Filli89 skrev 2017-02-18 14:41:17 följande:
Alltså tjejer denna graviditet har inte varit rolig från v18 till 21 har jag stått i limbo, de visste inte om min tapp skulle hålla, fick operera in ett akut cerklage som inte höll, tack Gud så upptäckte vi det, så vi åkte in igen så var d villiga o göra om operationen. Nu har vi varit på kontroll o den sitter bra o tappen har växt o stängt sig igen från o vara 1.5 cm när den ska vara 4,7 hade dessutom börjat öppen mig o fosterhinnan hade börjat bukta ut, var på kontroll i torsdags och andra läkaren som gjorde om cerklaget fixade d bättre så tappen har växt nästan fullt ut tillbaka och fosterhinnan har gått tillbaka. Det har känts som jag varit i en mardröm, varje dag var d nytt besked."hon kanske klarar sig, kanske inte, det ser inte bra ut, kan gå hursomhelst" var d vi fick höra. Var i sjukhuset cirka tre veckor sammanlagt. Nu äntligen har ja börjat andas ut lite, går in i v23 på onsdag, och just då i v18 trodde ja aldrig de. Nu tar vi dag för dag och mkt vila, ju längre hon stannar desto bättre.
Åh, jag hoppas så att du får gå många veckor till!