• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • emzerus

[quote=76912949][quote-nick]paron skrev 2016-08-25 16:58:57 följande:[/quote-nick]

Plussade idag. Efter 4 mf så är jag väldigt rädd :( Nästan som att jag förväntar mig missfall denna gång också :/

[/quote

Vi har också haft flera missfall...6 stycken sen september 2014 och är gravid nu igen i v 4+1. Ledsen över att även ni behövt gå igenom missfall :(

Förstår o känner igen din rädsla o oro. Den kommer över mig också ibland o jag är rädd varje gångväg går på toaletten ifall jag ska se blod. Försöker så gott det går att tänka positivt o glädjas för om det blir missfall kan jag ju ändå inte påverka.

Jag ska få vul när jag är v 6+1 och så hör jag digitala gravtest ibland gör att se så att hcg ökar samt gör att lugna något.

Eftersom du också gått igenom flera missfall borde du också få extra stöd i graviditeten.

Kram <3

• emzerus
    KattenH81 skrev 2016-08-25 18:54:02 följande:

Bruna flytningar idag på BIM! Panik!

Så har mina båda tidigare mf börjat. Känns som det bara är att avvakta och se om det kommer mera. Var som vit flytning men m brunt i det. Sen efter typ 2-3 toabesök så var d över. Tog en ny test innan det imorse och det var iaf starkare än tidigare.

Imorn lär det visa sig tänker jag.

Förstår din oro men eftersom det var så lite så behöver det inte betyda att något är fel. Håller tummarna att det inte blir nå mer!

Kram <3
  • nygelpicka

helllo! plussade first time ever i måndags - beräknat datum är 1/5. det var planerat och andra försöket, så himla galet men sjukt glad.

brukar aldrig vara med i forum osv men kände att nu ba måste jag få ta del av konversationer kring ämnet ????

• Teresiat

Grattis alla plussare!!! Kul att vi blir fler :) någon som har tips på hur man snabbspolar tiden till slutet av okt? Kanske går tiden fortare när man har vant sig vid tanken att vara gravid?

• FrökenPT

Vi är i startgroparna och jag trodde jag fick nidblödning i söndags (21/8) ca 8-10 dagar efter ägglossning, vi låg i flera dagar för att hoppas på fullträff. Men det har liksom vart brunt på pappret sön-tors nästan varje gång jag kissat. Har man nidblödning så länge? Eller var det ett supertidigt mf?

Gjorde två test, båda negativa ???? men jag vet att det var lite tidigt. Ska få mens nu i dagarna så vi får se.

Men magen har känns konstig, jag mår illa och har haft svullna bröst fram tills igår. Märkligt, nervigt! Vill så gärna ????

• FrökenPT

Ok,emojis blir en massa???? (kan inte ändra mitt inlägg) ska inte vara en massa??? För jag vill verkligen bli gravid. Inget snack om saken, haha

• Tiger grr

Förstår känslan! Det behöver inte betyda mf men man vill helst inte ha nåt som påminner om blod i trosan.

Jag ska också testa igen imorn, för att jämföra med gårdagens. Håller tummarna för oss! :)

KattenH81 skrev 2016-08-25 18:54:02 följande:

Bruna flytningar idag på BIM! Panik!

Så har mina båda tidigare mf börjat. Känns som det bara är att avvakta och se om det kommer mera. Var som vit flytning men m brunt i det. Sen efter typ 2-3 toabesök så var d över. Tog en ny test innan det imorse och det var iaf starkare än tidigare.

Imorn lär det visa sig tänker jag.

• KattenH81

Tack för supporten!
    Var lite brunt (ganska ljust) nån gång till igår och sen inge mera. Sov 10h i natt (underbart men ändå trött när man vaknar) och fick ett lika starkt plus idag som igår. Ff mensvärk och tokömma bröst så är försiktigt positiv. Vid mf har det först kommit brunt men ett dygn senare övergått i blod + att alla symptom försvunnit dag 2.
    Fick hem ett tvåpack digitala tester så kommer nog testa med en ny på måndag (fick v1-2 när jag tog förra lördagen).

• sultanen

Plussade i dag, tjoho! Har en tvååring sedan tidigare och blir helt svettig med tanke på att palla vara gravid i närheten av vildingen ???? Men vi är så glada och jag ska försöka pressa undan den oroliga sidan av mig!

Grattis alla andra, ska bli kul att följas åt!

• KattenH81
    sultanen skrev 2016-08-26 08:27:43 följande:

Plussade i dag, tjoho! Har en tvååring sedan tidigare och blir helt svettig med tanke på att palla vara gravid i närheten av vildingen ???? Men vi är så glada och jag ska försöka pressa undan den oroliga sidan av mig!

Grattis alla andra, ska bli kul att följas åt!

Grattis!!!
Svar på tråden BF Maj 2017