• Onemore

BF juni 2017

Hej! Här är en till med Bf 28 juni! :) jag har knappt några symptom förutom trög mage, lite molvärk en del dagar och liiite ömma bröst. Har lite svårt att våga tro på detta därför fullt ut men är ändå hoppfull och tror det ska gå bra :) (första barnet).

• Onemore
    annajaeske1 skrev 2016-11-01 21:25:04 följande:

Jag har också beräknat 28e juni :) just nu känns det som att vardagen bara flyter på och man känner inget i kroppen... förutom molvärk ibland o svullna bröst till o från.. mitt tålamod är inte det bästa så kan säga att jag verkligen vill ha ultraljudet nuuuuuuu haha..

Hej! Jag känner precis samma, också Bf 28/6 och har väldigt lite och "dova" symptom... Och inget bra tålamod..!! Haha. Vi får hålla ut ihop och hoppas på det bästa :)
  • Onemore
    klaraPee skrev 2016-11-02 10:53:52 följande:

Haha, exakt samma här med.. :)

Heja oss! :)
  • Onemore

Naturliga nötter :)

Madde87 skrev 2016-11-08 10:14:39 följande:

Behöver tips på goda nyttiga saker eftersom jag behöver äta typ hela tiden för att må bra! Frukt funkar inte för tillfället. Snälla hjälp!

• Onemore

Naturella menade jag ju! :)

Onemore skrev 2016-11-08 13:01:22 följande:

Naturliga nötter :)

• Onemore
    NovaElton skrev 2016-11-07 21:54:14 följande:

Jag är i vecka 7 (6+2) idag. Nu ikväll började jag må illa som fasiken, trodde jag skulle kräkas för ett tag sen men kom inget... hur mår ni andra?

Jag är också i v.7 och jag känner inte alls av graviditeten så mycket än. Molvärk och ömma bröst vissa dagar, andra inte. Trög mage är det enda "ständiga" symptomet. Får väl se om illamåendet attackerar mig framöver eller om jag slipper. Hoppas du inte behöver må så mycket illa heller!
  • Onemore
    klaraPee skrev 2016-11-08 16:24:51 följande:

Vecka 7 (6+5) här. Inget illamående för mig än. Jag mår hyfsat bra förrutom humörsvängningar (irritation/ledsen). Annars gör tuttarna ont nästan varje dag. Inget speciellt mer faktiskt.. funderar ofta på om det är något fel för jag inte känner något mer.. haha.

Jag är på precis samma dag, och det känns som att vi känner ungefär lika lite :P jag funderar också på det ibland. Men har ändå börjat kunna lugna ner mig lite nu och tänka att det säkert är bra där inne trots allt. Har läst om andra med lite symptom och även barnmorskan säger att det är det kan skilja sig så mycket mellan personer och att det inte alls behöver vara tecken på att något skulle vara fel. Men man längtar ju så tills man kan se eller känna av det lilla livet så att man kan våga tro på detta mer fullt ut :)
  • Onemore
    klaraPee skrev 2016-11-16 10:29:04 följande:

Går in i vecka 9 (8+0) imorgon och har fått en tid för vul imorgon förmiddag. Är jättenervös och orolig men ska bli skönt att veta om det är något där inne eller ej. Är det något speciellt man bör tänka på innan man gör ultraljudet?

Jag förstår att din nervositet... Men vad skönt att äntligen få se! Vi verkar ju haft lite lika där med ganska få symptom (denna veckan har jag fått extrem hunger och ökad trötthet dock) och är ju i samma vecka, så jag är ju också så nyfiken (och nervös!) på att få se hur det ser ut hos mig... Vi ska på ultraljud i vecka 11 så det närmar ju sig i alla fall. Hoppas nu allt går bra! (Kan tyvärr inte svara på frågan då det blir första gången för mig också).
  • Onemore
    klaraPee skrev 2016-11-17 11:14:44 följande:

Var och gjorde ett vul tidigare idag. Enligt skärmen var fostret 2 mm långt (och därför inga hjärtljud) men ska vara 15 mm. Troligen en avstannad graviditet. Troligen kommer jag få blödningar. Troligen ett missfall. Känner mig så lurad. och tom. Nu ska jag försöka jobba. Hemska dag. Någon som varit med om liknande?

Nej! :( fy så tråkigt. Jag beklagar verkligen. Ja, det är ju en himla bergodalbana i huvudet innan man vet - man försöker vara positiv men vågar inte riktigt men så får man lite hopp ändå, och nästa stund påminner man sig själv om att något kan gå/ha gått galet... Så jag kan förstå att du känner så.. Jättetråkigt att höra :( ta hand om dig.
  • Onemore
    klaraPee skrev 2016-11-17 19:46:15 följande:

Tack snälla du! Nu har jag försökt smälta det någorlunda. Är väldigt glad att jag gjorde ett tidigt vul och rekommenderar er andra att göra ett tidigt också om ni får möjligheten, för att se om allt är okej. Är tacksam att jag kan bli gravid och hoppas på bättre lycka nästa gång. Och så vill jag önska er andra lycka till med allt! <3

Tack själv fina! Önskar er lycka till framöver också <3
Svar på tråden BF juni 2017