BF juni 2017
Ni får nyttja dubbla föräldradagar innan ni fått upp en bra vardagsrutin! När ni redan har två barn kommer ni nog snabbt in i det! :)
Ni får nyttja dubbla föräldradagar innan ni fått upp en bra vardagsrutin! När ni redan har två barn kommer ni nog snabbt in i det! :)
Är det många som har börjat äta järntabletter?
Andra barnet vecka 15 (14+0) började förra veckan fick papper av bm att mitt järnvärde var lågt och borde börja med det.
Hej allihopa,
Tänkte också hoppa in lite här har mest smygläst hittills :) Är 13+5 idag, hade KUB testet förra veckan o då såg vi en aktiv liten krabat.
Har någon av er försökt känna livmodern? Är väldigt orolig över missfall (har 4 tidiga MF i bagaget dock alla innan v 8) och tänkte det skulle vara ett smart sätt att hålla lite koll mellan ULen om saker o ting växer där inne som de ska :D På ett amerikanskt forum delades den här länken
www.gynob.com/fh.htm
där man i mitten ser att livmodern når ungefär till naveln vid vecka 20. Tyckte det var svårt att hitta livmodern först, med jag TROR att jag hittade min till slut (ska kännas ganska hård relativt till resten av magen, börja vid naveln och känn dig nedåt medans du ligger på ryggen). Den sitter väldigt långt nere fortfarande, bara två tre centimeter ovanpå blygdbenet nu i vecka 14. Nu blir jag nojig för att livmodern kanske borde ha kommit upp mer redan!
Det va intressant, va tvungen att kolla läget själv. Å min livmoder är strax över naveln...v13+6 idag (så jag motsvarar v 22) men så är det ju två stycken där inne oxå så är väl inte helt konstigt.
Ska på läkarbesök/undersökning i morgon, ingen aning om vad det innebär... men lär ju ha chans att ställa frågor iaf.
Min livmoder är ovanför naveln är i vecka 15 (14+1) nu, livmodern var högt upp för antalet veckor första graviditeten också.
Så här ser min morgonmage ut idag
Insåg att våran tid för RUL om 1,5 veckor är när jag är 18+6, alltså nästan vecka 20. Är det ngn annan som har det så sent? OM det nu är så att ngt är seriöst fel känns det ju inte alls bra att det redan är vecka 20 då...
Hej hej.. är det någon som nyligen har varit på RUL och tagit reda på kön? Jag är förväntansfull och räknar ner dagarna till RUL haha.
Det är inte så enkelt att man får föräldralön bara det finns ett kollektivavtal. Det har man inte om man t.ex. jobbar kommunalt. Det är en slags förmån vissa arbetsgivare/företag väljer att ge.
Vilken tur!
Här i Uppsala känner nog alla nån som jobbar på Akademiska och kan berätta historier om folk som inte haft sådan tur. Bara att gå med händerna i fickorna och snubbla kan gå illa. Supernojig blir man! :(
Hej alla,
Har ni redan bestämt er för en barnvagn? Vi är blivande förstagångs föräldrar o jätte osäkra ens när man bör köpa en vagn...
Första intrycket av vad de hade i butiken var iaf att det finns inga vagnar alls i lite trevliga färger, bara brun/ grå/svart typ, jätte tråkigt :(
Hej!
Tänkte kolla lite med er som har barn sedan tidigare och till er blivande föräldrar.. kommer ni att köpa skor till era bebisar trots att de inte går? Jag har sett lite olika och tänker själv att det är väl ganska onödigt med skot när de inte ens går? .. eller? Tänker jag fel?
Ska du inte åka in till förlossningen då? För d är ju för tidigt för SD, har oxå samma problem men blev inlagd förra veckan 4 dagar pga SD fick dropp som stoppar värk och kortison för lungorna om hon kmr för tidigt är i 32 nu. Åk in du ska absolut inte sitta hemma med 11 SD på en timma.
Min första låg i säte... hon tyckte det kändes så, men var osäker så hon kollade med Ul å visst satt han upp... så hade hon varit väldigt osäker hade nog din bm kollat med Ul oxå...
7/6 (37+6) kom våra små underverk till världen efter en intensiv och snabb förlossning som startade med vattenavgång...
7.31 kom lillasyster 49cm och 2940g och
8.29 kom lillebror 50cm och 3280g
Nu övar vi på dubbelamning och försöker landa i 4barns livet :)