• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Emma118

Hej - hur mår ni alla så här sent i graviditeten?

Jag är i v 32 och har börjat känna mig väldigt tung och less, svårt att gå pga foglossning vissa dagar och väldigt ont i höger sida andra dagar. Kräks på nätterna p.ga uppstötningar och börjat känna mig lite nedstämd helt plötsligt efter en lätt graviditet hittills.

8 veckor till känns som en evighet!

• SarahJ
    Emma118 skrev 2017-04-17 21:03:43 följande:

Jag är i v 32 och har börjat känna mig väldigt tung och less, svårt att gå pga foglossning vissa dagar och väldigt ont i höger sida andra dagar. Kräks på nätterna p.ga uppstötningar och börjat känna mig lite nedstämd helt plötsligt efter en lätt graviditet hittills.

Känner igen mig. Gick in i v 34 idag och nu börjar jag jag bli less på att vara gravid. På morgonen känns det ok. Ingen värk och magen är lite mindre men på kvällen är det värsta när magen är uppsvälld och hoppsan bökar och lägger sig antingen på blåsan eller så trycker han mot höftbenet. Har även mycket sammandragningar och ligamentssmärtor. Känns solen evighet till juni! =/ =(
  • Emmybear

Jag är i V 34 och börjar också tröttna på att vara gravid. Har varit förskonad från det mesta tills ca v32. Mycket sura uppstötningar och illamående på efternatten, ont i ryggslutet och blir på så deppigt och tråkigt humör när man inte kan sova en hel natt..

• Lee***

Är i vecka 33+0 och mår bra förutom att jag sover lite kast på nätterna, vaknar massor. Kommer jobba till 10 dagar innan bf. Men har börjat ta ut lite semesterdagar samt börja en timme senare ibland. Fr.o.m. Maj kommer jag dra ner timmar ännu mer. Så man orkar ngt mer än bara sova och arbeta.

• anna0902

Måste bara nämna för alla er andra som också har besvär med halsbränna/dyl. Jag är i v. 30 nu och har de senaste veckorna ätit ca 10 gaviscon-tabletter om dagen för att fungera någorlunda normalt, plus såklart undvikit kaffe, stark mat osv. och följt alla husmorstips jag hört. Sedan fick jag rådet att byta till Omeprazol (receptfritt och grav-godkänt) 1 tabl/dag istället, och min halsbränna försvann helt och hållet, första dagen jag testade! Har tidigare knaprat det av andra skäl och inte fått någon wow-effekt, men för detta var det tydligen jättebra. Kunde inte låta bli att dela med mig! :)

• Emmybear
    anna0902 skrev 2017-04-17 22:12:17 följande:

Måste bara nämna för alla er andra som också har besvär med halsbränna/dyl. Jag är i v. 30 nu och har de senaste veckorna ätit ca 10 gaviscon-tabletter om dagen för att fungera någorlunda normalt, plus såklart undvikit kaffe, stark mat osv. och följt alla husmorstips jag hört. Sedan fick jag rådet att byta till Omeprazol (receptfritt och grav-godkänt) 1 tabl/dag istället, och min halsbränna försvann helt och hållet, första dagen jag testade! Har tidigare knaprat det av andra skäl och inte fått någon wow-effekt, men för detta var det tydligen jättebra. Kunde inte låta bli att dela med mig! :)

Tack för tipset!
  • Fru89
    Emma118 skrev 2017-04-17 21:03:43 följande:

Är i vecka 32 o har precis gått på ledighet med graviditetspenning och förbereder mig nu mentalt på att bli mamma. Känns konstigt! Jag har ganska mycket sammandragningar, foglossning som spökat längre o såklart inte blir bättre ju längre i graviditeten vi kommer. Tror dessutom att bebisen har vänt sig med huvudet nedåt, för jag tycker det känns som en annan typ av tryck nedåt nu som jag inte känner igen sen tidigare. Ska till barnmorskan på torsdag, så ska bli spännande o se vad hon säger :)
  • Saahaaraa88

Hej allesammans!

Är det någon av er som har som jag, en sjuk smärta i ryggslutet/svanken nu mot slutet av graviditeten? Om så är fallet, hur gör ni för att bäst lindra smärtan? För mig är det så jobbigt att sitta förlänge, eller ligga ner. När jag äter middag får jag tillslut ställa mig upp för att de skall bli

Någorlunda "okej" bekvämt.

Tacksam för tips

• elyse
    Saahaaraa88 skrev 2017-04-18 00:59:47 följande:

Hej allesammans!

Är det någon av er som har som jag, en sjuk smärta i ryggslutet/svanken nu mot slutet av graviditeten? Om så är fallet, hur gör ni för att bäst lindra smärtan? För mig är det så jobbigt att sitta förlänge, eller ligga ner. När jag äter middag får jag tillslut ställa mig upp för att de skall bli

Någorlunda "okej" bekvämt.

Tacksam för tips

Duschar med riktad stråle mot svanken. Och badar varmt.
  • Fru89

Skulle behöva lite råd (ja, ja, jag borde ringa förlossningen men vill inte ringa i onödan så vill se vad ni säger först som eventuellt har erfarenhet)

Lite av slemproppen släppte på förmiddagen. Sen har jag haft sammandragningar med 8-30 min mellanrum sen dess. Dom gör inte ont eller så, o jag är inte den som oroar mig i onödan så jag känner inte att jag behöver ringa in till förlossningen. Någon som varit med om liknande? Behövde du åka in? Hade det hänt något vid kontroll, öppnat dig eller så? Startade förlossningen?

Är i vecka 32, så bebisen får gärna stanna några veckor till.

Drar mig för att ringa. Vill inte komma in pga täta sammandragningar o så kanske det inte visar något om barnmorskan skulle göra ctg på mig...