ems86 skrev 2016-10-16 21:00:46 följande:
Hahaha! Usch stackare.. jag tycker magen har gjort någon form av extrem-utveckling senaste dagarna. Börjar nästan tycka det ser groteskt ut. Visst var det du som fått bristningar bara pang bom jättesent i graviditeten?
Ja, jag klarade mig fint förra graviditeten tills det bara var 2-3 veckor kvar; då smällde det till så jag fick bristningar på mage, lår, bröst och en vad (haha ja, min högra vad klarade sig faktiskt!) denna gången har jag klarat mig än så länge, men man kan ju inte lita på att man blir utan ändå tydligen hah! Nu smörjer jag in med biooil, men om det hjälper vet jag inte! Har du klarat dig än så länge?
Helt otroligt hur fort magen kan ändras! Min mage ser inte större ut direkt, tror jag iaf, men däremot ser det ut som om han bestämt sig för att ligga på tvären så magen har blivit bred istället. Men inte hela magen utan bara längst fram, typ att huvudet sticker ut på ena sidan av magen och rumpan på andra sidan, ser jättekonstigt ut!
Ska till bm imorgon så tänkte faktiskt ta upp det. Blir lite orolig att förlossningen ska starta när han ligger fel, tänk om det blir jätteakut och så ligger han plötsligt med rumpan neråt liksom!
frkvilljunu skrev 2016-10-16 20:36:28 följande:
Vad underbart det är med denna tråd där vi känner så lika så ofta!! Så skönt att veta att man inte är ensam i sitt mående både bra och dåligt!!
Ja men eller hur! Och jag älskar att kunna gnälla av mig till folk som faktiskt kan förstå istället för att gnälla sönder sambon som inte förstår alls utan på sin höjd kan säga "åh jaha ja de låter ju jobbigt" hah!