• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • Karin8206
    Hej allihop! Hoppar in i den här gruppen. Idag visade äntligen grav-testet positivt, 2 dagar innan bim. 

Det blir vårt 3:e barn (om allt går vägen) och vi har två döttrar som är 5 (snart 6) och 8 år.

Är så glad men vågar inte hoppas för mycket ifall att det inte går vägen. Beräknat datum är 7 Maj..känns som en evighet bort. Har inte känt några speciella symptom, lite lätt illamående ibland bara och lite mer sugen på tomater (åt tomatpuré idag). Ska bli kul att följas åt i den här gruppen.
  • KattenH81
    Ememem skrev 2016-08-27 16:34:15 följande:

Vet inte vad som är fel med fl, har ändrat en inställning nu så hoppas alla kan PMa mig. Paron, jag tror jag hittat dig men kan inte lägga till dig som vän men jag har skickat ett meddelande på fb. Hoppas det nu var till rätt person :)

Vad är det för hund på bilden?
  • Ememem
    KattenH81 skrev 2016-08-27 21:55:49 följande:

Vad är det för hund på bilden?

En dansk svensk gårdshund, är mest hans nos som syns.
  • Apelsin55

Åh, det blev ett plus för mig idag. Tog med clearblue för att va säker och den visade 1-2v gravid! Är så glad! Det blir om allt går bra vårt andra barn (har en 1,5årig dotter). Bf 8e maj (dagen efter min födelsedag :))

Blir kul att följas åt!

• Lillstrumpa84

Tid för inskrivning bokad och över ett VuL bokat. Spännande. Efter VuL om 3veckor kommer allt kännas så mycket mer verkligt och först då vågar jag tro att det är sant :)

• Mmtk

Hej på er!

Har försökt bli gravid igen efter ett MA i juli. Ägglossningen kom drygt 2 veckor senare och vips så är jag gravid igen :D så glad!!!

Nu hoppas jag det går bättre den här gången.

Nu är jag i vecka 4 (3+6).

Symptomen har än så länge skilt sig åt lite från förra gången, det känns tryggare för min egen del.

Har bokat ett ultraljud som jag och min sambo kommer gå på när jag är i vecka 8 (7+0). Den här gången vill jag inte gå till vecka 10 och tro att allt är bra...

Är än så länge beräknat till 7 maj.

• Mmtk
    Teresiat skrev 2016-08-28 07:33:51 följande:

Mmtk- grattis! Får du VUL eller behöver ni betala för dem?

Tack så mycket!

Vet inte om vi skulle kunna få ett VUL, har inte frågat eftersom jag inte kontaktat MVC än. Men jag föredrar att fixa saker själv och välja en tid (kvällstid) som passar oss :)

Därför har vi valt att boka privat.
  • nanoo

Igår plussade vi. Enligt senaste mens är det bf 3 maj men enligt äl borde det snarare vara runt 7 maj.

Det är vårt andra barn och vi har en dotter som blir 14 månader i dagarna. ????

• KattenH81
    Mmtk skrev 2016-08-28 05:20:05 följande:

Hej på er!

Har försökt bli gravid igen efter ett MA i juli. Ägglossningen kom drygt 2 veckor senare och vips så är jag gravid igen :D så glad!!!

Nu hoppas jag det går bättre den här gången.

Nu är jag i vecka 4 (3+6).

Symptomen har än så länge skilt sig åt lite från förra gången, det känns tryggare för min egen del.

Har bokat ett ultraljud som jag och min sambo kommer gå på när jag är i vecka 8 (7+0). Den här gången vill jag inte gå till vecka 10 och tro att allt är bra...

Är än så länge beräknat till 7 maj.

Grattis! Jag är också på 3+6 men bf 4 maj enligt någon bf-uträknare (hade bara en 24-dagars cykel denna månad så äl redan 11 augusti!
Svar på tråden BF Maj 2017