• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Fru89

Ska åka till Gekås (Ullared) i helgen och bland annat gå igenom barnavdelningen för att se om jag hittar något. Någon som varit där nyligen och har tips på vad jag ska köpa när jag är där?

• elyse

Var på MVC idag och fick lyssna på hjärtat. Runt 150 slag i minuten så det är nog en tjej, som vi trott. Hade lite höga blodsockernivåer (6,9) men jag hade just ätit frukost och druckit juice. Ska hoppa det nästa gång och hoppas på bättre nivåer då.

• Strudel
    elyse skrev 2017-03-13 19:09:55 följande:

Var på MVC idag och fick lyssna på hjärtat. Runt 150 slag i minuten så det är nog en tjej, som vi trott. Hade lite höga blodsockernivåer (6,9) men jag hade just ätit frukost och druckit juice. Ska hoppa det nästa gång och hoppas på bättre nivåer då.

Kan man veta bars ifrån hur hjärtat slår om det är en flicka eller pojke??? Spännande!
  • elyse
    Strudel skrev 2017-03-13 21:39:48 följande:

Kan man veta bars ifrån hur hjärtat slår om det är en flicka eller pojke??? Spännande!

Inte säkert, såklart, men flickbebisar tenderar att ligga runt 150 och pojkar 140.
  • mammasusan
    elyse skrev 2017-03-13 22:34:36 följande:

Inte säkert, såklart, men flickbebisar tenderar att ligga runt 150 och pojkar 140.

Stämmer tyvärr inte vår ligger på 150-160 & det blir en pojke till
    A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Lillebror bf :25/6-17. Totalt 24mf
  • elyse
    mammasusan skrev 2017-03-13 23:14:29 följande:

Stämmer tyvärr inte vår ligger på 150-160 & det blir en pojke till

Som sagt, det är ingen vetenskaplig metod, men stämmer ofta.
  • SarahJ

Väntar pojke och hans hjärta slår runt 150 precis som hans systrar gjort så här stämmer det inte heller.

• mammasusan
    elyse skrev 2017-03-13 23:23:30 följande:

Som sagt, det är ingen vetenskaplig metod, men stämmer ofta.

Det har att göra med om bebis är vaken eller aktiv då det mäts
    A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Lillebror bf :25/6-17. Totalt 24mf
  • elyse
    mammasusan skrev 2017-03-14 17:44:25 följande:

Det har att göra med om bebis är vaken eller aktiv då det mäts

Jaha... Låter fullt logiskt. Det är vårdpersonal inom kvinnohälsa och neonatal år som framfört den här "teorin" till mig. Inte så jag tror stenhårt på det, men antar att de baserar det på egen erfarenhet. Vi får se om det stämmer här - vi är ju inte säkra, men lutar åt det ena. Å andra sidan spelar det ingen roll egentligen. Hade varit mer spännande om det fanns sju-åtta kön. :D
  • Filli89
    elyse skrev 2017-03-14 20:30:01 följande:
    Jaha... Låter fullt logiskt. Det är vårdpersonal inom kvinnohälsa och neonatal år som framfört den här "teorin" till mig. Inte så jag tror stenhårt på det, men antar att de baserar det på egen erfarenhet. Vi får se om det stämmer här - vi är ju inte säkra, men lutar åt det ena. Å andra sidan spelar det ingen roll egentligen. Hade varit mer spännande om det fanns sju-åtta kön. :D
    Hehe vad roligt att du nämner det. Var hos bm idag för tillväxt kontroll. Då frågade jag bm gällande hjärtslag och vad som sägs, och hon sa då att hon sett ofta att tjejer har fortare slag än pojkar, hon har jobbat i mama Mia i 15 år o sett massa gravida genom åren.