• SarahJ

BF juni 2017

Fick plus idag... mycket chockad. Det var inte planerat. Fick vår andra dotter i april i år... Äldsta dottern är 3 år.

Men jag har många missfall i bagaget så än så länge vågar jag inte tro på det...

Hoppas ni andra mår bra. Nu vet jag inte om det är chocken som gör mig lite illamående eller om det är graviditeten.

• SarahJ

Jag har bara smygläst i tråden då jag inte riktigt vågat tro på att det ska gå vägen trots tidiga ul och att jag känner sparkar. Men idag var jag rul och fick sen en livlig "hoppsan" som inte riktigt ville samarbeta.

Läkaren var inte helt säker men han anade att det var en pojke. =)

• SarahJ

Det är olika när man börjar känna. Mest första ficka en ordentlig spark så jag hoppa till i v16. Sen tog det flera veckor innan jag kände igen. Hon var lugn i magen å.

Med andra kände jag redan i v12-13. Men inte alla dagar. Nu med tredje har jag å känt sen v 12. Och nu i v 21 känner jag alla dagar. Fick en spark i handen härom dagen för första gången. =)

• SarahJ
    Oktober23 skrev 2017-03-06 05:34:36 följande:

Hej alla gravida!

Hur går fet för er? Vi har ju inte hörts på ett tag. Vilken vecka är ni i och hur mår ni?

Jag själv är i vecka 25 och mår bra!

Gick in i v 28 idag och därmed tredje trimestern.

Mår rätt så bra förutom foglossning som har varit under kontroll de sista 5 veckorna då maken haft pappaledigt med tvåan och gjort det mesta här hemma. Nu är det tillbaka till verkligheten där han är borta varannan vecka, så jag räknar med att den kommer att komma med besked.
  • SarahJ

Väntar pojke och hans hjärta slår runt 150 precis som hans systrar gjort så här stämmer det inte heller.

• SarahJ
    Emma118 skrev 2017-04-17 21:03:43 följande:

Hej - hur mår ni alla så här sent i graviditeten?

Jag är i v 32 och har börjat känna mig väldigt tung och less, svårt att gå pga foglossning vissa dagar och väldigt ont i höger sida andra dagar. Kräks på nätterna p.ga uppstötningar och börjat känna mig lite nedstämd helt plötsligt efter en lätt graviditet hittills.

8 veckor till känns som en evighet!

Känner igen mig. Gick in i v 34 idag och nu börjar jag jag bli less på att vara gravid. På morgonen känns det ok. Ingen värk och magen är lite mindre men på kvällen är det värsta när magen är uppsvälld och hoppsan bökar och lägger sig antingen på blåsan eller så trycker han mot höftbenet. Har även mycket sammandragningar och ligamentssmärtor. Känns solen evighet till juni! =/ =(
  • SarahJ

Jag är i v 38 (37+2) och igår var jag på sista läkarkontrollen och ul. Han har lagt sig med huvudet neråt och beräknas väga 3101 gram nu. Tappen är 2-2,5cm lång ännu men mjuk och jag var öppen ca 0,5 cm.

Jag är sjukt trött och vill sova mest hela tiden. Inte lätt med en 3 åring och en 1 åring hemma och en man som jobbar på sjön varannan vecka. Har ett tryck neråt när jag ställer mig upp. Får sammandragningar när jag går. Vissa ggr måste jag stanna upp. Har inte märkt om slemproppen har gått men det har jag inte gjort med de andra heller.

Tycker att det börjar räcka nu och att han skulle få komma nu. =)

• SarahJ
    Elvi1987 skrev 2017-05-22 22:52:49 följande:

Jag har nyss gått in i vecka 37. Är så otroligt trött vissa kvällar att jag somnar på soffan. Är det fler som har det så?

Idag upptäckte jag små små blodprickar när jag var på toa. Är det någon som vet vad det kan betyda?

Vidare har jag fått högt blodtryck, 130/90. Det känns lite olustigt tycker jag, men jag hoppas det inte är någon fara.

I övrigt mår jag finfint! :)

Jag är å riktigt trött. Är lite som en docka, hinner bara lägga mig ner så åker ögonen fast en stund. =)

Högt tryck så kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning men så länge du och sjukvården håller koll på ditt mående så är det ingen fara. Jag har ätit medicin mot det i alla graviditeter. Med första var det värst. Trots höjning av medicin så steg mitt tryck så jag blev igångsatt en vecka tidigare. Har högt tryck periodvis när jag inte är gravid.

Om du är orolig så ring förlossningen och hör vad dom tycker om både blodet och trycket.
  • SarahJ

Idag kom vår prins hoppsan till världen.

Fick 1/4 tablett cytotec kl 10.45 och sen drog det igång. Var då ca 4 cm öppen. Gick i duschen vid ca kl 15 som gjorde susen.

Kl 16.05 var jag öppen ca 6-7 cm. Då gick vattnet och han var ute 16.06.

Hamnade dock till operation en sväng då moderkakan fastnade. Sydde endast 1 stygn. =)

Så nu ligger vi och myser.

• SarahJ
    Jollefin skrev 2017-06-21 20:36:53 följande:

Våran lilla tös tyra kom vecka 37+4 den 12 juni :) vart ett snitt till fick samma med första.

Synd bara att man känner sig så kluven. Min andra tjej fyller 5 nu i augusti. Hon får ju inte alls samma uppmärksamhet från mig som innan. Trots att det bara gått 1,5 vecka sen lilla tyra kom så känner jag mif ledsen att jag inte ksn ge henne samma som innan. Spontana utflykter vara ute länge nu ska det ammas ovh jag är själv väldigt trött då sömnen inte alls blir detsamma.. min sambo hjälper ju till men min tjej är en riktigt mammagris och säger ibland att jag aldrig gör något med henne och såna saker. Fast jag vet att jag gör saker men kanske inte alls lika mycket. Är väl mycket hormoner som ska ut ur kroppen nu men man kan ju inte låta bli att bli ledsen att mn inte räcker till..

Men snart kanske man är på banan igen!! ????

Vi fick samma dag och jag känner samma sak. Jag hinner inte med de andra två. Axel ligger vid bröstet för jämnan på dagarna. Har ändå rätt så ok nätter. Maken är hemma tills 10 juli och sen åker han en vecka på jobb så då blir jag ensam med alla tre plus hunden.

Ska dock försöka åka iväg imorgon på en utflykt och äta middag vid stranden om det inte blåser för mycket.

Hoppas det blir lättare snart!
Svar på tråden BF juni 2017