trollis86 skrev 2016-11-14 19:49:15 följande:
ni som har flera barn...sambon fick ett jobberbjudande idag (inom samma jobb) men andra arbetstider och bättre lön. nu jobbar han 7-15.30..och med det nya jobbet skulle han jobba varannan vecka 6-14 och varannan vecka 14-22. meeeen orkar man med tex nattningar ensam varannan vecka med en 2 åring och en liten bebis som föds i mitten av juni?
ååå några veckor till så får vi se lilla bebisen på ultraljud :)
Det blir vad man gör det till... (sen är det klart svårt om man tex få ett kollikbarn) min stora va ca 2,5 när tvåan kom, när han va pytteliten va han nöjd att få ligga på min mage när jag läste för storebror och när han sen blev lite rörligare så nattade jag antingen minstingen först (då fick stora leka el titta på barnprogram) eller så fick minsta pilla med något medan jag läste för storebror. Man hittar sina rutiner å bara man är "lyhörd" för förändringar när minsta växer å vill annat så tror jag det går bra!
Sen spelar det naturligtvis roll vad man har för typ av nattningsrutiner för den stora innan bebis kommer. Vi har tex läst saga, sagt godnatt å sen har han somnat själv i sin säng. Ligger man bredvid tills de somnar blir det klart klurigare oxå...