• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Jegus
    Jegus skrev 2017-02-21 14:24:30 följande:

Hoppar in här! Spännande. Skrattande

Haha blev så exalterad så jag glömde skriva att jag bor i Stockholm och har BF för en liten flicka 22/6, 26 år och första barnet. Glad Flicknamn och andra roliga/bra/nödvändiga tips är hjärtligt välkomna?

Är det någon som tränar? Vad kör ni för träning? Var elitidrottare innan graviditeten men kan inte utöva samma saker längre. Behöver lite inspiration på vad jag kan göra nu för kul? 

Hoppas alla mår bra där ute. Kyss
  • elyse
    Jegus skrev 2017-02-21 14:35:33 följande:

Haha blev så exalterad så jag glömde skriva att jag bor i Stockholm och har BF för en liten flicka 22/6, 26 år och första barnet.  Flicknamn och andra roliga/bra/nödvändiga tips är hjärtligt välkomna?

Är det någon som tränar? Vad kör ni för träning? Var elitidrottare innan graviditeten men kan inte utöva samma saker längre. Behöver lite inspiration på vad jag kan göra nu för kul? 

Hoppas alla mår bra där ute. 

Kul! Jag hade 23/6 som datum tidigare men fick 27:e på RUL. Får se vilket som stämmer bäst... Förmodligen är det en till tjej. Då blir det en Lydia. Storasyster heter Dahlia. Och jag är inte ogin med namn! :D

Har inga träningstips mer än att simma är skonsamt. Själv har jag foglossning och inte så rörlig alls.
  • Strudel

Funderar lite över hur mycket min mage har växt de senaste två veckorna, hade en jätteliten bula i vecka 19 som gick enkelt att gömma, o nu i vecka 23 ser jag jäääätte gravid ut, magen har vuxit sjukt mycket. Huden spänner och jag känner även hur andra organ trycks uppåt nu ordentligt, om jag äter mycket på en gång får jag svårare att andas typ, har magsyra ibland och känner mig redan som i nionde månad när jag ska gå upp från en stol! 

Är det vanligt att bli ganska stor redan i vecka 23? Det går ju inte att fortsätta växa så här snabbt och mycket fram tills vecka 40, hur ska det sluta? Saktar tillväxten ner igen lite senare kanske? Är smal från början kan jag tillägga men min BM sa vid inskrivningen även att det kommer synas mindre/ senare hos mig för jag är rätt smal o lång i kroppen. Men det verkar ju inte stämma... 

Skulle vara kul att höra hur det är för er  Drömmer

• elyse
    Strudel skrev 2017-02-21 17:27:25 följande:

Funderar lite över hur mycket min mage har växt de senaste två veckorna, hade en jätteliten bula i vecka 19 som gick enkelt att gömma, o nu i vecka 23 ser jag jäääätte gravid ut, magen har vuxit sjukt mycket. Huden spänner och jag känner även hur andra organ trycks uppåt nu ordentligt, om jag äter mycket på en gång får jag svårare att andas typ, har magsyra ibland och känner mig redan som i nionde månad när jag ska gå upp från en stol! 

Är det vanligt att bli ganska stor redan i vecka 23? Det går ju inte att fortsätta växa så här snabbt och mycket fram tills vecka 40, hur ska det sluta? Saktar tillväxten ner igen lite senare kanske? Är smal från början kan jag tillägga men min BM sa vid inskrivningen även att det kommer synas mindre/ senare hos mig för jag är rätt smal o lång i kroppen. Men det verkar ju inte stämma... 

Skulle vara kul att höra hur det är för er  

Jag känner definitivt igen mig! Nu är det typ bara klänningar som gäller...

Har läst att det ska vara bäst att sova på vänster sida, då får alla organ bäst plats.
  • Oktober23

Hej alla gravida!
    Hur går fet för er? Vi har ju inte hörts på ett tag. Vilken vecka är ni i och hur mår ni?

Jag själv är i vecka 25 och mår bra!

• SarahJ
    Oktober23 skrev 2017-03-06 05:34:36 följande:

Hej alla gravida!

Hur går fet för er? Vi har ju inte hörts på ett tag. Vilken vecka är ni i och hur mår ni?

Gick in i v 28 idag och därmed tredje trimestern.

Mår rätt så bra förutom foglossning som har varit under kontroll de sista 5 veckorna då maken haft pappaledigt med tvåan och gjort det mesta här hemma. Nu är det tillbaka till verkligheten där han är borta varannan vecka, så jag räknar med att den kommer att komma med besked.
  • Fru89

Hej alla gravida!

Vi gick in i vecka 26 i går och mår alla tiders. Har en tjej full av energi i magen som gör sig påminnd i stort sett hela tiden. I går började fötterna svullna, så får väl dra iväg o köpa stödstrumpor i veckan o se om det hjälper. :)
  • elyse

Hej alla gravida!

V 25 och har ganska jobbig foglossning. Sover sämre med krypningar i armar och ben. Vinterjackan går snart inte att stänga. Men bebisen är pigg och mår bra och så länge det är så så är jag väldigt nöjd i det stora hela. Jag hade en fantastiskt lätt första graviditet och hade inte förväntat mig detsamma den här gången.
  • Strudel

Vecka 25 och blir inte av med en helvetes förkylning :(

Var sjuk i drygt två veckor, kände mig NÄSTAN helt återställd i ett dygn och nu är det full fart igen med huvudvärk, snuva, hosta, halsont, lite förhöjd temperatur. Så less på det! Antar mitt immunförsvar är lite nere pga graviditeten???

Men bebben mår fint o jag känner henne varje dag många gånger nu så det är ju roligt iaf :)

• Elvi1987

Jag är i vecka 26. Mår väldigt bra men känner mig trött. Tror det är järnbrist för jag har även haft ont i huvudet och svimmat vid ett tillfälle.

Kul att höra hur alla har det!

Jag känner någon typ av rörelse i magen varje dag men har svårt att definera om det är sparkar eller bara rörelser... ????

Viktuppgången är nog på 6-7 kg tror jag.

Tiden går fort nu, känns väldigt spännande allting! ????