• ems86

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Igår slog den sista appen om till trimester tre, äntligen! Bf är 16/11 och vi väntar en liten lillasyster om barnmorskan sett rätt :)

Storebror är två år och född efter igångsättning i vecka 35 då vattnet gick i vecka 34. Börjar bli väldig tung och trött, utöver det är sinnet strålande so far.

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-11 10:29
    Bf-lista!

Björckan 8/11
    Irrbloss_83 10/11
    Ems86 16/11
    Kroa 17/11
    Elisa77 23/11
    Frkvilljunu 26/11
    Helen3 26/11
    Miaairam 3/12
    Mariro 16/12

• Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
  • Kroa

V. 34 :)

Idag har jag tvättat första maskinen med bebiskläder - jag kan ju inte påstå att längtan blev mindre när man såg alla små bebisstrumpor, mini-bodys och alla små små byxor! Särskilt inte när många av kläderna användes till första barnet och man fick en nostalgi-Flashback till hur liten hon var en gång i tiden! Åh nu längtar jag ihjäl mig!!
  • Elisa77

Fina magar!! :) Tänk att våra små bor där inne. Jag handlade första kläderna idag, så nu har jag en body, ett par byxor, 2 par strumpor och en pyjamas... En bra start i allafall. :) Tänkte inte på att man borde tvätta dom! Ska köpa lite parfymfritt tvättmedel.. rekommenderas parfymfritt sköljmedel oxå förstås?? Jag är verkligen nybörjare på det här igen...

• Kroa
    Elisa77 skrev 2016-10-05 19:17:28 följande:

Fina magar!! :) Tänk att våra små bor där inne. Jag handlade första kläderna idag, så nu har jag en body, ett par byxor, 2 par strumpor och en pyjamas... En bra start i allafall. :) Tänkte inte på att man borde tvätta dom! Ska köpa lite parfymfritt tvättmedel.. rekommenderas parfymfritt sköljmedel oxå förstås?? Jag är verkligen nybörjare på det här igen...

Jag vet inte vad som sägs att man "ska" göra, men jag tvättar i parfymfritt tvättmedel och sköljmedel, samt att jag tvättar allt i 60? så all skit försvinner :)
  • Kroa

Och idag köpte jag microlax så nu har problemet löst sig så att säga!! Hahaha!

• Björckan
    Kroa skrev 2016-10-05 20:09:57 följande:

Och idag köpte jag microlax så nu har problemet löst sig så att säga!! Hahaha!

Haha skönt!! :D
  • Helen3

32+1 och en bild från tul i måndags :) moderkakan hade flyttat sig så får föda vanligt!! Så skönt! Fick däremot ett annat "bekymmer" och ska till arbetsterapeuten imorgon då jag troligtvis fått karpaltunnelsyndrom (?) ännu en komplikation till denna graviditet, är inte mycket jag inte haft snart känner jag..

Började även jag tvätta alla sängkläder, filtar osv idag. Känns overkligt!
  • Björckan
    Helen3 skrev 2016-10-05 22:37:47 följande:

32+1 och en bild från tul i måndags :) moderkakan hade flyttat sig så får föda vanligt!! Så skönt! Fick däremot ett annat "bekymmer" och ska till arbetsterapeuten imorgon då jag troligtvis fått karpaltunnelsyndrom (?) ännu en komplikation till denna graviditet, är inte mycket jag inte haft snart känner jag..

Började även jag tvätta alla sängkläder, filtar osv idag. Känns overkligt!

Åh, men varför inte? Lite avdomnade händer och armar när du nu har det mesta annat... jag lider verkligen med dig! Tur att det oftast blir bättre direkt med ortoser. Har själv haft lite känningar av karpaltunneln på nätterna ibland men det är inget som stör. Däremot vaknade jag med världens kramp i vaden i natt!!!!! Gudars skymning vad det gjorde ont. Har fortfarande ont som träningsvärk plus att benet liksom hotar att krampa igen om jag gör fel rörelse... idag blir det mycket stretching!! Nåja 33 dagar kvar. Jag kan leva med detta....
  • Miaairam
    Elisa77 skrev 2016-10-05 19:17:28 följande:

Jag struntar i sköljmedel helt. Känns onödigt, sitter ju kvar i tyget så att säga, och dessutom inte så bra för miljön.
  • Miaairam
    Björckan skrev 2016-10-06 05:51:57 följande:
    Åh, men varför inte? Lite avdomnade händer och armar när du nu har det mesta annat... jag lider verkligen med dig! Tur att det oftast blir bättre direkt med ortoser. Har själv haft lite känningar av karpaltunneln på nätterna ibland men det är inget som stör. Däremot vaknade jag med världens kramp i vaden i natt!!!!! Gudars skymning vad det gjorde ont. Har fortfarande ont som träningsvärk plus att benet liksom hotar att krampa igen om jag gör fel rörelse... idag blir det mycket stretching!! Nåja 33 dagar kvar. Jag kan leva med detta....
    Usch ja, dessa vadkramper! Fick så kraftigt för några veckor sedan att jag bara skrek. Försökte ta mig upp ur sängen, men fastnade i täcket och trillade pladask ner på golvet där jag låg och fäktade som en säl. Kunde inte komma upp för det gjorde så fasansfullt ont. Gissa om sambon blev livrädd när han vaknade av att jag låg på golvet och skrek! Hade också träningsvärk och var stel i två dagar efteråt...
  • Helen3
    Björckan skrev 2016-10-06 05:51:57 följande:

Ja, samlar på komplikationer :) åh fy! Det gör ju så fruktansvärt ont med kramp! Det har jag *peppar peppar* klarat mig ganska bra ifrån. Man ska dricka mer vatten säger dom men det innebär också mer kissande ;) hoppas du får en bättre natt i natt!
Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?