• druvan52

BF juni 2017

Filli89 skrev 2017-02-01 23:56:28 följande:

Blev utskriven idag från sjukhuset. Infektionen sänktes och tappen stängdes en bit, fick två veckors sjukskrivning (snålt) men d sa att mvc skulle ta över om d behövs mer. På ett känns det underlättande om d anser att jag klarar att jobba (inte för att jag kommer göra d ändå men men) så nu får ja knappt byta strumpor själv av maken. Vet inte hur länge man ska hålla andan så här men en dag i taget iaf. V20 idag så vi får se om vår flicka orkar kämpa.

Vad skönt!! Håller tummarna för er!!
  • druvan52

Jag har BF 14 juni, tänkte ta semester 2v före. Kan man ta semester när bebisen är född (för att spara föräldraledighetsdagar)? Kan man jobba lite extra ibland när bebisen är född eller ryker något bidrag eller nåt då? Är helt ny på detta med FK...

• druvan52
    Lee*** skrev 2017-02-08 22:19:09 följande:

Bor också i Gbg. Bf den 4 juni.

Beror lite på jobbet, kanske jobbar jag hela maj men inte fulltid eller så går jag runt den 10 maj men beroende på hur jag mår.

Jag har livmodern i framväggen så jag känner inte av fostret så mycket, vecka 23+2.

Det var några flera här inne som hade livmodern i framvägg, hur mycket känner ni?

Också moderkaka i framvägg, är i v 21+6 och känner knappt nåt alls. Ibland något litet fladder som jag tolkat som tarmgaser men är kanske bebisen
  • druvan52
    Onemore skrev 2017-02-13 08:19:53 följande:

Hej! Är det någon mer runt vecka 22 som upplever som att magen inte växer märkbart? Tycker min mage sett likadan ut i en månad typ, och känner ingen växtvärk eller kliande som jag gjort tidigare när den växt. Men var på RUL för 2 v sen och allt såg bra ut, och känner regelbundna rörelser. Har inte mätt magen än, ska till BM om 2v och göra det samt lyssna på hjärtat osv. Så jag är inte direkt orolig, tycker mer det känns konstigt. Men rätt som det är tar väl växandet fart igen :P

Samma för mig! 22+4 och ser oförändrad ut sen en månad ungefär. Kollade hjärtljud förra veckan som fanns, känner nästan ingenting, tror jag kände lite före helgen men nu inte känt nåt alls. Stressande:-/
  • druvan52

Jag mår också bra! Vecka 27 idag! Bebisen rör sig ibland så mycket att jag har svårt att fokusera på något annat. Lite foglossning som blir värre när jag gått långt en dag. Tänker försöka jobba till 3v före BF, hur tänker ni?!

• druvan52
    Fru89 skrev 2017-05-02 23:18:38 följande:

Har nu en så gott som fixerad bebis. Huvudet gick fortfarande att röra lite på sa barnmorskan. Jag har nog inte riktigt förstått hur nära det faktiskt är tills bebisen gör oss sällskap i livet. Kunde väl aldrig tro att graviditeten skulle gå så fort som den har gjort och att jag skulle få må så bra som jag ändå har gjort.

Hur har ni andra det nu på slutet? :)

Känner samma sak! Vecka 35 och jag har mått väldigt bra! Och fort har det gått! Väldigt tacksam! Nu börjar det kännas tungt. Gått upp 18kg i vikt! Så nu får den lilla komma ut om den vill (visst borde de må bra i v35?)
  • druvan52

Jag är i vecka 35+6 idag och har sedan inatt en del mensvärk, ganska konstant. Inatt på vänster sida, nu på höger sida. Bebisen är fixerad och det är första barnet. Fler som har "mensvärk"? Borde man kolla med sin bm?

• druvan52

Hmm kollar ni själva hur öppna ni är eller gör bm det? Min bm har inte undersökt mig därnere... Har inte kollat själv heller, inte tillräckligt vig för det längre

• druvan52

Jag är i v 37+5 med första barnet. Har haft två sammandragningar (en igår och en i förrgår) men i övrigt inga andra som helst tecken på att något skulle vara på gång. Lite segt...vill helst slippa igångsättning.

• druvan52
    anotherplace skrev 2017-05-29 10:41:59 följande:

Druvan jag har inte känt något alls innan de starta med mina andra två, :) de kom 8 respektive 2 dagar innan bf så bara för man inte känner något innan tyder det inte på att man får över, jag tror ju jag kommer gå över för att jag har alla dessa besvär och förkänningar haha :) då det är helt nytt :)

Okej haha, vi får hoppas att vi båda slipper gå över då:)
  • druvan52
    Törnrosie skrev 2017-06-01 04:33:03 följande:

Är i v39+6 idag. Trodde det var dags igår med en hel dag av smärtsamma sammandragningar och konstig känsla i kroppen. Men, så avstannade allt. Känns så nervigt just nu, ska upp och köra 20mil till jobb och ha sista jobbdag/ stor revision idag. Hade nästan varit komiskt om bebis bestämt sig för att komma exakt nu. Men har koll på varenda BB mellan lkpg och Sthlm med förlossningsväska i bilen. Väntar med spänning haha

Oj wow, själv vågar jag knappt gå utanför hemmet, v 38+2. Vad gör man om vattnet går eller om man får en kraftig värk ute på stan eller bland folk? Försöker få en taxi hem har jag tänkt...eller?!
  • druvan52

Ingen bebis för mig än. När blir man igångsatt egentligen? Kan man få påskyndad igångsättning?

• druvan52
    Mallanbrallan83 skrev 2017-06-13 16:49:15 följande:

Endast om du mår dåligt eller dina värden ser dåliga ut!

Må dåligt är ju relativt, men tack, då vet jag:)
Svar på tråden BF juni 2017