• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • kohler12

har sånt växtvärk hela tiden sedan har jag åkt på illamående :) hade jag inte med mina 3 pojkar :) en enda gång 
    men är så nojig över att mensen ska komma varenda dag :) hahaha är det fler som är Nojiga 

jag är i v 4+4 bf 2 maj 

• Nallip

Jag hoppar in här efter positivt besked i fredags. BF beräknat till den 7:E och det verkar stämma med ÄL.

Går det vägen ( håller tummar och tår) så blir det vår 3:a.

Till skillnad från tidigare grav så mår jag redan illa på morgonen hoppas det inte blir värre.

Tidigare grav gick jag på privat mödravård i Sthlm men nu när vi flyttat så tänkte jag nog gå på närmaste. Jag har varit bortskämd med tidiga VUL och inget problem att få göra Nupp test. Någon som vet hur det ser ut vid landstingsdrivna MVC i Stockholm?

• Ememem
    Nallip skrev 2016-08-28 16:43:55 följande:

Jag hoppar in här efter positivt besked i fredags. BF beräknat till den 7:E och det verkar stämma med ÄL.

Går det vägen ( håller tummar och tår) så blir det vår 3:a.

Till skillnad från tidigare grav så mår jag redan illa på morgonen hoppas det inte blir värre.

Tidigare grav gick jag på privat mödravård i Sthlm men nu när vi flyttat så tänkte jag nog gå på närmaste. Jag har varit bortskämd med tidiga VUL och inget problem att få göra Nupp test. Någon som vet hur det ser ut vid landstingsdrivna MVC i Stockholm?

VUL ingår inte i nåt basprogram så det får man endast på medicinsk indikation eller tidigare missfall etc. Jag tror dock att KUB med NUPP erbjuds alla i Sthlm.
  • vantarpaettmirakel
    Hej på er! Grattis till era plus! :) Själv fick jag två streck och gravid på digitalt clearblue igår på äl +11. Mycket efterlängtad graviditet som kom till på pergotimekur två. Jag hade ett MA som upptäcktes i början av oktober 2015 och har försökt bli gravid sedan dess, nu äntligen är jag det igen. Hoppas bara det går vägen den här gången. Det som är lite läskigt är att BF tycks bli samma dag som när jag skulle fått bebis om jag ej fått MA... Hur mår ni?
  • ESEJ

Hej allihopa!

Vi plussade i torsdags (25/8), första barnet! Osäker på BF då min cykel är oregelbunden och min tempkurva var galen denna månad. Får se vad BM säger, ska ringa dem idag.

Känner mig illamående till och från samt trött/flåsig och har hög puls, men det kan ju lika gärna vara en reaktion på att jag faktiskt plussat :P

• Everynewday

Grattis till alla plus!

Här är en till som plussat, BIM-2 och med BF 6/5. Detta blir vårt första barn, det är så spännande. Hade mensvärk/magknip i två dagar men nu är det bara trötthet.

Jag går gärna med i FB, skickar ett PM.

• Systernadja

Grattis alla plussare!
    Här är en glad plussare till, clearblue digitaltest vidade Gravid v 1-2 igår, stämmer ganska bra med äl. Enligt äl är jag gravid v 4+0 idag, bf till 5:e maj  Hjärta

Ringde precis mvc som gav mig en tid i oktober, v 42. Då har jag gått in i v 12. Jag tycker det är ganska sent för ett första besök, men vad vet jag. Det är vårt första barn och har liksom inte full koll.. hehe.
    Brukar det vara så? att man får en tid så sent?

Jag går gärna med i FB-gruppen Flört

• Lillstrumpa84
    Systernadja skrev 2016-08-29 09:40:29 följande:

Grattis alla plussare!
    Här är en glad plussare till, clearblue digitaltest vidade Gravid v 1-2 igår, stämmer ganska bra med äl. Enligt äl är jag gravid v 4+0 idag, bf till 5:e maj  Hjärta

Ringde precis mvc som gav mig en tid i oktober, v 42. Då har jag gått in i v 12. Jag tycker det är ganska sent för ett första besök, men vad vet jag. Det är vårt första barn och har liksom inte full koll.. hehe.

Jag går gärna med i FB-gruppen Flört

Det tycker jag också lät sent men med ettan tror jag att vi gick v.10 och nu ska vi gå redan v.7 för ett första samtal. V.8 har vi själva bokat ett VuL
  • Ememem
    Systernadja skrev 2016-08-29 09:40:29 följande:

Grattis alla plussare!

Här är en glad plussare till, clearblue digitaltest vidade Gravid v 1-2 igår, stämmer ganska bra med äl. Enligt äl är jag gravid v 4+0 idag, bf till 5:e maj 

Jag går gärna med i FB-gruppen

Hej, ja det är rätt vanligt med ett första besök då, i vissa kommuner erbjuds ett hälsosamtal kring vecka 9. Med sonen hade jag mitt första möte med BM efter KUB kommer jag ihåg, minns att det kändes som en evighet till mötet just när det var första och allt är nytt. Om ni erbjuds KUB så görs det ultraljudet i vecka 11-14.
  • Lillstrumpa84
    Karin8206 skrev 2016-08-27 19:16:53 följande:

Hej allihop! Hoppar in i den här gruppen. Idag visade äntligen grav-testet positivt, 2 dagar innan bim. 

Det blir vårt 3:e barn (om allt går vägen) och vi har två döttrar som är 5 (snart 6) och 8 år.

Är så glad men vågar inte hoppas för mycket ifall att det inte går vägen. Beräknat datum är 7 Maj..känns som en evighet bort. Har inte känt några speciella symptom, lite lätt illamående ibland bara och lite mer sugen på tomater (åt tomatpuré idag). Ska bli kul att följas åt i den här gruppen.

Grattis! O så skoj att vi båda har barn i samma ålder sedan innan. Detta blir mitt andra men har ett bonusbarn också. Min dotter är 7år nu.
Svar på tråden BF Maj 2017