BF juni 2017
Går in i vecka 7 imorgon. Någon mer som blivit fruktansvärt illamående i vecka 6? Pang bom sa det :( Så himla jobbigt. Det står mig upp i halsen och jag kan inte göra nånting annat än att ligga i sängen. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska lyckas jobba. Jag jobbar ensam i kassan i en butik och jag får/kan inte lämna kassan alls om jag känner att jag måste spy. Jag kan knappt prata med min kille för jag mår så illa. Hur ska man då lyckas stå upp en hel dag (10h varje dag) och samtidigt vara glad och trevlig till kunder? Kan man bli sjukskriven? Vet inte hur det funkar, då jag aldrig vart sjukskriven tidigare (Förutom vid vanlig feber m.m). HJÄLP :(
Första graviditeten provade jag allt, seaband, åksjuketabletter, äta innan jag gick upp ja alla "bra" idéer. Ingenting fungerar på mig.
Lergigan och lergigan comp hjälper lite, be att få det utskrivna. Annars är det sängen som gäller. (För mig i iallafall). Man blir helt handlingsförlamad.
Bf 16 Juni och ligger i horisontellt läge med spypåsar och vatten kanske nyponsoppa. Mat går icke! Men sjävklart jätteglad över det lilla som ställer till det så. ????