• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Onemore

Hej! Är det någon mer runt vecka 22 som upplever som att magen inte växer märkbart? Tycker min mage sett likadan ut i en månad typ, och känner ingen växtvärk eller kliande som jag gjort tidigare när den växt. Men var på RUL för 2 v sen och allt såg bra ut, och känner regelbundna rörelser. Har inte mätt magen än, ska till BM om 2v och göra det samt lyssna på hjärtat osv. Så jag är inte direkt orolig, tycker mer det känns konstigt. Men rätt som det är tar väl växandet fart igen :P

• Junebjorn

Hej! Hoppar in här!

BF 24/6. Barn nummer 2. Bor i Enskede utanför Stockholm. Mår ganska bra!

• druvan52
    Onemore skrev 2017-02-13 08:19:53 följande:

Hej! Är det någon mer runt vecka 22 som upplever som att magen inte växer märkbart? Tycker min mage sett likadan ut i en månad typ, och känner ingen växtvärk eller kliande som jag gjort tidigare när den växt. Men var på RUL för 2 v sen och allt såg bra ut, och känner regelbundna rörelser. Har inte mätt magen än, ska till BM om 2v och göra det samt lyssna på hjärtat osv. Så jag är inte direkt orolig, tycker mer det känns konstigt. Men rätt som det är tar väl växandet fart igen :P

Samma för mig! 22+4 och ser oförändrad ut sen en månad ungefär. Kollade hjärtljud förra veckan som fanns, känner nästan ingenting, tror jag kände lite före helgen men nu inte känt nåt alls. Stressande:-/
  • MiniV
    Onemore skrev 2017-02-13 08:19:53 följande:

För mig kom magen för ca 3 veckor sedan och sedan har den bara vuxit och vuxit, dessutom är det en stark krabat där inne, får stryk dagligen. ;)
  • MiniV

Jag jobbar som lärare, och med min första jobbade jag till 18 juni (hon var beräknad till 5 juli), och det var rätt skönt att ha de där tre veckorna, som blev fyra eftersom hon kom 12:e.

Nu är jag beräknad till 10 juni och kommer (om jag orkar) att jobba till och med kristi himmelsfärd (runt 25 maj?). 

Min sambo tog semester 1 vecka före och två veckor efter bf. totalt blev han hemma fyra veckor efter födseln. Den här gången ska han vara hemma alla åtta veckor efter förlossningen då jag inte kommer få bära någonting tyngre än bebisen och vi ju redan har en galen unge! ;)

• Sommarnatt10
    elyse skrev 2017-02-09 13:10:54 följande:

Det är inte så enkelt att man får föräldralön bara det finns ett kollektivavtal. Det har man inte om man t.ex. jobbar kommunalt. Det är en slags förmån vissa arbetsgivare/företag väljer att ge.

Jodå jag har jobbat kommunalt i två olika kommuner och fått de där 10% extra med båda mina tidigare barn. Kolla upp det!
  • elyse
    Sommarnatt10 skrev 2017-02-14 05:00:31 följande:

Jodå jag har jobbat kommunalt i två olika kommuner och fått de där 10% extra med båda mina tidigare barn. Kolla upp det!

Där ser man. Får se över hur det ser ut här i Uppsala då!
  • Fru89

Halloj. Min rygg har börjat säga ifrån. Har ett jobb med mycket lyft o bära och även böjningar till golv flera miljoner (känns det som) gånger dagen. Har svårt att be om hjälp många gånger då jag inte alltid har tillgång till kollega.

Har ni några bra ryggövningar, tips/idéer på hur jag kan stilla smärtan? Det sitter främst i ryggslutet. Salvor, téer, värmedynor, akupunktur, ALLT är välkommet. Haha ;)

Och JA jag tänker på hur jag böjer mig ner till golvet och använder mig av benen :D

Puss o kram till er alla på Alla Hjärtans dag!!

• elyse
    Fru89 skrev 2017-02-14 17:40:41 följande:

Halloj. Min rygg har börjat säga ifrån. Har ett jobb med mycket lyft o bära och även böjningar till golv flera miljoner (känns det som) gånger dagen. Har svårt att be om hjälp många gånger då jag inte alltid har tillgång till kollega.

Har ni några bra ryggövningar, tips/idéer på hur jag kan stilla smärtan? Det sitter främst i ryggslutet. Salvor, téer, värmedynor, akupunktur, ALLT är välkommet. Haha ;)

Och JA jag tänker på hur jag böjer mig ner till golvet och använder mig av benen :D

Puss o kram till er alla på Alla Hjärtans dag!!

Be om att få träffa en sjukgymnast via MVC. Smärta i svanken kan vara foglossning.

Du kan inte använda några smärtstillande salvor och kolla noga vad teerna innehåller. Annars är ju värme smärtstillande så att värma en vetekudde och ha hemma fungerar ju.
  • citronen95

Har aldrig oroat mig över min viktuppgång innan, har legat på +3 kg i flera veckor. Idag v. 20+4 har jag gått upp 5.5 kg helt plötsligt. Hörde från min bm att man endast bör gå upp 10 kg under graviditeten och nu har jag redan gått upp hälften :o