• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Filli89

Blev utskriven idag från sjukhuset. Infektionen sänktes och tappen stängdes en bit, fick två veckors sjukskrivning (snålt) men d sa att mvc skulle ta över om d behövs mer. På ett känns det underlättande om d anser att jag klarar att jobba (inte för att jag kommer göra d ändå men men) så nu får ja knappt byta strumpor själv av maken. Vet inte hur länge man ska hålla andan så här men en dag i taget iaf. V20 idag så vi får se om vår flicka orkar kämpa.

• Hayati
    Aklejan skrev 2017-02-01 18:02:25 följande:

Är det någon mer som inte fått någon mage än?

Har ju tyvärr lite övervikt från början, så jag förstår ju att det kommer dröja längre för mig än för de som inte har det... men ändå tråkigt ju :/

Jag har inte fått någon speciellt synlig mage. Sent på kvällarna kan det synas lite ( v 21+2). Och jag var/är väldigt smal.
  • druvan52
    Filli89 skrev 2017-02-01 23:56:28 följande:

Blev utskriven idag från sjukhuset. Infektionen sänktes och tappen stängdes en bit, fick två veckors sjukskrivning (snålt) men d sa att mvc skulle ta över om d behövs mer. På ett känns det underlättande om d anser att jag klarar att jobba (inte för att jag kommer göra d ändå men men) så nu får ja knappt byta strumpor själv av maken. Vet inte hur länge man ska hålla andan så här men en dag i taget iaf. V20 idag så vi får se om vår flicka orkar kämpa.

Vad skönt!! Håller tummarna för er!!
  • Onemore
    Filli89 skrev 2017-02-01 23:56:28 följande:

Skönt! Håller också tummarna såklart. Ta hand om er!
  • Fru89

Snälla hjälp mig! Bh:ar!

Har testat samtliga amningsmodeller (tror jag) från HM, ingen sitter skönt.

Har ni några tips o förslag?

• Strudel
    Fru89 skrev 2017-02-05 12:41:49 följande:

Tyckte inte heller att HMs amningsmodeller var sköna :(  De som jag provade kändes iaf inte anpassade för större bröst även i stora storlekar vilket känns skumt...

Jag kör delvis mina vanliga t-shirt-BHar från Lindex, de funkar fortfarande väldigt bra o ger bra stöd.  Och delvis såna där mjukare modellar utan bygel men som ändå ger stöd, köpte en på Triumph tror jag det heter på rea o en på Ullared  :)

Känns liiiite som att ta ut glädjen i förtur att redan nu köpa amningsbehåer, men det är nog bara jag som är extra nojig Skäms
  • elyse

Varför ska du ha en sådan nu? Som gravid förra gången hade jag 85C nån vecka innan BF. När barnet kommit och amningen kommit igång hade jag 75E.
  • Newbie84

Om man har större byst så har twilfit jättebra, dock så kostar de en slant men så värt. Hade också väntat att köpa tills amningen är igång då mina växte ytterligare.
  • Cassandrav90

Hej alla ! Vi väntar med glädje och spänning på en liölebror som är beräknad den 4/6 ???? jag fyller 27 år idag och har en dotter född 2009.

• Cassandrav90

Hej alla ! Vi väntar med glädje och spänning på en lillebror som är beräknad den 4/6 ! jag fyller 27 år idag och har en dotter sedan tidigare född 2009.