• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Hayati

Hej allihopa

Någon som tränar något själv hemma? Kanske efter en video från Youtube eller liknande. Känner att jag vill ha lite mer än bara promenaderna. Vet att det såklart måste vara anpassat efter vilken vecka man är i, därför jag frågar här

• Nilla6

Båda mina söner hade över 150 i hjärtljud, flickan i magen hade 143 i måndags. Är i vecka 25 och hade då min koll efter 100 år känns det som, blodsockret låg på 3.9 fast jag ätit frukost så förstår att jag är hungrig ofta. Hb låg på 112 fast jag ätit järntabletter sen vecka 11.sf måttet var på 22 vilket är under gränsen men ändå ingen fara. Läckte inget protein än iaf och bt var bra. Har dock svällt massor i fingrarna så jag tappar allt jag håller i typ. Foglossningen är värre än värst och huvudvärk hela tiden. Men annars är allt bra, bebis kickar, hickar o har sej.;)

• Strudel

Hej alla,

Har ni redan bestämt er för en barnvagn? Vi är blivande förstagångs föräldrar o jätte osäkra ens när man bör köpa en vagn...

Första intrycket av vad de hade i butiken var iaf att det finns inga vagnar alls i lite trevliga färger, bara brun/ grå/svart typ, jätte tråkigt :(

• elyse
    Strudel skrev 2017-03-21 14:08:57 följande:

Hej alla,

Har ni redan bestämt er för en barnvagn? Vi är blivande förstagångs föräldrar o jätte osäkra ens när man bör köpa en vagn...

Första intrycket av vad de hade i butiken var iaf att det finns inga vagnar alls i lite trevliga färger, bara brun/ grå/svart typ, jätte tråkigt :(

Britax (fd Brio) har många olika färger och bra duo-vagnar. Vi köpte en lila Brio Happy 2014. Det finns massor av Britax på t.ex. Lekmer.se.
  • Meowt

Hej alla,

Vi beställde i januari redan, men det var mest för att man fick 10% rabatt då. :)
    Vi ska dock inte hämta den förrän i juni och skulle något hända innan dess så måste man inte slutföra köpet. Vi betalade bara 1000:- nu och så resten sen.
    (Samma sak om något skulle hända under förlossningen tex, så kan man lämna tillbaka den.)
  • Fru89

Jag tänkte börja lite smått att tvätta kläder, sängkläder och filtar. Har köpt parfymfritt tvättmedel och tänkte hoppa över sköljmedel helt o hållet. Men hur mycket annat borde jag tvätta innan vi använder det till bebisen? Tvättar ni även inköpta gosedjur tex?

• Newbie84

Hej alla,

Jag vet vilken jag vill ha denna gång och tänker att jag beställer runt v30 om det inte dyker upp något bra erbjudande. Vissa vagnar har lite leveranstid så det kan man ju alltid kolla upp. Sist beställde vi vagn från Holland, så ett tips om du vill ha en holländsk vagn (bugaboo, joolz) vi fick våran inkl tillbehör 6000kr billigare :)
  • elyse
    Fru89 skrev 2017-03-21 15:55:01 följande:

Jag tänkte börja lite smått att tvätta kläder, sängkläder och filtar. Har köpt parfymfritt tvättmedel och tänkte hoppa över sköljmedel helt o hållet. Men hur mycket annat borde jag tvätta innan vi använder det till bebisen? Tvättar ni även inköpta gosedjur tex?

Tänk på att använda parfymfritt till hela lilla familjen.

Saker som barnet kommer att vara direkt nära, som en snuttefilt, har jag tvättat. En nalle som till en början bara är prydnad i hörnet av sängen tvättar jag inte till att börja med.
  • Sommarnatt10

Hej alla,

Man får använda lite färggladatillbehör, filtar osv... annars finns det väl en del vagnar där man kam byta suffletter å på så sätt få mer färg...
  • Fru89
    elyse skrev 2017-03-21 21:41:29 följande:

Tänk på att använda parfymfritt till hela lilla familjen.

Saker som barnet kommer att vara direkt nära, som en snuttefilt, har jag tvättat. En nalle som till en början bara är prydnad i hörnet av sängen tvättar jag inte till att börja med.

Ja men precis, tanken var att tvätta alla våra kläder i parfymfritt framöver. Sen tänkte vi även försöka sova med filtarna som bebisen ska använda så det luktar "mamma o pappa" om dom.