• ems86

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Igår slog den sista appen om till trimester tre, äntligen! Bf är 16/11 och vi väntar en liten lillasyster om barnmorskan sett rätt :)

Storebror är två år och född efter igångsättning i vecka 35 då vattnet gick i vecka 34. Börjar bli väldig tung och trött, utöver det är sinnet strålande so far.

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-11 10:29
    Bf-lista!

Björckan 8/11
    Irrbloss_83 10/11
    Ems86 16/11
    Kroa 17/11
    Elisa77 23/11
    Frkvilljunu 26/11
    Helen3 26/11
    Miaairam 3/12
    Mariro 16/12

• Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
  • frkvilljunu

Jag har säkert pakat alldeles för mycket kläder i b bväskan speciellt till bebisen.för troligen blir ju inte vistelsen så lång på bb om allt går bra och skulle den bli längre kommer ju sambon med största sannolikhet åka hem någon gång i mellan. Blöjor har vi med packat vilket jag egentligen tror man får här.samma med våtservetter och ammningsinlägg. Men men better safe than sorry...vill oxå som ni var inne på tidigare känna mig "fin" efteråt men vet inte riktigt vad jag ska kunna ha för byxor mer än mjukisbyxor typ.

Jag tyckte det var jobbigt att ha mammajeans efter min första vet kag.hade ju inte så mycket annat som gick på

• ems86
    frkvilljunu skrev 2016-10-30 13:46:23 följande:

Jag har säkert pakat alldeles för mycket kläder i b bväskan speciellt till bebisen.för troligen blir ju inte vistelsen så lång på bb om allt går bra och skulle den bli längre kommer ju sambon med största sannolikhet åka hem någon gång i mellan. Blöjor har vi med packat vilket jag egentligen tror man får här.samma med våtservetter och ammningsinlägg. Men men better safe than sorry...vill oxå som ni var inne på tidigare känna mig "fin" efteråt men vet inte riktigt vad jag ska kunna ha för byxor mer än mjukisbyxor typ.

Jag tyckte det var jobbigt att ha mammajeans efter min första vet kag.hade ju inte så mycket annat som gick på

Ja alltså jag tänker typ mina mammajeans och en lite fräschare tröja. 'Men mest bara den grejen att borsta igenom nytvättat hår och lite concealer kommer göra underverk typ.

Tycker det är lurigt med kläder till the little one. Vilka storlekar lixom. Sist hade vi med enligt rekommendationer "något i 50 och något i 56" men fick snabbt komplettera med 44 eftersom han kom tidigt. Har några favorit kläder som jag hoppas hon kommer kunna ha i 50 :)
  • frkvilljunu
    ems86 skrev 2016-10-30 13:51:24 följande:

Ja alltså jag tänker typ mina mammajeans och en lite fräschare tröja. 'Men mest bara den grejen att borsta igenom nytvättat hår och lite concealer kommer göra underverk typ.

Tycker det är lurigt med kläder till the little one. Vilka storlekar lixom. Sist hade vi med enligt rekommendationer "något i 50 och något i 56" men fick snabbt komplettera med 44 eftersom han kom tidigt. Har några favorit kläder som jag hoppas hon kommer kunna ha i 50 :)

När jag kollar på kläderna i 50 jag har ibland känns det helt otroligt att någon faktiskt ska kunna va så liten!

Har en ogrundad känslan att jag kommer få en jättebebis denna gång.haha
  • Elisa77
    Björckan skrev 2016-10-29 15:54:19 följande:

Nej detta är barn nummer två! Men jag tycks ha förträngt hur det var med barn nummer ett. Haha. jag minns att sexandet var helt uteslutet första halvåret! Efter mina skador tog det ett tag att bekanta sig med sig själv igen...Jag ska ju snittas så det blir nog mer än 4 timmar på bb... ;) men ska tänka på att ha lite fräscha kläder med mig :) tack för tipset!

Jag ska oxå snittas, så en natt eller två tror jag det blir? Jag ska köpa mig ett par fräscha mysbrallor och höga trosor, så jag slipper en klädskarv rätt vid snittet..

Jag ska boka tid på skönhetssalongen och färga fransar och bryn, så man slipper sminka sig men ändå se rätt pigg ut. Vi som snittas får väl inte ha smink snittdagen och sen är det ju lite tufft att komma ur sängen..
  • Rosen1990

Hej tjejer. Jag har tid för vändningsförsök imorgon, men nu är de så att jag vill verkligen inte göra det. Jag har 2 av mina närmsta vänner som förlorat sina barn inom loppet av 4 veckor, ena upptäckte dom de på ultraljudet v20 och jag var med henne och den andra åkte in med värkar i fredags när hon hade bf men hennes flicka hade gått bort. Jag mår så psykiskt dåligt nu pga detta att jag vågar inte göra ngt som kan utsätta min bebis för obehag eller komplikationer men är så rädd att dom kommer köra över mig i morgon och övertala mig. Han sitter i säte och har gjort detta sen v27 och är i v 37 nu. Jag anser att han sitter som han gör av en anledning och han trivs så och mår bra, varför klydda och försöka ändra på honom då. Jag vill ha mitt snitt och inget annat. Förlåt om jag skrämmer upp någon nu men måste få kräka av mig. en annan fråga, jag hade sex igår och började blöda lite, kommer bara precis lite rosa när jag torkar mig och ytterst lite på trosskyddet. Är detta normalt?

• Kroa
    Rosen1990 skrev 2016-10-30 18:37:29 följande:

Hej tjejer. Jag har tid för vändningsförsök imorgon, men nu är de så att jag vill verkligen inte göra det. Jag har 2 av mina närmsta vänner som förlorat sina barn inom loppet av 4 veckor, ena upptäckte dom de på ultraljudet v20 och jag var med henne och den andra åkte in med värkar i fredags när hon hade bf men hennes flicka hade gått bort. Jag mår så psykiskt dåligt nu pga detta att jag vågar inte göra ngt som kan utsätta min bebis för obehag eller komplikationer men är så rädd att dom kommer köra över mig i morgon och övertala mig. Han sitter i säte och har gjort detta sen v27 och är i v 37 nu. Jag anser att han sitter som han gör av en anledning och han trivs så och mår bra, varför klydda och försöka ändra på honom då. Jag vill ha mitt snitt och inget annat. Förlåt om jag skrämmer upp någon nu men måste få kräka av mig. en annan fråga, jag hade sex igår och började blöda lite, kommer bara precis lite rosa när jag torkar mig och ytterst lite på trosskyddet. Är detta normalt?

Förstår att du blir orolig, men du behöver ju inte göra vändningsförsöket heller. Prata med din bm om hur du känner, det ska ju inte alls vara obligatoriskt att göra vändingsförsök vad jag förstått!

Ang. blödningen så kan det ju bero på att någon slemhinna brustit eller vad som, de är ju mycket skörare nu under graviditeten men det kan också vara ett tecken på att förlossningen startat. Det är normalt med en blödning innan, men brukar oftast betyda att det är på g. Däremot är det inte säkert att det sker snart; kan fortfarande dröja. MEN eftersom han ligger i säte skulle jag råda dig till att åka in på förlossningen för en undersökning, bara för att dubbelkolla så det inte startat eller så eftersom det kan vara bra att slippa ett akutsnitt om det faktiskt är på g. Lycka till, håller tummarna för dig!
  • irrbloss_83
    Jag håller med föregående talare egentligen. Vändningsförsöket är valfritt och inget du "måste". Känns det fel i maggropen så gör det, och det är alltid bättre att följa sin magkänsla. 

Vad gäller blödning efter sex så är det vanligast att det beror på att slemhinnan på livmodertappens spets är lite extra skör nu, och dessutom extra blodfylld pga alla graviditetshormoner, så antagligen är det därifrån du blöder. Men är du orolig, så åk in.
  • Elisa77

Ingen kan tvinga dig! Blir du övertalad genomföra försöket ändå kan du tänka att sannolikheten att något skulle drabba även er är väldigt liten. Så sorgligt att ha två nära vänner som förlorat sina barn. Kram och lycka till idag med vad du gör.
  • Kroa

i lördagsnatt fick jag jätteont i ländryggen. Jag har ju foglossning så jag är van vid lite ont, men det här känns inte som foglossningen och det gör mycket ondare än det brukar. I vanliga fall brukar det lindras om jag ligger ner i olika positioner, använder värme eller massage, kännas bättre i perioder och framförallt bli bättre efter att jag tagit citodon. Det här gör bara ont, ont och ont helaaaa tiden och smärtan blir bara värre.

Sammandragningar och förvärkar har jag varje dag då och då, men inget som gör jätteont eller som ändrats så mycket.

Pratade med Mvc men deras läkare var ledig denna veckan, och de hade ju ingen tid innan fredag heller. Hon visste inte heller vad smärtan berodde på och kunde inte hjälpa mig. Så jag ringde faktiskt förlossningen och frågade. Jag sa att jag ville veta om det kan bero på att förlossningen startat eftersom jag isåfall behöver trappa ner på citodonen, samt att jag ville veta vad jag kunde göra för att lindra det, men hon sa bara "det är säkert bara foglossningen som spökar. Hör av dig när du har mer regelbundna sammandragningar istället."

Så nu sitter jag här och har jätteont, och vet inte vad jag ska göra åt det eller ens om jag ska fortsätta äta citodon som vanligt eller försöka trappa ner även om jag har ont.. :(

• ems86
    Kroa skrev 2016-10-31 09:26:40 följande:

i lördagsnatt fick jag jätteont i ländryggen. Jag har ju foglossning så jag är van vid lite ont, men det här känns inte som foglossningen och det gör mycket ondare än det brukar. I vanliga fall brukar det lindras om jag ligger ner i olika positioner, använder värme eller massage, kännas bättre i perioder och framförallt bli bättre efter att jag tagit citodon. Det här gör bara ont, ont och ont helaaaa tiden och smärtan blir bara värre.

Sammandragningar och förvärkar har jag varje dag då och då, men inget som gör jätteont eller som ändrats så mycket.

Pratade med Mvc men deras läkare var ledig denna veckan, och de hade ju ingen tid innan fredag heller. Hon visste inte heller vad smärtan berodde på och kunde inte hjälpa mig. Så jag ringde faktiskt förlossningen och frågade. Jag sa att jag ville veta om det kan bero på att förlossningen startat eftersom jag isåfall behöver trappa ner på citodonen, samt att jag ville veta vad jag kunde göra för att lindra det, men hon sa bara "det är säkert bara foglossningen som spökar. Hör av dig när du har mer regelbundna sammandragningar istället."

Så nu sitter jag här och har jätteont, och vet inte vad jag ska göra åt det eller ens om jag ska fortsätta äta citodon som vanligt eller försöka trappa ner även om jag har ont.. :(

Usch neej va trist att de inte kan erbjuda dig en tid tidigare!! Kan du inte få komma in till förlossningen för koll? Säg att något rinner också! Jag var inne nu på morgonen för att kolla om det var vatten som rann och lite hur mina förvärkar funkar. Hade tul så de fixade en tid i samband med det. Helt stängd och inte vatten tydligen. Jävla sätt. Vill få igång detta nu!! Orimligt att ha såhär ont utan att något påverkas.. Känner du igen detta från tidigare?
Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?