• Ememem

BF Maj 2017

För alla oss med BF i maj 2017.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-09-24 19:45
    Det finns en hemlig grupp på fb för oss med BF i maj dit ni är välkomna! Skicka ett meddelande och vänförfrågan till mig på fb så kan jag lägga till er. Länk till min profil, www.facebook.com/emilie.eriksson.357

• Svar på tråden BF Maj 2017
  • bebisdags

Hallå!
    Har precis plussat så hoppas jag får hoppa in här!:)
    Jag har haft 1 tidigt MF innan så är super orolig för det men försöker samtidigt vara positiv och inte stressa upp mig!:)

• L 91
    Teresiat skrev 2016-09-11 17:59:16 följande:

L91- missade din post. Jag är i v 7, går in i v 8 på onsdag. Mår prima, ytterst lite symtom (precis som med vår förstfödda). Hur mår du?

Min mage har också uppenbart vuxit. Men än så länge är det lugnt. Lite pirrigt, har hört att magen kommer fortare när det är barn två.. Har ni hört samma eller varit mer om det? Jag har varit på konferens med jobbet hela helgen pch det har varit galet svårt att fejkdricka vin osv. Puuust... Sannolikt lär några kollegor misstänka att jag är gravid men men...

Härligt att du mår bra! Jag tror att det blir v 6 imorgon.. mår bra. Hade hellre nått lite dåligt för att veta att det är något därinne och att den växer. Men jag har för mej att jag mådde liknande med mina två andra barn oxå, så borde inte oroa mej men det gör jag iaf..
  • MammaBecka
    L 91 skrev 2016-09-11 19:46:37 följande:

Härligt att du mår bra! Jag tror att det blir v 6 imorgon.. mår bra. Hade hellre nått lite dåligt för att veta att det är något därinne och att den växer. Men jag har för mej att jag mådde liknande med mina två andra barn oxå, så borde inte oroa mej men det gör jag iaf..

Jag är likadan, inga nämnvärda symtom och nojar då. Men var egentligen likadant med mina två första barn också.
  • SkincareByStina

Var på vul för en v sedan då jag hade ont i vänster sida. 2 ganska stora cystor hittades men de säg ofarliga ut. Tog hormonprov då de inte kunde se ngn graviditet direkt.
    Tillbaka idag och det är tvillingar! Jag är helt chockad. Har ju två barn (7&2) sen tidigare... Mycket blandade känslor nu och mkt oro...

Någon annan i liknande situation.?
    Såg inga hjärtljud idag heller men två hinnsäckar så de verkar vara två äggs

• Teresiat

Men oj oj dubbel grattis till dig Stina! Vilken vecka är du i? Säkert ingen fara, tar ju lite tid innan hjärtat börjar slå etc.

• Bäbiiiis

Hej! Jag är bara i v 4 men känner mig redan extra trött. Förra graviditeten tror jag inte jag blev trött förrän ca v 6 men man glömmer ju hur det var. När satte er trötthet in ni som känner av den?

Är förresten på bim idag och plussade även med cb digital nu. Det känns väldigt skönt att ingen mens kommit även om jag redan visste att jag var gravid.

• Mades

Jag måste vänta ända tills på fredag för att få ett plus men jag är ju säker att jag redan är det min bröst ömmar och har varit yr känner starka dofter. Vill ju så gärna göra ett i dag men får iallafall vänta tills i morgon vågar jag ta ett kanske bara visar ett streck i morgon med för att det är förtidigt? Har räknat ut här att jag skulle ha bf 26 maj men när jag räknade på en annan så har jag bf 3 juni.

• MammaBecka
    Bäbiiiis skrev 2016-09-12 16:24:59 följande:

Hej! Jag är bara i v 4 men känner mig redan extra trött. Förra graviditeten tror jag inte jag blev trött förrän ca v 6 men man glömmer ju hur det var. När satte er trötthet in ni som känner av den?

Är förresten på bim idag och plussade även med cb digital nu. Det känns väldigt skönt att ingen mens kommit även om jag redan visste att jag var gravid.

Jag började känna av min extrema trötthet för 1,5 vecka sen och det var innan jag visste att jag var gravid. Det var vecka 4 då.
  • Babydreamer

Jag plussade imorse har en son på 4 år och vi har kämpat i 2 år med syskon. Ett MA och ett tidigt mf när vi började försöka sedan ingen graviditet på 1,5 år. Nu verkar jag äntligen ha blivit gravid igen efter en behandling med letrozole

Vågar dock inte tro det riktigt ännu. Känner ingenting förutom lite molvärk och liiiite illamående men kände absolut ingenting innan jag testade positivt så det sitter nog mest i huvudet än så länge

• Bäbiiiis
    Babydreamer skrev 2016-09-13 14:30:33 följande:

Jag plussade imorse har en son på 4 år och vi har kämpat i 2 år med syskon. Ett MA och ett tidigt mf när vi började försöka sedan ingen graviditet på 1,5 år. Nu verkar jag äntligen ha blivit gravid igen efter en behandling med letrozole

Vågar dock inte tro det riktigt ännu. Känner ingenting förutom lite molvärk och liiiite illamående men kände absolut ingenting innan jag testade positivt så det sitter nog mest i huvudet än så länge

Grattis! Så skönt att äntligen bli gravid efter så lång tid. Håller tummarna för att allt går bra. Jag har också nyss plussat och är i v 5 idag (4+0). Känner inget förutom lite molvärk och kanske lite mer kissnödig.
Svar på tråden BF Maj 2017