Elisa77 skrev 2016-10-12 10:02:46 följande:
Usch, vad kämpigt! Skönt att du är förbi "stopp-tiden" även om det såklart vore bättre att det avtog än att du går in i en riktig förlossning..
Jag var hos bm idag, magen växer (sf 32) men har inte gått upp i vikt på 4 veckor, hittade lite protein i urinet men blodtrycket var lågt som vanligt. Är nere på 100 i hb och har varit på lab och tagit fler blodprov, nu väntar utredning (igen, suck) om insats. Förlossningsläkaren ville åtgärda medans gynläkaren på mvc ville ta det en vända till med tester. Jag äter niferex, sideral och blutsaft, ngt av det varje dag trots att min mage ballar ur så för min del får dom gärna pumpa mig med järn på annat sätt nu...
Bebis ligger med huvudet neråt men är väldigt rörlig.. jo tack, jag vet. Herregud så hon härjar emellanåt. :)
Ja, att jag är förbi stopp-tiden enligt fl måste ju betyda ändå att bebisen har stora chanser till att klara sig om han kommer tidigt även om man kan behöva ligga kvar länge. Däremot ville de att jag skulle hålla utkik efter förlossnings-tecken i tid eftersom de tyckte de vore bra om jag kunde trappa ner på citodonen dagarna innan förlossningen kom igång. De sa att citodon inte var farligt för barnet i sig, men om man ätit mycket citodon samma dag som förlossningen kunde barnet bli trött när den kom ut vilket kunde vara dåligt för amning osv (framförallt om han är prematur), samt att jag kan bli trött och må väldigt dåligt av att sluta tvärt efter förlossningen eftersom man inte får äta citodon under tiden man ammar.
Hur lätt det nu är att veta några dagar innan?? :/ känns omöjligt att veta när förlossningen börjar när det känns som om man har olika tecken varje dag!
Skönt att blodtrycket håller sig lågt, det är väl det som "måste" öka vid havandeskapsförgiftning och det är ju skönt när man kan utesluta det. Men då håller de extra koll på dig nu när de hittat protein i urinet?
usch vad jobbigt! Men klart de alltid ska vara något fel liksom, livet hade ju vart alldeles för bra om det var bra jämt ;)