Inlägg från: Patricia Maria |Visa alla inlägg
  • Patricia Maria

BF juni 2017

Hej, kul att hitta denna gruppen! ???? Jag har själv BF 4 juni så är i v. 37 (38 på måndag). Väntar femte barnet och känner knappt några förvärkar alls. Samt att barnmorska sa att hon ligger högt upp, dvs inte alls verkar vilja fixera sig ännu. Så hoppas inte detta nu betyder att jag går över tiden! ???? Vore spännande att höra om ni har några tidigare erfarenheter kring förvärvar/fixering och när sen förlossningen startade (innan eller efter BF)?

• Patricia Maria

God morgon!

Filli89 Jag kan uppleva samma sak när jag vaknar på natten så har jag svårt att andas. Kändes jätte läskigt här om natten, blev tvungen att gå upp och sätta mig ett tag innan jag kunde gå och lägga mig igen. Har det inte varje natt men emellanåt när jag vaknar på natten. Tror att det beror på att bebisen är rätt stor nu och det blir värre av att hon ligger högt upp och inte fixerat sig ännu. Har läst att andningen kan kännas just lättare när bäbisen fixerat sig. Hur är det för dig hur ligger bebisen, är den fixerad och vilken vecka är du i?

• Patricia Maria
    Filli89 skrev 2017-05-18 09:47:41 följande:
    Ja vissa nätter mer än andra, så obehagligt hjärtat pulserar fort o finns nästan ingen luft att hämta när man ligger ner. Var hos bm igår hon sa att bebisen ligger med huvudet ner men hade inte fixerat sig helt utan "ryckbar" någon term som används tydligen hehe. Busfian som ville ut för länge sen borde ju fixerat sig nu kan man ju tycka haha, Är i v35 dudå?
    Jag är i vecka 38 (37+4), så förhoppningsvis borde hon fixera sig snart! Men väntar femte barnet nu så det kan ju faktiskt dröja in i det sista! Så får väll stå ut med det nu den sista tiden antar jag. Jag tycker generellt sätt att just den sista tiden innan förlossningen är den perioden jag oroar mig mest för att nåt ska hända eller gå snett. Så det ska bli så skönt när det är över och man har sin lilla skatt i sin famn.
  • Patricia Maria

Hej, jag har BF 4 juni så är idag 39+0. Känner inga starka sammandragning, möjligen lite vag mensvärk emellanåt. Så idag känns det som att jag kommer dra över. Ska dock till barnmorskan nu på onsdag och göra en hinnsvepning, så får väll se hur det funkar.
    Är det nån som har nån erfarenhet av det eller vet om det brukar funka?!?

• Patricia Maria

Kul att höra era erfarenheter av hinnsvepning, då återstår det bara att se om lillan där inne är redo för att komma ut på onsdag. Tribus när var det du gjorde hinnsvepningen med din 2:an? Hur långt före/efter BF?

• Patricia Maria

Tror att alla MVC avdelningar har sina egna regler kring hinnsvepning, min barnmorska hade gjort det på mig redan i förra veckan om jag velat (38+3), men det var dock inget hon rekommenderade då bebisen fortfarande låg väldigt högt upp och ger då antagligen ingen vidare effekt (blir kanske då bara en obehaglig upplevelse). Om livmoderhalsen börjat mjukna så brukar det oxå ge bättre effekt. Oftast görs det nog efter BF, för att undvika att bli överburen och då är barnet redo och behöver kanske bara lite hjälp på traven.

Svar på tråden BF juni 2017