• druvan52

BF juni 2017

Jag plussade häromdagen, BF 17/6. Overkligt och spännande! Har också molvärk och ömma bröst.

• druvan52

En fråga, jag plussade och det visade 2-3 veckor. Skulle ni kolla att det går upp till 3+ efter ytterligare en vecka, och skulle ni följa att plusset håller i sig? Eller bara vänta in ultraljudet?

• druvan52
    BFjuni2017 skrev 2016-11-09 19:07:16 följande:

Hej! 

Plussade i början på oktober. Har BF 14 juni 2017, går alltså in i vecka 10 imorgon. Första barnet, inga tidigare MF. 

Har haft 0 % apitit, varit supertrött. Inga kräkningar eller blödningar. Men nu börjar de flesta symptomen att lägga sig. Har era också blivit färre?

I vilken vecka berättade ni? I vilken vecka fick ni göra KUBen, ni som valde att göra den? :) 

Jag gick också in i v 10 idag, BF 15 juni och mina symtom har också blivit mindre uttalade. Mindre illamående och mindre trött. Även mindre "mensvärk". Men jag antar att det kan vara så?! Ska göra kub 12+4, blodprovet inför kub i 11+4.
  • druvan52

Hej! Är i 17+4 och har RUL den 17/1, har dock inte alls märkt av bebisen på något vis nu, inget säkert "fladder", kan inte känna livmodern eller nåt alls. Brösten är lite större än vanligt men marginellt, hungern har minskat. Fler som känner igen sig?

• druvan52
    Lee*** skrev 2017-01-09 20:32:12 följande:

Hade rul o allt såg bra ut,19+0. Har inte haft några direkta graviditetssymtom förutom tröttheten. Jag känner inte av fostret så mycket heller kan gå dagar tydligen hade jag livmoder som för att det kommer ta ett par veckor till. Längtar tills jag får känna sparkar

Härligt att det såg bra ut!! Jo man är ju så otålig bara
  • druvan52
    Strudel skrev 2017-01-09 20:48:38 följande:

Ligger några dagar efter dig men jag känner inget heller. Har liiite större bröst och är uppblåst men that's it... två veckor kvar till RUL så jobbigt att vänta. BM sa att det kan ta länge tills det syns när man är relativt smal med lång överkropp, samt att jag har mycket magmuskler så att det är svårt att känna livmodern, men skulle sååå gärna vilja känna ett fladder :)

Jo jag med, längtar efter fladdret, skönt att höra att man inte är ensam! Också smal och med ganska lång överkropp men tycker ändå att det inte borde gå att gömma sig därinne men tydligen går det
  • druvan52
    Filli89 skrev 2017-01-12 09:11:17 följande:

Hej tjejer, undrar om någon av er haft Uvi under graviditeten, lr om de känns annorlunda generellt att kissa ju längre gången man blir? Varje gång jag ska på toa känns d som en tryck någon slags värk men kan inte sätta fingret på de, och eftersom symptomen skiljer sig vid graviditet har jag ingen aning om de är uvi lr bara en del av graviditeten (förstföderska). Känner ni något särkilt när Ni går på toa?

Jag kan också känna att det trycker på litegrann. Ingen sveda eller ont när jag kissar utan bara ett tryck. Har kollat urinsticka då som varit normal. Så jag tror det bara är lite "ökat tryck därinne"
  • druvan52
    Strudel skrev 2017-01-17 12:53:22 följande:

Finns det någon mer som inte känner rörelser ännu? Är i vecka 18 men tror inte att jag har känt ngt alls hittils... Helt klart en anledning att oroa sig direkt jätte mycket :D

18+5 och känner ingenting alls heller...
  • druvan52
    Filli89 skrev 2017-01-29 00:05:19 följande:

Aah tack .. ja d är ju d som känns surt att d är så tidigt så går inte o rädda bäbisen om hon inte håller ut ett par veckor till. <3

Vad jobbigt, håller tummarna att allt blir bättre för dig efter lite antibiotika!
  • druvan52

Hej! Är idag i v 20+5. Moderkaka i framvägg. Hörde hjärtljud för 1v sedan hos bm. Blir dock så orolig emellanåt då jag verkligen inte känner "någonting" som jag kan svära på är fosterrörelser. Känner "alla" i v 20+5?!

Svar på tråden BF juni 2017