• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Annizha

Hej! Väntar andra barnet! Bf 22/6 ? bor i utkanten av göteborg. Fler mammor på västkusten?

• Fru89
    elyse skrev 2017-02-05 14:33:22 följande:

Varför ska du ha en sådan nu? Som gravid förra gången hade jag 85C nån vecka innan BF. När barnet kommit och amningen kommit igång hade jag 75E.

Varför inte? Jag kan ändå inte ha mina gamla bh:ar så då kan jag ju lika gärna köpa amningsbh:ar o prova mig fram eftersom det är den modellen jag kommer använda när bebis kommer. bh:ar med bygel sitter alldeles för obekvämt och får inte rätt stöd av andra modeller.
  • elyse
    Fru89 skrev 2017-02-05 20:21:08 följande:

Varför inte? Jag kan ändå inte ha mina gamla bh:ar så då kan jag ju lika gärna köpa amningsbh:ar o prova mig fram eftersom det är den modellen jag kommer använda när bebis kommer. bh:ar med bygel sitter alldeles för obekvämt och får inte rätt stöd av andra modeller.

Ah, OK. Håller också på att växa ur mina. Tänker försöka hitta två billigare att alternera mellan. Men gällande amningsbehåar så blev nog mina favoriter från Lindex lite dyrare alternativ. Frågan är bara om jag kommer att kunna ha dem den här gången eller om det blir Twilfit eller Change nu...

Försök hitta material som känns svala.
  • Onemore
    Annizha skrev 2017-02-05 18:33:36 följande:

Hej! Väntar andra barnet! Bf 22/6 ? bor i utkanten av göteborg. Fler mammor på västkusten?

Bor också i Gbg, också Bf runt midsommar :)
  • Malliball

Hur har ni tänkt lägga upp det med ledighet och hur långt innan bf tänker ni gå hem? Vi är mitt uppe i semesterplaneringen på jobbet och jag funderar på att ta lite semester innan lillan beräknas komma men vet inte hur mycket bara :)

• elyse
    Malliball skrev 2017-02-08 09:19:15 följande:

Hur har ni tänkt lägga upp det med ledighet och hur långt innan bf tänker ni gå hem? Vi är mitt uppe i semesterplaneringen på jobbet och jag funderar på att ta lite semester innan lillan beräknas komma men vet inte hur mycket bara :)

Jag är sjukskriven och kommer att söka graviditetspenning när man kan göra det. Semestern sparar jag till vintern. Om jag tar semester får inte dottern vara på förskolan och jag kommer inte att bli friskare med tiden så kommer att behöva ha henne där även i maj/juni.
  • Oktober23

Jag har sökt om graviditetspenning och hoppas att det går igenom. 60 dagar innan BF 20 juni. Annars så får jag bli sjukskriven om jag inte orkar. Jag kommer ta min semester efter att bebisen är född för att spara på föräldradagarna... hittills låter nog min plan bra. Vad tycker ni om den?

• Emma118
    Malliball skrev 2017-02-08 09:19:15 följande:

Första graviditeten för mig, men planen är semester från nån gång 20-30 maj fram till BF 15 juni, fast beror ju på hur man mår då, så svårt att planera tycker jag..
  • druvan52

Jag har BF 14 juni, tänkte ta semester 2v före. Kan man ta semester när bebisen är född (för att spara föräldraledighetsdagar)? Kan man jobba lite extra ibland när bebisen är född eller ryker något bidrag eller nåt då? Är helt ny på detta med FK...