• anna0902

BF juni 2017

Måste bara nämna för alla er andra som också har besvär med halsbränna/dyl. Jag är i v. 30 nu och har de senaste veckorna ätit ca 10 gaviscon-tabletter om dagen för att fungera någorlunda normalt, plus såklart undvikit kaffe, stark mat osv. och följt alla husmorstips jag hört. Sedan fick jag rådet att byta till Omeprazol (receptfritt och grav-godkänt) 1 tabl/dag istället, och min halsbränna försvann helt och hållet, första dagen jag testade! Har tidigare knaprat det av andra skäl och inte fått någon wow-effekt, men för detta var det tydligen jättebra. Kunde inte låta bli att dela med mig! :)

• anna0902

Jobbar på neo. Ring förlossningen och åk in direkt om de rekommenderar det. Det är bättre att åka in och få en kontroll av tappen och CTG gjort nu än att om 12 timmar åka in efter tidig vattenavgång. Kanske har du en infektion, då får du antibiotika och bebisen kanske stannar några veckor till. Om det (mot förmodan) är så att bebisen vill ut nu snart så vill de kanske ge dig värkhämmande och kortison så att lungorna boostas lite. Du har rätt till vård och det finns ingen anledning att låta bli att ringa. Åker du dit på deras inrådan och det visar sig att ingen förlossning är på G så kommer ingen att klandra dig för att du ringde, och du har fått veta att allt är som det ska och slipper oroa dig.:)

Svar på tråden BF juni 2017