Inlägg från: Mallanbrallan83 |Visa alla inlägg
  • Mallanbrallan83

BF juni 2017

Herregud, jag har gått upp 5,5kg och är i v.19! Tycker inte att jag äter för mycket men rör på mig mindre tyvärr.. gick upp mycket med mina förra barn också, 17kg med första och 19kg med andra men då vägde jag inte heller 10kg för mycket vid graviditetens start. Vet inte riktigt hur jag ska vända det här nu! Att röra på mig mer är inte ett alternativ då jag jobbar 100% på en vårdavdelning där vi lyfter tungt ofta och aldrig sitter still, jag behöver vilan när jag är ledig. Hjälp!

• Mallanbrallan83

Hej på er!

Jag har följt er en längre tid men inte gjort mig tillkänna förrens nu, är 33år, har två flickor på 7 och 9 år, har även en änglason som dog i v.20 den 1jan 2016 och två tidiga missfall i bagaget. Detta är en väldigt efterlängtad liten bebis och just nu är vi i v.33, har inte riktigt vågat tro på att detta ska gå vägen men börjar slappna av mer och mer! BF 15/6!! Gick på gravpenning igår och ska nu bara vänta, vila och hoppas????

• Mallanbrallan83
    druvan52 skrev 2017-05-29 10:58:18 följande:

Okej haha, vi får hoppas att vi båda slipper gå över då:)

Detsamma för mig, kände absolut inget och 1an kom 8dagar innan och 2an 1dag innan helt utan varning:) jag hoppas att den här vill komma typ NU. V.37+4 nu. Men man kanske måste uppleva allt och får gå över tiden den här gången?!
  • Mallanbrallan83

Hej.

Kan man få hinnsvepning bara sådär?

Sulle nog inte våga låta min man vara där nere och rota alltför mycket på tappen. Här är vi i V.37+5 och väntar förmodligen en stor bebis. Min Bm sa ingenting om det idag, hinnsvepning. Däremot fick jag se skrutten på Ultraljud, SÅ häftigt och vilken stor bebis som ligger där inne nu!

• Mallanbrallan83
    Patricia Maria skrev 2017-05-30 18:45:35 följande:

Tror att alla MVC avdelningar har sina egna regler kring hinnsvepning, min barnmorska hade gjort det på mig redan i förra veckan om jag velat (38+3), men det var dock inget hon rekommenderade då bebisen fortfarande låg väldigt högt upp och ger då antagligen ingen vidare effekt (blir kanske då bara en obehaglig upplevelse). Om livmoderhalsen börjat mjukna så brukar det oxå ge bättre effekt. Oftast görs det nog efter BF, för att undvika att bli överburen och då är barnet redo och behöver kanske bara lite hjälp på traven.

Ok, ska höra med henne nästa gång jag går dit, 2 dagar innan BF, vill verkligen inte gå över då min tvåa var 4kg tung och BM tror att denna kan bli lika stor om den kommer i "tid".
  • Mallanbrallan83
    druvan52 skrev 2017-06-12 12:59:41 följande:

Ingen bebis för mig än. När blir man igångsatt egentligen? Kan man få påskyndad igångsättning?

Endast om du mår dåligt eller dina värden ser dåliga ut!
  • Mallanbrallan83
    Madde87 skrev 2017-06-21 06:24:46 följande:

Grattis! Vad roligt och underbart det låter :)

Fantastiskt, grattis!!

Vår lillebror kom också i raketfart!!

03.56 den 14Juni på självaste BF dagen. Kl.23.55 börjar värkarna, jag ligger kvar en stund och klockar 4-6min emellan. Går in i duschen vilket lindrar lite, fortsätter att klocka varje värk och inser att de kommer tätare och med blir kortare. Ringer Förlossningen, dom hälsar mig välkommen! Väcker mannen, han ringer sin mamma som ska barnvakta, jag hänger och flåsar på bordet samtidigt som jag packar det sista. 03.15 kliver vi in på förlossningen, får ett rum och jag får lustgas, BM tittar och jag är öppen 8cm, får nålar i armarna och sedan är det dags att krysta! 03.56 är han född.
  • Mallanbrallan83

Låser om alla snabba förlossningar???? vårt tredje barn kom också i raketfart.

03.56 den 14Juni på självaste BF dagen. Kl.23.55 börjar värkarna, jag ligger kvar en stund och klockar 4-6min emellan. Går in i duschen vilket lindrar lite, fortsätter att klocka varje värk och inser att de kommer tätare och med blir kortare 2-4min ca 30sek. Ringer Förlossningen, dom hälsar mig välkommen! Väcker mannen, han ringer sin mamma som ska barnvakta, jag hänger och flåsar på bordet samtidigt som jag packar det sista. 03.15 kliver vi in på förlossningen, får ett rum och jag får lustgas, BM tittar och jag är öppen 8cm, får nålar i armarna och sedan är det dags att krysta! 03.56 är han född.

Svar på tråden BF juni 2017