• ems86

Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

Igår slog den sista appen om till trimester tre, äntligen! Bf är 16/11 och vi väntar en liten lillasyster om barnmorskan sett rätt :)

Storebror är två år och född efter igångsättning i vecka 35 då vattnet gick i vecka 34. Börjar bli väldig tung och trött, utöver det är sinnet strålande so far.

Hur mår ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-11 10:29
    Bf-lista!

Björckan 8/11
    Irrbloss_83 10/11
    Ems86 16/11
    Kroa 17/11
    Elisa77 23/11
    Frkvilljunu 26/11
    Helen3 26/11
    Miaairam 3/12
    Mariro 16/12

• Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
  • irrbloss_83

Japp, här har det blivit bebis i alla fall. En alldeles perfekt liten kille föddes tidigt på morgonen i fredags. Han var lite medtagen av förlossningen och behövde andningshjälp med CPAP ett litet tag, men efter det har allt gått bra. Han har dock en hel del personlighet och vägrar sova i plastbacken på BB, och vi är för nojiga förstagångsföräldrar för att våga låta honom sova på/mellan oss när vi sover, så vi är dels ganska sömnbristiga och dels får vi sova i skift. Han är dock verkligen, utan minsta tvivel, det sötaste barn jag någonsin sett och jag är så vansinnigt förälskad i honom att det är rent löjligt :)

• Elisa77
    irrbloss_83 skrev 2016-11-20 04:36:07 följande:

Japp, här har det blivit bebis i alla fall. En alldeles perfekt liten kille föddes tidigt på morgonen i fredags. Han var lite medtagen av förlossningen och behövde andningshjälp med CPAP ett litet tag, men efter det har allt gått bra. Han har dock en hel del personlighet och vägrar sova i plastbacken på BB, och vi är för nojiga förstagångsföräldrar för att våga låta honom sova på/mellan oss när vi sover, så vi är dels ganska sömnbristiga och dels får vi sova i skift. Han är dock verkligen, utan minsta tvivel, det sötaste barn jag någonsin sett och jag är så vansinnigt förälskad i honom att det är rent löjligt :)

Wow!!! Så härligt! Det är bra med ungar med egen vilja, sömnen kommer ni ikapp om några månader eller så. ;) Stort grattis till er!
  • Björckan

Ååh!! Grattis! Vad skönt att det gick bra även om han behövde lite andningshjälp först. Hur mår du då?

Nej de där plastbackarna är väl sällan någon hit hos bebisarna? Men undra på det? Här har de levt hela sitt liv inne i oss och lyssnat på våra hjärtljud och kroppsljud och haft det mjukt och ombonat. Så lägger vi dem i en tråkig ensam plastbalja...usch och fy. Haha. Min lilla dam vill helst bara sova på oss också...förutom på nätterna. Då vill hon inte sova alls, utan bara äta...
  • Björckan
    Elisa77 skrev 2016-11-19 23:26:02 följande:

Jag är också nyfiken på hur det går! Själv är jag mest nervös nu, jag vill väldigt gärna vänta tills det planerade snittet på onsdag. natten till idag hade jag jobbiga förvärkar men dom har lyst med sin frånvaro hela dagen- skönt! Känner att sammandragningarna/förverkarna biter mer på kroppen och att ngt händer än "bara livmodern som tränar". Hade 1 cm kvar av tappen förra söndagen men fått för mig att slemproppen borde lossna när tappen är borta helt. Är nervös att det ska smälla till och gå fort när det väl blir på riktigt så mitt snitt blir stressat och jobbigt igen. :/

Håller tummarna för att din kropp kan hålla ut de sista dagarna nu också...
  • frkvilljunu

Grattis!!!

Vårt första dygn på bb var också rätt knöligt med fröken som grymtade mest hela tiden och typ noll sömn. Sen sov hon som en stock och då oroa jag mig för det. Alltid är det något =)
  • Rosen1990

Min lille pojke kom ut 19/11 09.49. Katastrof förlossning. Men nu är han äntligen här och han mår bra. Jag har fått någon infektion som dom misstänker sitta i magen. Berättar om förlossningen när jag mår lite bättre.

• Elisa77
    Rosen1990 skrev 2016-11-20 22:14:20 följande:

Min lille pojke kom ut 19/11 09.49. Katastrof förlossning. Men nu är han äntligen här och han mår bra. Jag har fått någon infektion som dom misstänker sitta i magen. Berättar om förlossningen när jag mår lite bättre.

Grattis till pojken! Hoppas du kurerar dig fort från infektion och jobbiga förlossningen. Du får gärna berätta mer bär du orkar. Kram!!
  • frkvilljunu

Grattis till pojken! Hoppas du snart mår bättre!!
  • frkvilljunu

Min lilla har bara gått upp 100g sen vi lämnade bb. Känns inte so Jag gör annat än att ammar hela tiden så lite knäckt att det inte gett bättre resultat..

Överlag rätt ne?e nu och mannen börjar jobba igen så orolig att det ska bli jobbigt att va ensam.

Som någon av er skrev över - längtar ut

Usch vad gnällig jag låter. Alltså är Så kär i mitt lilla underverk det är inte det men trötthet och för mycket tankar för lite. Skyller väl på hormoner som vanligt

• Björckan

Grattis!! Jag vet hur det är att ha en traumatisk förlossning (min första). Skriv gärna av dig när du orkar.
    frkvilljunu skrev 2016-11-21 20:41:59 följande:

Min lilla har bara gått upp 100g sen vi lämnade bb. Känns inte so Jag gör annat än att ammar hela tiden så lite knäckt att det inte gett bättre resultat..

Överlag rätt ne?e nu och mannen börjar jobba igen så orolig att det ska bli jobbigt att va ensam.

Som någon av er skrev över - längtar ut

Usch vad gnällig jag låter. Alltså är Så kär i mitt lilla underverk det är inte det men trötthet och för mycket tankar för lite. Skyller väl på hormoner som vanligt

Jag förstår precis. Efter en vecka av maratonamning natt och dag(!!!) har dottern gått ner 30g. Amningsmottagningen ger råd. Bvc säger tvärtemot. Jag vet inte vad jag ska göra. Jo det vet jag. Jag ska tydligen börja med medicin för att öka mjölkproduktionen och jag tänker ge det ett par veckor, men om det inte blir bättre och jag fortsätter få råd som bara säger emot varandra då ger jag upp och börjar med ersättning!

Börjar också stressa övrr hur nästa vecka ska gå när jag är ensam med två barn och har dessutom plockat bort mina strips från snittet och är lite chockad över hur snett och fult det är...

Ni som snittats innan, hur lång tid tar det ungefär innan svullnaden över ärret lägger sig?
Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?