• ems86

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Igår slog den sista appen om till trimester tre, äntligen! Bf är 16/11 och vi väntar en liten lillasyster om barnmorskan sett rätt :)

Storebror är två år och född efter igångsättning i vecka 35 då vattnet gick i vecka 34. Börjar bli väldig tung och trött, utöver det är sinnet strålande so far.

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-11 10:29
    Bf-lista!

Björckan 8/11
    Irrbloss_83 10/11
    Ems86 16/11
    Kroa 17/11
    Elisa77 23/11
    Frkvilljunu 26/11
    Helen3 26/11
    Miaairam 3/12
    Mariro 16/12

• Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
  • irrbloss_83
    Björckan skrev 2016-11-20 10:58:27 följande:
    Ååh!! Grattis! Vad skönt att det gick bra även om han behövde lite andningshjälp först. Hur mår du då?
    Nej de där plastbackarna är väl sällan någon hit hos bebisarna? Men undra på det? Här har de levt hela sitt liv inne i oss och lyssnat på våra hjärtljud och kroppsljud och haft det mjukt och ombonat. Så lägger vi dem i en tråkig ensam plastbalja...usch och fy. Haha. Min lilla dam vill helst bara sova på oss också...förutom på nätterna. Då vill hon inte sova alls, utan bara äta...
    Jag mår ganska bra, oroar mig för de konstigaste saker och har lite svårt att sova på nätterna så jag är rätt trött. Men samtidigt är vår kille precis som er tjej, han vill sova på dagen och sen äta mest hela nätterna, så det bidrar väl också till sömnbristen förstås.

Tack tjejer! Jag ramlade liksom rakt ner i bebisbubblan och vill inte alls lämna den. Har verkligen världens finaste lilla kille :)
  • Elisa77

Kämpigt med att amma konstant och det ändå känns som att det inte ger så mkt i viktökning. Alla bebisar går väl ner ngr hekto första tiden? Lyssna mkt till er själva, känns ersättning rätt så kör på det! Finns ju värsta moraltanterna i yrkeskåren som kan få den mest tappre att inte våga sig på att byta amning mot ersättning...

Björckan- ha ingen stress över snittet, mitt snitt syns inte idag (förvisso 9 år gammalt). Men minns att det tog nästan ett år att blekna och huden runt omkring att strama upp sig.

Imorn åker jag in på mitt planerade snitt, känns galet overkligt,

• Björckan
    Elisa77 skrev 2016-11-22 21:20:58 följande:

Kämpigt med att amma konstant och det ändå känns som att det inte ger så mkt i viktökning. Alla bebisar går väl ner ngr hekto första tiden? Lyssna mkt till er själva, känns ersättning rätt så kör på det! Finns ju värsta moraltanterna i yrkeskåren som kan få den mest tappre att inte våga sig på att byta amning mot ersättning...

Björckan- ha ingen stress över snittet, mitt snitt syns inte idag (förvisso 9 år gammalt). Men minns att det tog nästan ett år att blekna och huden runt omkring att strama upp sig.

Imorn åker jag in på mitt planerade snitt, känns galet overkligt,

Tack för pepp :)

Min skrutta har gått från 3780 ner till 3405... upp till 3510 och sedan ner igen till 3480 :( Nu måste hon vända uppåt på riktigt...

Jag är ju medveten om att det bara gått två veckor sedan snittet men man blir ju lätt nojig när man ser hur skevt det är (p.g.a svullnaden bl.a)...

Massa lycka till imorgon! Det kommer säkert gå toppen :)
  • Elisa77

Nu är min lilla skrutta äntligen här. Vi hade ju planerat snitt och det var SÅ fantastiskt bra upplevelse rakt igenom. En riktig revansch mot de två tidigare förlossningarna. Nu två dygn senare är vi hemma och det gör såklart lite ont både i mage och bröstvårtor.. :)

Bebis vägde 3950g och 52 cm så en stor tjej, hade gått ner 3630g idag men jag ammar på så gott jag kan och känner att mjölken inte runnit till än. Kommer kanske imorn med feber och frossa samtidigt som föräldrar och svärföräldrar tänker stövla in för att träffa miraklet. ;)

Hoppas mi mår bra!

• Björckan

Grattis Elisa77 !!! :) :) vad härligt att det blev en positiv upplevelse för dig.

Jag upptäckte nyss att mitt sår har några små glipor och att jag kunde trycka ut lite var från en av dem... :( Vart tusan vänder man sig med detta? Och på en helg dessutom? (Såklart, man blir ju aldrig sjuk när vårdcentralen har öppet...) Förbaskade kropp...

• Helen3

Stort grattis till er som fått <3

Här har vi bf idag men ingen bebis i sikte. Fått tre hinnsvepningar senaste vecka utan direkta resultat. Var på bedömningssamtal i torsdags om igångsättning men var för omogen så ska tillbaka på måndag. Har en del svaga oregelbundna värkar både natt och dag men tror det är pinvärkar. Känns så segt nu!!

• frkvilljunu
    Elisa77 skrev 2016-11-25 18:37:39 följande:

Nu är min lilla skrutta äntligen här. Vi hade ju planerat snitt och det var SÅ fantastiskt bra upplevelse rakt igenom. En riktig revansch mot de två tidigare förlossningarna. Nu två dygn senare är vi hemma och det gör såklart lite ont både i mage och bröstvårtor.. :)

Bebis vägde 3950g och 52 cm så en stor tjej, hade gått ner 3630g idag men jag ammar på så gott jag kan och känner att mjölken inte runnit till än. Kommer kanske imorn med feber och frossa samtidigt som föräldrar och svärföräldrar tänker stövla in för att träffa miraklet. ;)

Hoppas mi mår bra!

Grattis!!

Hoppas du slipper feber och frossa!
  • frkvilljunu
    Helen3 skrev 2016-11-26 08:59:50 följande:

Här har vi bf idag men ingen bebis i sikte. Fått tre hinnsvepningar senaste vecka utan direkta resultat. Var på bedömningssamtal i torsdags om igångsättning men var för omogen så ska tillbaka på måndag. Har en del svaga oregelbundna värkar både natt och dag men tror det är pinvärkar. Känns så segt nu!!

Håller tummarna att det inte bara är pinvärlar utan det är på gång för er snart!!
  • Björckan
    Helen3 skrev 2016-11-26 08:59:50 följande:

Åh då håller vi tummarna att det blir snart! Du får väl köra en storstädning och avsluta det med ett halvt glas skumpa, lite ananas och så färdknäppen ;) om det inte funkar har du i alla fall fått det städat och haft en trevlig stund...
  • Elisa77
    Björckan skrev 2016-11-25 21:27:38 följande:

Grattis Elisa77 !!! :) :) vad härligt att det blev en positiv upplevelse för dig.

Jag upptäckte nyss att mitt sår har några små glipor och att jag kunde trycka ut lite var från en av dem... :( Vart tusan vänder man sig med detta? Och på en helg dessutom? (Såklart, man blir ju aldrig sjuk när vårdcentralen har öppet...) Förbaskade kropp...

Ring förlossningen om såret, där finns ju alltid tillgänglig personal! Jag vågar inte titta på mitt sår än.. sitter plast över fortfarande förvisso. Tycker tom det är jobbigt när mannen min ger mig sprutorna i låret.. : )
Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?