• ems86

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Igår slog den sista appen om till trimester tre, äntligen! Bf är 16/11 och vi väntar en liten lillasyster om barnmorskan sett rätt :)

Storebror är två år och född efter igångsättning i vecka 35 då vattnet gick i vecka 34. Börjar bli väldig tung och trött, utöver det är sinnet strålande so far.

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-11 10:29
    Bf-lista!

Björckan 8/11
    Irrbloss_83 10/11
    Ems86 16/11
    Kroa 17/11
    Elisa77 23/11
    Frkvilljunu 26/11
    Helen3 26/11
    Miaairam 3/12
    Mariro 16/12

• Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
  • Elisa77
    Kroa skrev 2016-11-08 11:07:26 följande:

Jag ligger inne på förlossningen nu, de har precis satt Igång mig så det dröjer nog inte länge hoppas jag!!

Åkte in vid 9 och hon beviljade allt på en gång, utan problem!

Weehoo! Lycka till!
  • Rosen1990

Slemproppen släppte för en vecka sen, öppen 3-4 tappen är nästan helt borta men inte en värk. Tömde tarmen riktigt ordentligt igår natt men känns som bebisen kommer stanna för alltid. Känner mig riktigt bitter nu att inget händer. All lycka till er som fått eller är på gång :)

• Elisa77
    Rosen1990 skrev 2016-11-08 12:31:20 följande:

Slemproppen släppte för en vecka sen, öppen 3-4 tappen är nästan helt borta men inte en värk. Tömde tarmen riktigt ordentligt igår natt men känns som bebisen kommer stanna för alltid. Känner mig riktigt bitter nu att inget händer. All lycka till er som fått eller är på gång :)

Men grymt skönt att vara 3-4 cm öppen utan värkar! Håller tummarna att du får en fortsatt bra förlossning!
  • Rosen1990
    Elisa77 skrev 2016-11-08 12:36:01 följande:

Men grymt skönt att vara 3-4 cm öppen utan värkar! Håller tummarna att du får en fortsatt bra förlossning!

Tack jag hoppas bara inte de går för fort när de väl sätter igång så jag inte hinner in haha. :)
  • Kroa

Igår föddes vår lilla pojke, helt perfekt och underbar!

Jag får berätta mer om allt senare, just nu är jag ännu helt slut och har lite svårt att slita ögonen från vår prins!!

• Elisa77
    Kroa skrev 2016-11-09 14:26:21 följande:

Jag får berätta mer om allt senare, just nu är jag ännu helt slut och har lite svårt att slita ögonen från vår prins!!

Åh! Grattis!! Ser fram emot att höra mer när du orkar. :)
  • irrbloss_83
    Stort grattis! :)
  • frkvilljunu

Vår dotter kom igår! Helt underbar! Igångsatt med dropp. Tar förlossningsberättelse när jag landat lite!

• frkvilljunu

Grattis! Vi fick samma dag då! !
  • Elisa77
    frkvilljunu skrev 2016-11-09 20:11:39 följande:

Vår dotter kom igår! Helt underbar! Igångsatt med dropp. Tar förlossningsberättelse när jag landat lite!

Stort grattis!! Berätta mer när du får tid!
Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?