• Tribus

BF juni 2017

Sassa4 skrev 2016-10-23 15:46:37 följande:

Går in i vecka 7 imorgon. Någon mer som blivit fruktansvärt illamående i vecka 6? Pang bom sa det :( Så himla jobbigt. Det står mig upp i halsen och jag kan inte göra nånting annat än att ligga i sängen. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska lyckas jobba. Jag jobbar ensam i kassan i en butik och jag får/kan inte lämna kassan alls om jag känner att jag måste spy. Jag kan knappt prata med min kille för jag mår så illa. Hur ska man då lyckas stå upp en hel dag (10h varje dag) och samtidigt vara glad och trevlig till kunder? Kan man bli sjukskriven? Vet inte hur det funkar, då jag aldrig vart sjukskriven tidigare (Förutom vid vanlig feber m.m). HJÄLP :(

Jag blir! Har hyperemesis blir sängliggandes och bara spyr. Kan inte äta, knappt röra mig och ännu mindre ta hand om barnen.
    Första graviditeten provade jag allt, seaband, åksjuketabletter, äta innan jag gick upp ja alla "bra" idéer. Ingenting fungerar på mig.

Lergigan och lergigan comp hjälper lite, be att få det utskrivna. Annars är det sängen som gäller. (För mig i iallafall). Man blir helt handlingsförlamad.

Bf 16 Juni och ligger i horisontellt läge med spypåsar och vatten kanske nyponsoppa. Mat går icke! Men sjävklart jätteglad över det lilla som ställer till det så. ????
  • Tribus

Är 14+4 och har gått upp 4kg och magen börjar bli väldigt svår att dölja. Är tredje, så kroppen vet väl vad den ställer in sig på men vill kunna dölja ett tag till.
    Skönt att höra att fler har ökat i vikt och att era magar syns. Kändes som att jag var helt ensam. Fladder har jag också känt, först var det tveksamt men nu är det ingen tvekan om vad det är. Kommer dock väldigt sällan och bara när man är stilla. :)

• Tribus

Det är så roligt att läsa hur alla mår och har det. Kanske inte med alla krämpor, de är såklart mindre roliga.
    Så nu vill jag också vara med och uppdatera.

Tredje barnet, vecka 35+2. Studerar och har endast en vecka kvar sedan blir det till att njuta sista tiden med barnen och läsa böcker. Slemproppen har lossnat i två eller tre omgångar rejält men den ombildas och för mig är det än så länge inget tecken på fl.
    Bebis ligger rätt (och har legat så väääldigt länge) och är nu endast ruckbar. Så det känns som ett steg framåt.
    Denna graviditet har vart väldigt bra, knappt någon foglossning alls. Med andra barnet var det rent utsagt horribelt.
    Sammandragningar har jag haft sen vecka 15 men de har ändrat sig en aning den senaste tiden. Även ett väldigt tryck neråt med detta hemska ilande.
    Börjar bli så otroligt spännande nu och längtan är stooor!

• Tribus

Någon mer som har börjat få så det ilar dagarna igenom? Ilar ner i benen och krampar nästan.

Är det någon som fött ännu i tråden?

• Tribus

Skönt att höra flera gnäller. Här har man sovit knappt 3h och självklart inte i ett svep. Kissat massvis. Spydde igårkväll, sa till mannen att jag tror nog det är maginfluensa, haha jo visst. Vaken mellan 2-6 med lite småfjösvärkar. För att vakna 7 med såna smärtor i höften som sen håller i sig hela dagen. Jag är klar nu. Hoppas på undersökning av BM på onsdag så att man kan få höra (förhoppningsvis) att man öppnat sig lite. Kanske kan man få en hinnsvepning. :D

• Tribus
    Nilla6 skrev 2017-05-25 16:15:14 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag har förvärkar konstant känns det som men är ju inget regelbundet lr så.
    36+3 bara förvärkar på nätterna. :/ Första barnet kom 39 och yngsta kom i 38. Så vore fint om denna ville titts ut nästa vecka. :D
  • Tribus
    Nilla6 skrev 2017-05-25 19:27:13 följande:
    Okej jag har blivit igångsatt båda gångerna pga hf, första i vecka 39+, öppen 3 cm redan då pga förvärkar men yngsta sattes jag igång i vecka 38+0 och var då öppen 4 cm pga värkar men händer inget mer själv lixom. Så nu kräver jag igångsättning tidigare hoppas jag för jag är såååå slut i kroppen att jag inte orkar med nåt. Känner mej deprimerad och en riktig gnällkärring.
    Då är våra två första födda i samma veckor. Hoppas på vecka 37-bebisar, denna gång. Känner mig också slut. Har du havandeskapsförgiftning nu också?
  • Tribus
    Nilla6 skrev 2017-05-26 23:02:52 följande:
    Okej kul, lr hur 37+ skulle va skönt då denna bebis oxå låg på plus sidan, dock inte lika som brorsan på +21%, hon låg dock +7% i vecka 29 så hon kan ju ha växt mer. Har haft stigande bt med lite läckande protein men sen har det vart normalt igen men med dom andra så började det runt denna tiden med sånt så får se om det kanske inte blir hf denna gång. Men igångsättning ska jag ha.
    Ska du på bedömning snart då? För nu börjar ju tiden knappa in.

Själv gick jag in i 37+0 och igår hade jag förvärkar i ett par timmar. Så där irriterande som bara är konstanta i smärtan. Men varje värk är ju lite jobb.

Börjar bli nyfiken på om och när junibebisarna börjar komma. Fler som börjar känna att förlossningen närmar sig?

Går hemma nu och vad långa dagarna känns. Speciellt när man är så långsam själv med ett sånt tryck neråt.
  • Tribus

Nilla6 nej förstår att det är påfrestande speciellt med en sån liten hemma också. Själv är mina 7 och 4 så kan leka en del själva. Dock känner man sig så otillräcklig som inte orkar vara med och göra allt man vill.

Jag fick hinnsvepning med min andra satte igång två timmar senare. Hade sån hemsk foglossning då.

Var hos bm idag, hon kliade bebis lite på huvudet. Tappen mjuk, öppen 1 cm. Kändes som en riktig besvikelse. Men hon trodde inte jag kommer gå över tiden.

Men som sagt... så är det ju den luriga trean. Kul att det är fler med nr tre. Får vi se om det stämmer. :)

• Tribus
    Patricia Maria skrev 2017-05-29 21:45:44 följande:

Kul att höra era erfarenheter av hinnsvepning, då återstår det bara att se om lillan där inne är redo för att komma ut på onsdag. Tribus när var det du gjorde hinnsvepningen med din 2:an? Hur långt före/efter BF?

Jag fick en hinnsvepning 38+5 på dagen, någon timme eller två efter började regelbundna värkar och 00.56 tittade hon ut.
  • Tribus

Igår gick lite Slempropp med blod i, idag fortsatte det komma vid fyra tillfällen, imorse med blodstrimmor. Har lossnat tidigare flera ggr (vid 28 och i 34) men inte så här mkt, men gissa om den lurat mig. Känns inte som en säkert tecken, men man hoppas ju innerligt att det bara är en vecka kvar.

• Tribus

Fick värkar igår som avtog. Men nu minns jag hur det känns. ;D
    Heja bebisar, nu är juni månad äntligen här.

• Tribus

Känns som man bara går och väntar och känner efter nu. Kan det där vara ett tecken? Eller det där? Eller.... man blir lite knäpp. Några som har några tecken?

Min Slempropp har ju gått men som sagt så har den ju gjort det i veckor. :/

Svar på tråden BF juni 2017