Rosen1990 skrev 2016-10-30 18:37:29 följande:
Hej tjejer. Jag har tid för vändningsförsök imorgon, men nu är de så att jag vill verkligen inte göra det. Jag har 2 av mina närmsta vänner som förlorat sina barn inom loppet av 4 veckor, ena upptäckte dom de på ultraljudet v20 och jag var med henne och den andra åkte in med värkar i fredags när hon hade bf men hennes flicka hade gått bort. Jag mår så psykiskt dåligt nu pga detta att jag vågar inte göra ngt som kan utsätta min bebis för obehag eller komplikationer men är så rädd att dom kommer köra över mig i morgon och övertala mig. Han sitter i säte och har gjort detta sen v27 och är i v 37 nu. Jag anser att han sitter som han gör av en anledning och han trivs så och mår bra, varför klydda och försöka ändra på honom då. Jag vill ha mitt snitt och inget annat. Förlåt om jag skrämmer upp någon nu men måste få kräka av mig. en annan fråga, jag hade sex igår och började blöda lite, kommer bara precis lite rosa när jag torkar mig och ytterst lite på trosskyddet. Är detta normalt?
Förstår att du blir orolig, men du behöver ju inte göra vändningsförsöket heller. Prata med din bm om hur du känner, det ska ju inte alls vara obligatoriskt att göra vändingsförsök vad jag förstått!
Ang. blödningen så kan det ju bero på att någon slemhinna brustit eller vad som, de är ju mycket skörare nu under graviditeten men det kan också vara ett tecken på att förlossningen startat. Det är normalt med en blödning innan, men brukar oftast betyda att det är på g. Däremot är det inte säkert att det sker snart; kan fortfarande dröja. MEN eftersom han ligger i säte skulle jag råda dig till att åka in på förlossningen för en undersökning, bara för att dubbelkolla så det inte startat eller så eftersom det kan vara bra att slippa ett akutsnitt om det faktiskt är på g. Lycka till, håller tummarna för dig!