• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • Anotherone
    evins skrev 2016-08-31 09:03:10 följande:

Måste fråga, efterom det här är första barnet, när bör man höra av sig oh boka en tid för inskrivning? Har BIM idag och känns lite väl hetsigt att ringa direkt! Vet nån vad som gäller för olika undersökningar typ KUB och sånt här i Region Skåne?

Jag testade positivt den 20/8 (BIM 23/8) och tänkte ringa på fredag
    Vissa regioner har så att man först bokar ett hälsosamtal i vecka 7-8 där man pratar rätt länge, allmänt om graviditeten, hälsa osv. Och sen inskrivning i vecka 10-12. Jag bor i Stockholm så jag vet inte hur det ser ut i Skåne.

• nygelpicka
    LizzzI skrev 2016-08-31 08:19:45 följande:

Hej jag hoppar gärna in här jag med.
    Jag är 24 och har bf 3-4 maj (beroende på vilken app jag kollat..) med andra barnet. Min första tjej fyller 3 i mars. Och jag fyller 25 ca två veckor efter bf, kanske får jag fira födelsedagen på BB? :) har en del symtom som lite illamående extra hungrig om vartannat ömma bröst, ont i magen och SÅ SJUKT svullen! Är i v 5. Kan knappt ha på mig mina jeans för de är så obekväma..

Undrar om det är någon mer här som är gravid och studerar på högskola?

pluggar min sista termin på universitetet och är gravid 5+1 idag :)
  • LizzzI
    nygelpicka skrev 2016-08-31 13:24:01 följande:
    pluggar min sista termin på universitetet och är gravid 5+1 idag :)
    Okej va kul! Då hinner du ju antagligen bli färdig innan! Själv går jag 3e terminen nu och kommer hinna med nästan hela termin 4a också förhoppningsvis innan bebisen kommer! Det är då av 7 terminer, så kommer ha ca 1,5 år kvar sen!
  • evins
    Anotherone skrev 2016-08-31 09:08:46 följande:
    Jag testade positivt den 20/8 (BIM 23/8) och tänkte ringa på fredag
    Vissa regioner har så att man först bokar ett hälsosamtal i vecka 7-8 där man pratar rätt länge, allmänt om graviditeten, hälsa osv. Och sen inskrivning i vecka 10-12. Jag bor i Stockholm så jag vet inte hur det ser ut i Skåne.
    Ok! Tack för svar Tänker att jag avvaktar en vecka iallafall så får jag ringa och höra vad de säger Så himla spännande!!
  • Lillstrumpa84
    evins skrev 2016-08-31 09:03:10 följande:

Måste fråga, efterom det här är första barnet, när bör man höra av sig oh boka en tid för inskrivning? Har BIM idag och känns lite väl hetsigt att ringa direkt! Vet nån vad som gäller för olika undersökningar typ KUB och sånt här i Region Skåne?

Vad kul med en i Skåne!! Vart bor du?
  • LizzzI
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-31 15:10:41 följande:
    Vad kul med en i Skåne!! Vart bor du?
    Jag bor oxå i Skåne!
  • nygelpicka
    LizzzI skrev 2016-08-31 13:48:55 följande:
    Okej va kul! Då hinner du ju antagligen bli färdig innan! Själv går jag 3e terminen nu och kommer hinna med nästan hela termin 4a också förhoppningsvis innan bebisen kommer! Det är då av 7 terminer, så kommer ha ca 1,5 år kvar sen!
    ja det hinner jag så det känns skönt, dock är jag lite orolig eller snarare fundersam på hur sjutton jag ska göra mellan examen och bf. tar examen v 3 och då äre ju ca 3 månader som hamnar i kläm där. hade jag träffat the love of my life tidigare hade jag önskat att kunna göra så som du, att det hamnar mitt i :) men får tänka att jag bara är 23 än.. plugga är ju supernajs med mycket tid hemma (beroende på hur mycket föreläsningstimmar det är förstås) och hade gärna haft det så med en liten unge hemma :D
  • LizzzI
    nygelpicka skrev 2016-08-31 18:14:39 följande:
    ja det hinner jag så det känns skönt, dock är jag lite orolig eller snarare fundersam på hur sjutton jag ska göra mellan examen och bf. tar examen v 3 och då äre ju ca 3 månader som hamnar i kläm där. hade jag träffat the love of my life tidigare hade jag önskat att kunna göra så som du, att det hamnar mitt i :) men får tänka att jag bara är 23 än.. plugga är ju supernajs med mycket tid hemma (beroende på hur mycket föreläsningstimmar det är förstås) och hade gärna haft det så med en liten unge hemma :D
    Oj ja det kan ju bli tufft förstås! Hoppas du hittar något att göra.

Ja jag har ju redan en 2,5 åring så jag började skolan när hon började förskolan. Tycker det har funkat bra, kunnat ha henne hemma nån dag ibland o va ledig i veckan och lämnar sent o hämtar ibland tidigare osv. Så det är ju en klar fördel på det viset. Men hade samtidigt varit skönt o bli klar först, men bebislängtan var för stor för oss båda hehe
  • nygelpicka
    LizzzI skrev 2016-08-31 19:10:50 följande:
    Oj ja det kan ju bli tufft förstås! Hoppas du hittar något att göra.

Ja jag har ju redan en 2,5 åring så jag började skolan när hon började förskolan. Tycker det har funkat bra, kunnat ha henne hemma nån dag ibland o va ledig i veckan och lämnar sent o hämtar ibland tidigare osv. Så det är ju en klar fördel på det viset. Men hade samtidigt varit skönt o bli klar först, men bebislängtan var för stor för oss båda hehe
    jaha ja det låter ju skönt! mm absolut, kan förstås vara en fördel att vars klar. jag försöööker tänka att det viktiga i livet är att må bra, och inte att allt ska bli 'perfekt' :) men en vill ju att det ska fungera också.
Svar på tråden BF Maj 2017