Kroa skrev 2016-10-25 09:28:42 följande:
Hoppas mitt går över snart också! Tur att det är bra med vätska, elisa, men förstår att det är jobbigt - jag är väldigt törstig på kvällarna och det får jag ju sota för på natten sen! ;p
Jag börjar bli ganska nervös över förlossningssmärtan faktiskt. Jag är ju ganska smärttålig och sambon tror att jag ska gå in på förlossningen som en krigare och bara trycka ut barnet, haha jo tjena!
Igår hade jag ont i ländryggen hela dagen och idag har fått mensvärk också. Molar i både tjejmagen och ryggen. Det gör inte så fruktansvärt ont, men tillräckligt ont för att jag ska ha svårt för att sitta still - och då äter jag ändå citodon nu! Börjar bli nervös hur ont det egentligen kommer göra när jag ska trappa ner på citodonen och hur lång förlossningen blir.. :/
Funderar mycket på förlossningen och smärta och längd med. Kan inte alls bestämma mig angående smärtlindring heller men det beslutet får nog ske där och då.
Sammandragningar som känns mycket mer nu och några gånger ett par riktiga förvärkar men börjar ställa in mig på att va gravid FÖR EVIGT. Tror jag kommer ha svårt att fatta när det verkligen är på gång..