Inlägg från: Törnrosie |Visa alla inlägg
  • Törnrosie

BF juni 2017

Är i v17 (16+6). Min första graviditet som har varit lite tung hittills. Men börjar dock lätta nu tror jag. Hoppas jag! Haft problem med nedstämdhet och trötthet till den grad att jag blivit sjukskriven och haft foglossning i en månad nu :/ någon annan som har liknande upplevelse?

• Törnrosie

Vad roligt, hittat min grupp! Har bf 8juni. Haft mycket aktivitet i magen senaste dagarna och sträckläser alla trådar om förlossningstecken. Denna väntan alltså!!

Såhär ser det ut för mig i dagsläget:

har sammandragningar som kommer oftare och starkare, men inte regelbundet. Dålig i magen. Mer illamående än vanligt. Mensvärkssmärta i buk och rygg. Förändrad aktivitet på bebis sen i förrigår (först mkt mkt mer än vanligt på kvällen följt av inget på morgonen, kläm och putt på magen till trots. Blev orolig och åkte in t förlossningen. Men allt såg bra ut, tur nog)

Väntar med spänning på mer tecken på att det närmar sig nu ????

Roligt att höra andras tecken!

• Törnrosie

Har gått från att känna mig peppad till att känna mig deppig nu. Varje tecken känns som annalkande förlossning och ändå är det ju inte det. Känner mig naiv som hoppas så mycket. Kommer förmodligen gå över tiden då det är mitt första barn, har bf 8e juni. Tiden går så långsamt och är så trött på att känna mig rörelsehindrad, varm och rastlös. Fyfan så synd jag tycker om mig själv just nu haha, men det är långa timmar nu mot slutet som ni nog alla känner av.... tack och lov för alla bra gravid/ barnpoddar :)

• Törnrosie

Är i v39+6 idag. Trodde det var dags igår med en hel dag av smärtsamma sammandragningar och konstig känsla i kroppen. Men, så avstannade allt. Känns så nervigt just nu, ska upp och köra 20mil till jobb och ha sista jobbdag/ stor revision idag. Hade nästan varit komiskt om bebis bestämt sig för att komma exakt nu. Men har koll på varenda BB mellan lkpg och Sthlm med förlossningsväska i bilen. Väntar med spänning haha

• Törnrosie

Allt googlande på tex familjeliv kan göra en minst sagt vettskrämd. Tror man ska försöka ha lite is i magen och lite förtroende för att vårdpersonalen vet vad dom gör. För dom flesta går det ju bra, men det verkar vara så att det oftast är dom det inte gått så bra för som oftare delar med sig av sina historier.

Hur som helst, själv befinner jag mig på bf+1 nu och misstänker att förlossningen är igång. Slemmis gick igår, även lite blod har kommit med tilltagande värkar. Så väntar på att åka in nu snart men tänkte låta sambon sova lite längre då det inte gör så ont än. Så spännande! Hoppas verkligen det är på riktigt nu!

Svar på tråden BF juni 2017