltså!!

Såhär ser det ut för mig i dagsläget:

har sammandragningar som kommer oftare och starkare, men inte regelbundet. Dålig i magen. Mer illamående än vanligt. Mensvärkssmärta i buk och rygg. Förändrad aktivitet på bebis sen i förrigår (först mkt mkt mer än vanligt på kvällen följt av inget på morgonen, kläm och putt på magen till trots. Blev orolig och åkte in t förlossningen. Men allt såg bra ut, tur nog)

Väntar med spänning på mer tecken på att det närmar sig nu ????

Roligt att höra andras tecken!

• Fru89
    Törnrosie skrev 2017-05-15 08:57:32 följande:

Vad roligt, hittat min grupp! Har bf 8juni. Haft mycket aktivitet i magen senaste dagarna och sträckläser alla trådar om förlossningstecken. Denna väntan alltså!!

Såhär ser det ut för mig i dagsläget:

har sammandragningar som kommer oftare och starkare, men inte regelbundet. Dålig i magen. Mer illamående än vanligt. Mensvärkssmärta i buk och rygg. Förändrad aktivitet på bebis sen i förrigår (först mkt mkt mer än vanligt på kvällen följt av inget på morgonen, kläm och putt på magen till trots. Blev orolig och åkte in t förlossningen. Men allt såg bra ut, tur nog)

Väntar med spänning på mer tecken på att det närmar sig nu ????

Roligt att höra andras tecken!

Spännande! Vi har exakt samma känningar. Tror dock att jag kommer få gå några långa veckor till. Minst 5 i alla fall, har BF drygt en vecka efter dig
  • anotherplace

Jag har med mensvärk till och från, haft i ca 2-3v nu, slemproppen lossnar till och från med, men kan ju återbildas, inte så mysigt,

Varit inne på fl för mensvärken sista april med då såg också allt bra ut tappen va 3cm och inte öppen inifrån, här har liten börjat sparka i revbenet,,, tredje graviditeten och aldrig varit med om de förut förbaskat ont gör det,, halsbränna på dagarna ibland, illamående på kvällarna med mer intensiva SD som kan hålla på ngr h, och även stråla ut i låren, tar Alvedon och varmt bad då! Så har jag lyckats somna, ofta bebis trycker på nerver antar jag för de smärtar/hugger å ilar i underlivet, tror d er bebis som gör att de kommer slempropp med, vet inte om de kan röra huvudet så mycket långt ned att de lossnar haha, annars har min slempropp gått max 5 dagar innan de startat, nu är de sen v 31+,,

Jag är jätte spänd på om denna förlossning kommer starta som på mina grabbar eller om tex vattnet kommer gå, aldrig gått förut. Utan de har tagit de på fl när jag varit öppen 10, så skulle vara lite kul :)

• Onemore
    Oktober23 skrev 2017-05-13 10:14:48 följande:

Hej hej gänget!

Jag själv är i vecka 35 och hoppas att jag inte går över vecka 40 iaf. Har mycket halsbränna och är helt stel/öm nere vid bäckenet. Annars mår jag bra.

Hej! Jag är också i v.35 och hoppar in med en lägesrapport... Har också halsbränna...sover ganska dåligt - kan vakna mitt i natten och känna mig pigg (kroppen kanske förbereder sig inför amning m.m på nätterna? :P), är varm, svårt att hitta skön sovställning pga sparkarna osv. Jobbar sista veckan nu innan det blir 5 v. ledigt innan bf. Tror en del av slemproppen lossnade i helgen. Men jag känner ingenting annat så jag hoppas bebis trivs bra i magen ett tag till. Min sambo ska iväg på jobb utomlands en period innan det är dags (hoppas vi). Kommer hem 2 v innan bf så jag tror och hoppas det kommer gå bra. (Har annars en backup). I övrigt tycker jag magen typ slutat växa lite nu. Har legat på medelkurvan innan men sist hamnade jag lite under (men innanför den nedre. Hade sf 29, v.33+6 då). Men jag går upp i vikt och bebis rör sig en massa så jag tror bebis mår bra där inne ändå. Tror fortfarande min snurrar runt, tycker det känns som om den ligger "rätt" och sparkar på revbenen, för att senare kännas som att det sparkar neråt och huvudet kanske är uppåt...är det möjligt tro? BM hade svårt att avgöra läget sist och jag tycker verkligen det är svårt själv att känna skillnad på huvud och rumpa (tips någon?). Hoppas ni mår bra och att allt går bra :)