• elyse

BF juni 2017

Hej! Jag har BF den 23:e juni och det är mitt andra barn (Första, en flicka, blir tre i april) . Ser att det finns en del Uppsala-bor här - samma här! Gällande gyn så kan jag rekommendera Centrumkliniken (ligger i gränden mellan Amazing Thai och Svava). Jag gick till Axel Rhenman och kommer fortsätta gå dit. 

Hade ett MF i juni i år så det tog ett bra tag innan jag kunde tro på den här graviditeten. Så skönt att se Lilla ligga och sprattla på VUL:et! :) I övrigt kommer vi inte att göra kub eller nipt. 

• elyse
    Mikaela96 skrev 2016-12-07 12:48:29 följande:

Hej alla! Skulle vilja ha hjälp av er. Det är så att jag är hemskt gravid-illamående varenda dag(är i vecka 14 nu) och har mått såhär i flera veckor. Äter lite men ofta men jag är inte sugen på nånting alls.. det är jättejobbigt.. Spyr gör jag också ofta. Har tappat i vikt 2 kg. Är det nån mer än jag som mår såhär extremt illa? Eller har erfarenhet ifrån det? Jag är så orolig att min bebis ska må dåligt i magen.. Tror ni den tar skada eller får den näring ändå? :(

Inte personligen, men en svägerska har legat inne med dropp flera gånger. Det alternativet finns om man verkligen spyr upp allt och alltid.
  • elyse
    Madde87 skrev 2016-12-06 20:37:58 följande:

Vad är helt ofarligt att äta på julbordet? Jag ska på buffé snart och tänker att det bara frodas bakterier. Hm jobbigt det blev nu hehe ;)

Jag ska imorgon och har diskuterat lite med min man. Ingen ost, det som är varmt ska helst komma direkt från köket och det som ska vara kallt ska stå på någon form av kylanordning.
  • elyse
    Hayati skrev 2016-12-08 13:52:20 följande:

Okej, tack för svar :) Då kommer väl min mage om några veckor ????

Under min första graviditet syntes det knappt något förrän runt v 20.
  • elyse
    Päärlan skrev 2016-12-09 10:15:28 följande:

Hej!

Har någon berättat för kollegor än? Är i v 16 och funderar på att berätta fastän man går igenom spökveckorna.. nästa UL är inte förrän i v 20.

Några. Men alla vet att det är något för jag har varit sjukskriven sedan november.
  • elyse
    Bellaas skrev 2016-12-09 13:33:40 följande:

Hejsan!

Jag plussade igår det var dock inte planerat då jag bara är 17 år gammal.

Men nu när man har plussat och har en pojkvän som nästan blev glad över att jag + så är man ju själv ganska glad.

Vi tog beslut igår att vi förmodligen kommer behålla men de finns ju en massa att tänka på så man vet aldrig om han kommer ändra sig osv .

Som tur är så är vi inte mycket för o bråka , tvärtom så är vi väldigt förstående varandra osv.

Men nu när vi ändå bestämt oss så har jag gått in i hela "gravid" grejen.

Igår var det 5 dagar innan utebliven mens så jag + ganska tidigt . Stod på CB att jag är i vecka 1-2 men när jag kollar sista mensens första dag så är jag på 4+3 så jag är lite förvirrad dock så blir befruktningen någon gång i mitten av augusti.

Får man känna sig taggad och glad även fast man bara är 17 år?

Befruktningen är när barnet blev till. BF, beräknat födelsedatum, är när man beräknar att du varit gravid i 40 veckor.
  • elyse
    Estelle27 skrev 2016-12-09 14:19:25 följande:

Är det någon som redan har namn klara? Tänkte att de kunde vara kul att höra och samtidigt få lite tinspiration :)

När jag var gravid sist (och fick missfall) tänkte vi Lydia om det blev en tjej. När vi fick vårt första barn hade vi Dahlia och Darwin (Det blev en Dahlia). Vi har inte pratat så ingående om namn, men eventuellt Leopold om det blir en pojke.
  • elyse
    erica123456 skrev 2016-12-12 12:22:07 följande:

Kommer ha BF runt 25 juni. (hyfsat exakt iaf, gjorde UL för ett par veckor sen :) )

2:a barnet med, den första är född 2010.

Inte hängt här på fleeeera år men kände att det kan vara lite kul att känna gemenskap/följas åt med andra nu när man går in i gravidbubblan igen ;)

Hoppas alla mår bra! <3

Kul, jag har 23:e som BF! Andra barnet för mig med, stora blir tre i april.
  • elyse
    Sommarnatt10 skrev 2016-12-14 18:14:19 följande:

Gjorde KUB idag å allt såg bra ut, med den lilla twisten att det är två... blir alltså barn nr 3 och 4 för vår del... :D :/

Ni får nyttja dubbla föräldradagar innan ni fått upp en bra vardagsrutin! När ni redan har två barn kommer ni nog snabbt in i det! :)
  • elyse
    babyijuni skrev 2016-12-15 14:41:17 följande:

Hej hej :) 

Väntar första barnet den 26/6. Varit på ett UL i 8+1 då slog hjärtat så fint och var exakt så stor som beräknat. Ska på UL/KUB imorgon, är så jäkla nervös. Inte för själv provsvar utav KUB utan mer om där fortfarnade är något liv där inne :( 

Nu för 2 dagar sedan upptäckte jagatt de kommit en liten bula på mornarna när jag ligger ner, såå mysigt. Så de borde ju vara ett bra tecken :)? 

Så tror jag att de flesta tänker - man slappnar inte av riktigt förrän barnet kommit ut och är levande... Men nu har vi alla kommit långt! :)
Svar på tråden BF juni 2017