Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

BF Maj 2017

evins skrev 2016-08-31 09:03:10 följande:

Måste fråga, efterom det här är första barnet, när bör man höra av sig oh boka en tid för inskrivning? Har BIM idag och känns lite väl hetsigt att ringa direkt! Vet nån vad som gäller för olika undersökningar typ KUB och sånt här i Region Skåne?

Jag testade positivt den 20/8 (BIM 23/8) och tänkte ringa på fredag
    Vissa regioner har så att man först bokar ett hälsosamtal i vecka 7-8 där man pratar rätt länge, allmänt om graviditeten, hälsa osv. Och sen inskrivning i vecka 10-12. Jag bor i Stockholm så jag vet inte hur det ser ut i Skåne.

• Anotherone

Jag vill också gratulera alla nya, stort grattis till alla plus!!

Jag börjar misstänka att jag redan har fått foglossning. Går in i vecka 7 idag så det känns extremt tidigt? Men jag har inte sträckt mig, sovit konstigt eller något sådant och det strålar från ovanför skinkan och ner i benet på höger sida. Kan inte böja mig fram som jag vill och det gör skitont när jag ska tag mig upp från soffan eller sängen. Usch, jag hade inget sånt här alls när jag väntade mitt första barn

• Anotherone
    ika_109 skrev 2016-09-07 13:08:11 följande:

Hoppar inte här, har precis fått reda på att jag är gravid och det beräknade datumet är 18 maj... lite roligt är att vår förstfödde fyller den 20 maj :)

Ska bli kul att följas åt..

Grattis!!
  • Anotherone
    StinaLisa skrev 2016-09-19 21:21:36 följande:

Åkte till Apoteket och köpte en sticka. Plus direkt. och nu en digital clearblue senare säger GRAVID 1-2 veckor.

Jag dog lite inombords. ?? Så lycklig. Ringde BM direkt så ska på ultraljud 20 december då 17-18 veckor. Tänk. Om allt går rätt och positivt kommer alla i släkten få en fet julklapp med en ultraljudsbild !

Lycka !

Å vad mysigt, grattis till dig!!
    Vi ska på vårt rutin-UL första veckan i december. Ska bli så spännande!!
Svar på tråden BF Maj 2017