• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • Babydreamer
    steffie1992 skrev 2016-11-08 18:46:07 följande:

Hej hej alla blivande föräldrar!

Har inte varit inne på familjeliv på evigeter!

Ska ha beräknad bf 3 maj :)

Dock börja väl inte denna graviditet sådär jättebra :/

I v.10 fick jag lite ont i ljumsken när jag skulle resa mig upp ur soffan. Kändes som en streckning så jag brydde mig inte om detta.

Morgonen därpå hade jah börjat få ont i benet, ljumske/lår. Fick komma in till VC där de konstaterade att det nog bara var en streckning utifrån vad jag berättat, så jag blev hemskickad igen.

Natten/morgonen därpå vakna jag av enorma smärtor i benet. Försökte ta mig till toaletten för mina behov och fick så ont att jag satt o hulka mig framför toaletten.

Ringer 1177 där hon frågar om det inte är foglossning?

-foglossning i v10? Fråga jag

-ja, neej. Kanske inte. Sa hon.

Sen tyckte hon att jag kunde ta 2 alvedon och vänta 30-60min och hjälpte inte det skulle jag åka in till akuten.

Kontaktar min mamma som jobba natt så hon kom hit i illfart och körde in mig och sambon (han har ej körkort) efter ca 6h på akuten tar de UL på mitt ben och hittar en stor blodpropp!

Så då vart jag inlaggd några dagar på hjärtavdelnigen ifall proppen skjlle vandra till lungorna.

Och nu går jaag på en hög dos fragmin 2ggr dagen genom hela graviditeten.

Varit inne på specialmödravården flera ggr i veckan för att kolla fragmin o blod.

Min läkare från VC ringde mig för några dagar sen och BAD OM URSÄKT för att han gett mig fel diagnos. Vilket jag först var lite arg över, men samtidigt glad att han ringde för detta.

Nu mår jag bättre men är inte helt återställd dröjer yttligare 3v innan jag kan gå tillbaka till jobbet.

Går in i v.15 på torsdag 10/11 :)

Det var väl lite *host* kort om mig *host*

Nedrans förkyldning ;)

Jisses vilken dålig läkare att missa en sån sak. Det första jag tänkte när jag läste dina första rader var just blodpropp (å jag är "bara" sjuksköterska)

Bra att du åkte in och de upptäckte proppen så du kunde få hjälp <3
  • bf 0517

Kan man alltså gå privat på ultraljudsundersökning i Sverige hos barnmorska? I Finland verkar det vara bara läkare som gör det privat (kommunala rutin-ultraljuden görs också här av barnmorskor). Gick nyss privat, betalade drygt 170? dvs ca 1700 kr... Skäms grymt dyrt, men väl värt att bli av med alla oro och ångest... får nästa gång ta färjan över till Stockholm då det nästan blir billigare att göra det där, tydligen (inklusive båtbiljett)! Grattis ännu till alla och hoppas ni mår bra!

• Bettieboop

Hej alla! Jag var med i fb-gruppen precis när den startades(typ) och tog sedan bort mig då vi ville vara hemliga lite till. Jag vill nu jättegärna gå med igen men har skrivit till Emelie men hon har inte läst mitt meddelande på flera veckor :/ finns det någon annan som kan hjälpa mig?

• vi blir 3

Hej, hoppar in här jag med! Har varit oskyddad sedan sommaren. Förra månaden ansträngde vi oss för första gången men ärligt talat är jag glad att det inte blev då. Har äntligen fasat ut mina antidepressiva tabletter och är numer helt clean. Att leva med ångesten att något kan bli fel på barnet hade jag nog inte pallat. Fick min mens i förrgår så nu sjunger den på sista versen. Testade med ägglossningstest tidigare men det blev för mycket. Mycket härligare med okonstlat sex månaden igenom B-)

Vi har en dotter sedan tidigare född 2012. Hon blev till sju månader efter jag slutat med nuvaring och jag kommer inte ihåg något. Tror att det var tuttarna som var mitt symptom samt att jag slutade röka typ en vecka innan jag visste att jag var gravid. Kroppen märkte nog av det.

• mangostan

Hej alla!

Kliver in i tråden nu när graviditeten kommit en bit på vägen (v.16 idag).
    Väntar barn nr. 2 och är beräknad 11 maj!

Har ansökt om att få komma med i Facebook gruppen så vi ses kanske där för jag är nog lite mer aktiv på fb än på familjeliv men jag ska försöka titta in här lite med!

• chilidream

Hittade denna grupp först nu och har sökt till fb gruppen då jag som dom flesta är mera aktiv där än här :) vi har inte kommit ut till vännerna ännu att vi väntar tänkte vänta tills ul som vi har i början av december. Vi är i vecka 15-16 och är beräknade till början av maj (7-8). Just nu har vi fullt upp med att hitta större boende men verkar vara svårt här uppe. Detta är mitt andra samt sambons andra barn (vårat första tillsammans). 

• caricarito

Hej, finns gruppen kvar på FB? Har försökt lägga till trådstartaren som vän och skicka ett meddelande :) Vill gärna vara med i gruppen på FB <3 

• Teresiat
    caricarito skrev 2016-11-22 23:09:38 följande:

Hej, finns gruppen kvar på FB? Har försökt lägga till trådstartaren som vän och skicka ett meddelande :) Vill gärna vara med i gruppen på FB <3 

Förr fanns det en ren maj-fb -grupp men de verkar inte släppa in fler. Jag är med i en bf våren 2017, kan lägga till dig där om du vill. Pma ditt namn och profilbild på fb Isf :)
  • caricarito
    Teresiat skrev 2016-11-23 05:38:14 följande:
    Förr fanns det en ren maj-fb -grupp men de verkar inte släppa in fler. Jag är med i en bf våren 2017, kan lägga till dig där om du vill. Pma ditt namn och profilbild på fb Isf :)
    Hittar inte gruppen. Vem ska jag PM:a mitt namn och bild till på FB? :)
  • Teresiat
    caricarito skrev 2016-11-23 20:59:42 följande:

Hittar inte gruppen. Vem ska jag PM:a mitt namn och bild till på FB? :)

Pma mig här på fl så lägger jag till dig på fb. Gruppen är hemig så jag kan bara bjuda in vänner (tror de funkar så iaf)
  • caricarito
    Teresiat skrev 2016-11-23 21:25:09 följande:
    Pma mig här på fl så lägger jag till dig på fb. Gruppen är hemig så jag kan bara bjuda in vänner (tror de funkar så iaf)
    ok Pm.ar nu :)
  • Kajzza

Hej! Jag lyckas inte hitta dig med hjälp av länken? Hade gärna velat gå med i gruppen ????

• Teresiat

Skriv PM till mig med ditt namn ovh beskrivning av din profilbild. Då kan jag skicka vänförfrågan och sedan efter det lägga till er i gruppen :)

• Pawton

Hej! 29 år och bor i Vasastan i Stockholm och har BF 14 Maj och skulle gärna hoppa med i någon Facebookgrupp med andra blivande majmammor :) Är det babyboom och alla grupper är stängda redan? :)

Svar på tråden BF Maj 2017