• ems86

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Igår slog den sista appen om till trimester tre, äntligen! Bf är 16/11 och vi väntar en liten lillasyster om barnmorskan sett rätt :)

Storebror är två år och född efter igångsättning i vecka 35 då vattnet gick i vecka 34. Börjar bli väldig tung och trött, utöver det är sinnet strålande so far.

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-11 10:29
    Bf-lista!

Björckan 8/11
    Irrbloss_83 10/11
    Ems86 16/11
    Kroa 17/11
    Elisa77 23/11
    Frkvilljunu 26/11
    Helen3 26/11
    Miaairam 3/12
    Mariro 16/12

• Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
  • Elisa77
    ems86 skrev 2016-11-05 16:20:40 följande:

I natt kom vår ärta ut som en pil! Känns fullständigt overkligt och jag är oerhört tacksam över att efter min första förlossning haft en mindre mardrömsupplevelse denna gång fått uppleva en riktigt bra variant! Tack för allt pepp ni bidragit med sista tiden! Nu ska det gosas för hela slanten.

Stort grattis!! Så glad för er att det blev en bra förlossning den här gången! När du har ett brejk i bebismyset berätta gärna hur det gick till!
  • Björckan

I natt kom vår ärta ut som en pil! Känns fullständigt overkligt och jag är oerhört tacksam över att efter min första förlossning haft en mindre mardrömsupplevelse denna gång fått uppleva en riktigt bra variant! Tack för allt pepp ni bidragit med sista tiden! Nu ska det gosas för hela slanten.

Åh grattis!!! Vad skönt att det gick bra!
  • frkvilljunu

Åh!! Stort grattis!!!
  • Elisa77

Nu har jag känslan av att fler bebisar hittat ut?? Hur går det för er, hur mår ni?

Jag har 16 dagar kvar till snitt, men tror att det sätter igång tidigare än så. Kanske ett önsketänkande.. Jag grundar det mycket i att jag plussade starkt sent på kvällen redan i v. 3+1 och fick se ett hjärta slå på vul redan i v.4+5, på kub fick jag bf 20/11, min yngste är född 11 dagar före bf.

Samtidigt är vi inte i harmoni i familjen med badrumsrenovering som strular rejält, å andra sidan är det kanske precis en bebis som behöver komma för få lite distans..

Idag ska jag köpa mjukisbyxor och mammatrosor (tänker det vore skönt att slippa skarv på kejsarsnittet), sen packa BB-väska. :)

• irrbloss_83

Ingen bebis hos mig i alla fall. Han sparkar och bökar på insidan, och jag försökte pedagogiskt förklara igår att det är mer plats här ute, så att om han tycker det är trångt så är han välkommen.... Men icke. 

3 dagar kvar till BF, och jag har ju genetiken emot mig eftersom mamma gick till 41+6 med mig. Så jag gissar att han inte kommer i första taget. Dessutom ligger han fel igen, så hans mor vore ju tacksam om han vände sig rätt först, eftersom förlossningen sägs bli mer riskfylld, lång och smärtsam när de ligger rygg mot rygg. 

• Kroa

Värkar som eskalerat, men som envisas med att stannas av... såklart!

Men imorgon har jag tid hos spec-Mvc för att prata om igångsättning! Jösses, hur lägger man upp allt bra för att få den viljan igenom?!

• frkvilljunu

Mitt vatten gick i söndagas!!! Men inte en värk än så länge så blir igångsatt idag troligen! Nervös som bara den!!!!!

• Elisa77
    frkvilljunu skrev 2016-11-08 05:56:01 följande:

Mitt vatten gick i söndagas!!! Men inte en värk än så länge så blir igångsatt idag troligen! Nervös som bara den!!!!!

Åhh!! Lycka till!!!!

Kroa- Hur har det gått?
  • irrbloss_83
    frkvilljunu skrev 2016-11-08 05:56:01 följande:
    Spännande! Lycka till idag :)
  • Kroa

Jag ligger inne på förlossningen nu, de har precis satt Igång mig så det dröjer nog inte länge hoppas jag!!

Åkte in vid 9 och hon beviljade allt på en gång, utan problem!

Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?