• ems86

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Igår slog den sista appen om till trimester tre, äntligen! Bf är 16/11 och vi väntar en liten lillasyster om barnmorskan sett rätt :)

Storebror är två år och född efter igångsättning i vecka 35 då vattnet gick i vecka 34. Börjar bli väldig tung och trött, utöver det är sinnet strålande so far.

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-11 10:29
    Bf-lista!

Björckan 8/11
    Irrbloss_83 10/11
    Ems86 16/11
    Kroa 17/11
    Elisa77 23/11
    Frkvilljunu 26/11
    Helen3 26/11
    Miaairam 3/12
    Mariro 16/12

• Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
  • Elisa77
    Helen3 skrev 2016-11-26 08:59:50 följande:

Stort grattis till er som fått <3

Här har vi bf idag men ingen bebis i sikte. Fått tre hinnsvepningar senaste vecka utan direkta resultat. Var på bedömningssamtal i torsdags om igångsättning men var för omogen så ska tillbaka på måndag. Har en del svaga oregelbundna värkar både natt och dag men tror det är pinvärkar. Känns så segt nu!!

Det är din tur nu!! Lycka till, snart är bebis här!
  • Björckan
    Elisa77 skrev 2016-11-26 12:49:50 följande:

Ring förlossningen om såret, där finns ju alltid tillgänglig personal! Jag vågar inte titta på mitt sår än.. sitter plast över fortfarande förvisso. Tycker tom det är jobbigt när mannen min ger mig sprutorna i låret.. : )

Jag ska ringa bb-mottagningen/amningsmottagningen på måndag ändå så jag avvaktar tills dess. Såret gör inte ont (mer än att det stramar lite) så jag kör sårtvätt under helgen och avvaktar...

Ja de där förbannade sprutorna!! Klarar inte du heller att sticka dig själv? Jag gömde mig under en kudde och hyperventilerade när min man stack mig (efter att jag hade emlat). Jag är såå stickrädd... men är ändå rätt stolt över mig själv att jag klarade det utan att helt flippa ur. Jag börjar förlika mig med utseendet på mitt ärr. Det är krokigt och snett som tusan. Alla bilder jag sett på ks-ärr så har de varit raka men mitt ser mer ut som en skogsstig (inkl. Stenar och rötter) nåja..dottern är värt det, men det får ju gärna sluta glipa och kladda sig..
  • Helen3

Tack för era peppande ord! Har provat allt utom champagne och får inte får sambon så får snällt vänta! Är så frustrerande med dessa värkar i tid och otid.. men håller tummarna för i natt :)

• Miaairam
    Elisa77 skrev 2016-11-26 12:49:50 följande:
    Ring förlossningen om såret, där finns ju alltid tillgänglig personal! Jag vågar inte titta på mitt sår än.. sitter plast över fortfarande förvisso. Tycker tom det är jobbigt när mannen min ger mig sprutorna i låret.. : )
    Vad är det för sprutor ni tar?
  • Elisa77
    Miaairam skrev 2016-11-27 00:02:33 följande:

Vad är det för sprutor ni tar?

Blodförtunnande för att minska propp, tror alla som snittas får det i 7 dgr.
  • Miaairam
    Elisa77 skrev 2016-11-27 07:35:01 följande:
    Blodförtunnande för att minska propp, tror alla som snittas får det i 7 dgr.
    Nope, jag snittades med förra och fick inte ta en enda spruta. Därför jag blev nyfiken!
  • Björckan
    Miaairam skrev 2016-11-27 08:06:41 följande:

Nope, jag snittades med förra och fick inte ta en enda spruta. Därför jag blev nyfiken!

Vad fuskigt!! Jag försökte göra deals med läkaren om att gå en halvmil om dagen, ta andra läkemedel (typ waran) och andra spännande lösningar för att jag var så rädd för sprutorna... men nix. Sprutor var enda alternativet. Eller att inte ta dem, men blodpropp i lungan kändes ju inte som något jag var villig att riskera :(
  • Elisa77

Hade gärna oxå sluppit sprutan, tycker den svider väldigt mkt..

En annan grej ni som sliter med amning.. min skrutta föddes med en sylvass liten bissing i underkäken. Tydligen rätt ovanligt. Så det gör ont att amma på många sätt här med ; )

• Medlem_123

Jag har bf 18/12

Massa värkar men helt sluten.

Vill bara att det ska dra igång och inte avta till och från.

• Björckan
    Elisa77 skrev 2016-11-27 13:54:55 följande:

Hade gärna oxå sluppit sprutan, tycker den svider väldigt mkt..

En annan grej ni som sliter med amning.. min skrutta föddes med en sylvass liten bissing i underkäken. Tydligen rätt ovanligt. Så det gör ont att amma på många sätt här med ; )

Jag tyckte att sprutorna kändes bättre när jag tog emlakräm på. Då gör det bara ont mot slutet...

Men aj... tand!?! Jag avundas dig inte... :/
Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?