• Fru89

BF juni 2017

Joma841 skrev 2016-10-06 08:03:14 följande:

Hej!

Vi väntar vårt första barn 8/6 2017. 25 år gammal.

Ett tidigt MF i Juni 2016.

Har inte känt något vidare ännu mer än liknande mensvärk, men det kommer väl.

Till dagens dilemma, jag älskar vin! (Eller gjorde haha) Har absolut inga problem med att inte dricka, men ska iväg med tjejerna i helgen på middag och lite aktiviteter med övernattning. Vet inte hur jag ska göra för att inte dricka och de ska komma på mig då jag oftast dricker ett glas vid tillfällen! de vet om att vi försöker men jag är inte redo att berätta för att det är alldeles för tidigt ännu.

Tips?

Jag plusade i lördags och var på "galej" med ett par kompisar här om dagen. Jag tillhör också dom som gärna tar ett glas vin eller tre ;) Min ursäkt fick bli urinvägsinfektion och att jag åt antibiotika. Var också bra att skylla på just det då jag måste springa på toa väldigt ofta, haha
  • Fru89

Ansluter mig till gänget. Och måste ju bara visa hur jag avslöjade vår graviditet för min man.

Tog första testet i lördags (2/10) fick ett svagt streck. Väntade två dagar och tog två olika test till som blev starkare. Tog sig på andra försöket och enligt mina beräkningar ska vi vara i v.4+5 nu.

Jag springer på toa tre gånger så mycket än innan. Har molvärk och stick/hugg i "magen" (värre framåt kvällen) svullna, knöliga, ömma bröst och fruktansvärt trött i perioder om dagarna.

Nu håller vi tummarna för att "den" trivs och bor kvar.... Och nej, jag kan inte hålla mig från att ta ett test i morgon igen för att se strecket bli ännu tydligare. Haha
  • Fru89

Ni som plussat, har ni fått tid för inskrivning redan, elller när tänker ni ringa bm?

Och om du fått en tid, i vilken vecka är du när du ska dit? (Många frågor vid första graviditeten)

• Fru89
    Päärlan skrev 2016-10-06 20:32:58 följande:

Hej!

Ska dit nästa vecka då är jag i vecka 7. Ska på tidigt ultra ljud i vecka 9. :) du då

Spännande. Jag tänkte ringa i morgon eller på måndag. Hur kommer det sig att du ska göra ul redan v9?
  • Fru89

Ok, men om det verkar som att dom vill att man kommer in ganska tidigt så kanske jag borde ringa idag då eftersom vi går in i vecka 6 i morgon.

Vad sa ni? "Hej jag är gravid" ? Hehe :P

• Fru89
    Starletz skrev 2016-10-08 07:58:12 följande:

Någon mer än jag sover dålig på nätterna och vaknar tidigt?? (Som inte har barn som väcker en)

Jag vaknar jättetidigt. Är annars sjukt morgontrött. Efter lunch är jag helt död, sover nån timme om jag är ledig och somnar även rätt tidigt på kvällen för att vara jag.
  • Fru89

Vi har börjat fundera på när och hur vi ska berätta för föräldrar, släkt, vänner, på jobbet osv.

Vi hade väl tänkt berätta för blivande mor- och farföräldrarna om ca 3 veckor, då går vi precis in i vecka 9. Jag är dock nervös över illamåendet hur det blir om jag måste berätta på jobbet. Vill ju helst att våra föräldrar ska få veta först såklart. Men det är svårt när man jobbar i butik o eventuellt måste rusa på toa när jag hjälper en kund, kan vara bra för min kollegor att veta anledningen :P

Hur tänker ni kring avslöjande och hur ni kommer berätta?

• Fru89

Nu har jag precis pratat med barnmorskan!

Hälsosamtal 24/10

Inskrivning 18/11

Nu börjar det kännas lite mer på riktigt :)

• Fru89
    Crazy catlady skrev 2016-10-13 08:07:28 följande:

Någon som har svårt att sova tidigt i graviditeten?

Jag är alltid annars morgontrött, men senaste veckan vaknar jag alltid innan sju och kan inte somna om..

Kan det ha med graviditeten att göra?

Jag är kvällsmänniska och fruktansvärt morgontrött med världens sämsta morgonhumör. Men det har liksom vänt nu när jag blivit gravid. Vaknar också tidigt och känner mig dessutom utvilad då. Sen är jag galet trött strax efter lunch. Det är annars då min kropp brukar vakna till liv :P (går in i vecka 7 på lördag)
  • Fru89
    Sassa4 skrev 2016-10-13 14:06:08 följande:

Någon mer som drömmer massa konstiga drömmar varje natt och vaknar flera ggr om? Jag har sovit extremt dåligt/konstigt den senaste veckan och drömmer hela tiden! Jag vaknar minst 5 ggr varje natt, som att jag aldrig kommer in i djupsömn? Märkligt iaf :)

Sen en annan fråga, är det inte sent att bli inskriven 31 oktober när jag plussade 9 oktober? Kommer (enligt min gravidapp) vara i vecka 8 då. Borde man inte ha inskrivningen iaf lite tidigare? Bor centralt i gbg så kanske är platsbrist :P

Jag ska på hälsosamtal när jag går in i vecka 8. Inskrivningen blir senare o jag tror jag är i vecka 12 då om jag minns rätt.
Svar på tråden BF juni 2017