Inlägg från: Sommarnatt10 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt10

BF juni 2017

Får man hänga på här... har bf 26/6 (men hoppas nästan på att gå över till den 28 ;P... båda mina andra är födda den 28e) med tredje barnet.

Har tidiga "symtom" å testade tidigt... har testat innan BIM på alla tre (trots att första va oplanerad)

Känner mig lite nojig då jag egentligen inte har några andra symptom än "molverk /växtvärk" har mått betydligt sämre med de andra två. Men ska väl vara tacksam så länge man får må bra.

• Sommarnatt10
    MariaS skrev 2016-10-22 20:20:26 följande:

Hej! Jag har nyss plussat och ska vara i början av v.5, men jag känner ingenting... Tidigare har jag känt lite molvärk, men nu har jag bara lite svullen mage. Bör jag vara orolig? Jag har inte blött eller haft smärtor i magen. Har läst om andra som inte känt av sin graviditet förrän senare men blir ändå nojig. Vill bara vara jätteglad men vågar inte riktigt tro på det då jag inte känner något direkt. Någon som känner igen sig?

Precis samma... känner ingenting, vilket är väldigt annorlunda mot mina förra graviditeter. Då jag haft ett konstant illamående under hela dagarna, redan innan +. Kände iofs denna grav innan BIM oxå, men nu vet jag inte... Går in i V6 på måndag. Ska på hälsosamtal tisdag v44... ska prata med bm då å se om man kan få ett vul då kanske om jag fortfarande inte känner något.
  • Sommarnatt10
    Grodan1234 skrev 2016-11-02 17:14:58 följande:

Hej tjejer

Va hos bm idag.

Här blir alla erbjudna kubb test, tydligen långa köer och hon sa att vi måste bestämma oss snarast möjligt.

Har läst på hur mkt som helst, men blir bara orolig. Hade gärna gjort nipt men det erbjuds inte utan man får betala själv, 7000-9900:- landar det på.

Hur tänker ni ang kubb?

Behöver fler infallsvinklar. Man får ju bara en sannolighetssiffra, inre ett svar. Hur resonerar ni? Jag är 29 år.

Hade oxå gärna gjort nipt men erbjuds inte heller här. Vi gör kub... har gjort med de andra oxå!
  • Sommarnatt10
    trollis86 skrev 2016-11-14 19:49:15 följande:

ni som har flera barn...sambon fick ett jobberbjudande idag (inom samma jobb) men andra arbetstider och bättre lön. nu jobbar han 7-15.30..och med det nya jobbet skulle han jobba varannan vecka 6-14 och varannan vecka 14-22. meeeen orkar man med tex nattningar ensam varannan vecka med en 2 åring och en liten bebis som föds i mitten av juni? 

ååå några veckor till så får vi se lilla bebisen på ultraljud :)

Det blir vad man gör det till... (sen är det klart svårt om man tex få ett kollikbarn) min stora va ca 2,5 när tvåan kom, när han va pytteliten va han nöjd att få ligga på min mage när jag läste för storebror och när han sen blev lite rörligare så nattade jag antingen minstingen först (då fick stora leka el titta på barnprogram) eller så fick minsta pilla med något medan jag läste för storebror. Man hittar sina rutiner å bara man är "lyhörd" för förändringar när minsta växer å vill annat så tror jag det går bra!

Sen spelar det naturligtvis roll vad man har för typ av nattningsrutiner för den stora innan bebis kommer. Vi har tex läst saga, sagt godnatt å sen har han somnat själv i sin säng. Ligger man bredvid tills de somnar blir det klart klurigare oxå...
  • Sommarnatt10
    Cocostoffsan skrev 2016-11-24 21:52:38 följande:

Ni som ska/har gjort KUB, vilken vecka kommer ni göra / gjorde ni det ?

Jag ska göra KUB nästa fredag och kommer då vara i vecka 13 (12 + 2).

Ska göra KUB å kommer vara i 12+2 jag med...
  • Sommarnatt10

Längtar oxå till kub, blir ju ännu mer sugen nu när man ser alla ul-bilder...

Någon här inne som har koll på vad låga värden på sköldskörteln innebär? BM ringde vid lunch å berättade att de vill ta nya prover pga av låga värden så ska dit på måndagmorgon å ta nya och fler prover.

• Sommarnatt10
    Hayati skrev 2016-12-07 22:29:16 följande:

Hej hej :)

Jag är gravid i vecka 14 men har nog precis insett att jag faktiskt verkligen är gravid :) Bf den 12/6.

Under om någon annan var väldigt smal då de blev gravida och hur snabbt ni såfall började gå upp i vikt? Jag vägde väldigt lite när jag blev gravid och gör fortfarande det. Syns inget på min mage heller mer än vissa kvällar. Har hört barnets hjärtat så vet helt säkert att jag är gravid. Ser många som redan har fått ganska så synliga magar så undrar när min min ska komma :)

Är här några från Malmö? :)

Med första började det synas runt v20, kanske något tidigare, men nu med tredje är det i stort sett omöjligt att dölja å har varit det någon vecka... v12 är jag i nu... finns ju ingen bebis som är stor nog att synas ännu, men men...

Jag tror det är väldigt individuellt.
  • Sommarnatt10

Eftersom det är tredje (annars vet jag inte vad det beror på, lite "rädd" för tvillingar) så kan jag inte längre dölja det... alla på jobbet vet. Däremot bor mina föräldrar långt bort så dem ska vi berätta för vid jul när vi ses, då har vi hunnit göra kub oxå...

• Sommarnatt10

Gjorde KUB idag å allt såg bra ut, med den lilla twisten att det är två... blir alltså barn nr 3 och 4 för vår del... :D :/

Svar på tråden BF juni 2017